Storing door netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik ben wat kabels aan het trekken door het huis. Het gaat om 4 kabels, 2 telefoon en 2 netwerk. Deze heb ik mooi met tayrips aan elkaar gemaakt en zo alles aangelegd. Het is een afstand van ongeveer 15 meter.

Heb alles aangesloten en getest, alles werkt prima.
Heb echter toch een probleem, als ik de telefoon aanzet(kiestoon), dan hoor ik een kraak/tikken (krr krr krr ofzo) Maar als ik de netwerkkabel uit de PC haal, dan stopt dit!

Ik heb alle tayrips al los gehaalt, zodat de kabels niet meer strak tegen elkaar aan zitten, maar ze leggen nog 10 meter af in een erg krappe ruimt. En de telefoon kraakt dus nogsteeds.

Wat is nu slim om te gaan doen?
- STP kabels te gebruiken
- Afgeschermde telefoon kabels(bestaan die?)

Andere oplossingen?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-03 20:17
Telefoonkabels voor de wat langere afstand horen twisted te zijn. Dus niet van die platte kabels waar de aders onge"twist" recht naast elkaar lopen. Je zou er evt ook een afgeschermde netwerkkabel voor kunnen gebruiken.

_██_
(ಠ_ృ)

• FutureCow
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
wat is precies een twisted telefoon kabel? En waar kan ik die halen?
Is dat een "ronde" telefoon kabel?

Verwijderd

Ja kan gewoon je telefoonsignaal over 2 aders van 1 van de netwerkkabels (of een andere) laten lopen, moet je enkel RJ11 plugje ipv RJ45 plug voorzien. Denk echter dat het eerder iets met aarding/antenne-effect te maken heeft mits het probleem enkel voorkomt als de netwerkkabel ingeplugd is.
Waar komt de telefoon(kabel) nog in contact met de netwerkkabel?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een STP kabel zou inderdaad dit soort problemen moeten voorkomen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 12:50
Ik vermoed je probleem ook zit in de platte telefonie kabel. Want bij netwerken waar ik met regelmaat een stel van aanleg liggen er gewoon door een stuk goot 40x een utp kabel. En daarvan wordt bv 20x PC gebruikt en 20x Telefonie en dan heb je nog steeds geen gekraak over de lijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ futurecow: hoe zijn de netwerkkabels precies aangesloten? Hoe is de kleurverdelen van de aders op de RJ45 pluggen precies?

Want het probleem wat je beschrijft doet mij vermoeden dat je dit niet helemaal volgens de regels gedaan hebt, of ergens een fout gemaakt hebt.

Verder moet je langere telefoonkabels inderdaad twisten om dit soort problemen te voorkomen.

Gaan er ook nog ADSL signalen door die telefonie kabels, of echt alleen maar pure telefonie?

• FutureCow
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Het geheel ziet er zo uit

code:
1
2
3
4
KPN Line in -> Splitter -> NT1 kast -> Telefoon Centrale ISDN -> Telefoonkabel 1 -> Telefoon 1
                                                              -> Telefoonkabel 2 -> Telefoon 2
                        -> ADSL ISDN Modem                    -> Netwerkkabel 1 -> PC1
                                                              -> netwerkkabel 2 -> PC2

Heb de netwerkkabel gewoon volgens standaard kleuren gekrimpt
Oranje-wit
Oranje
Groen-Wit
Blauw
Blauw-Wit
Groen
Bruin-Wit
Bruin

Als ik trouwens de stekker uit het ADSL Modem haal(Netwerk kabel of stroom), dan blijft hij wel storen, pas als ik hem echt uit de PC haal stopt het.

[ Voor 12% gewijzigd door FutureCow op 16-07-2007 18:46 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-03 20:17
FutureCow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:55:
wat is precies een twisted telefoon kabel? En waar kan ik die halen?
Is dat een "ronde" telefoon kabel?
Een ronde inderdaad, buitenkant is meestal grijs. Is volgens mij gewoon te koop bij bijv. de Primafoon.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1