Goede router gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Deayath
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11-2023
Hallo,

Misschien weten jullie het slechte weer van een tijdje terug nog. Het heeft toen erg veel gebliksemd in de regio waar ik woon en de aardlekschakelaar is er toen ook uitgesprongen (geeft een ideetje van de kracht van het onweer). Mijn router (Een Sitecom WL-114) staat ook in de meterkast en nadien kan hij niet meer met netwerkkabels overweg dwz de Wan ingang en ingang 1 t/m 3 werken niet en alleen met de vierde kan ik de router bereiken. Ook via de Wireless kan ik hem bereiken.

Naar mijn mening is de hardware kapot en daarom wil ik een nieuwe router kopen en ik heb mijn oog laten vallen op 3 verschillende routers:

Netgear WGR614 (54Mbps, 4x 100Mbps)
Linksys WRT54GL (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)
Asus WL-500g Premium (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0)

Deze omdat ze op GOT goede recensies kregen maar omdat ik deze informatie via google heb gevonden is het toch verouderd het is namelijk al een jaar oud. Daarom zouden meer recentere ervaringen over goede routers welkom zijn.

Wensen zijn:

Gemakkelijk LAN op kunnen zetten
Draadloze verbindingen kunnen opzetten met Centrino wireless LAN

Alvast bedankt

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:33

Haan

dotnetter

De wensen die jij stelt kan iedere huis-tuin-en-keuken router aan voldoen hoor :)

Bliksem is trouwens inderdaad erg effectief in het slopen van netwerkkaarten en dergelijke apparatuur. Als je in een computerwinkel werkt, weet je precies wanneer het de vorige dag heeft geonweerd :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:50
Op de Asus WL-500g kun je volgens mij wel 2 USB-harde schijven aansluiten, zodat je misschien een kleine server of dergelijk kan maken.

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Zonder enige twijfel de Linksys. Super stabiel, easy setup. Ik heb dezelfde die een gloednieuwe (duurdere) 3Com heeft vervangen. De 3Com was niet stabiel te krijgen. De Linksys is neerzetten, instellen en vergeten.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Deayath
Haan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:46:
De wensen die jij stelt kan iedere huis-tuin-en-keuken router aan voldoen hoor :)
Toch kon mijn vorige router dat niet maar hij was dan ook al best oud.

@ Cozm0: In de topics die ik al gelezen had stond dat de firmware versies na versie 4 erg slecht werkten maar ik heb ook gelezen dat de Linksys WRT54GL toch de linux based eerdere versie heeft en dus geen last heeft van de problemen. Klopt dit?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan ook eens kijken naar de Wireless Max G Router van US Robotics. Dit zijn ook erg goede apparaten. Vooral over het gemak van installatie en het draadloze bereik van dit apparaat ben ik wel te spreken (heb er al meerdere aangesloten). Er zit ook nog een USB poort op, waar je bijvoorbeeld een printer op aan kan sluiten.

Verder zullen de 3 apparaten die je in je TS noemt ook prima voldoen voor jou.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Deayath schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:26:
maar ik heb ook gelezen dat de Linksys WRT54GL toch de linux based eerdere versie heeft en dus geen last heeft van de problemen. Klopt dit?
Dat klopt, en dat maakt de volgende router ook interessant:
hello_moto schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:49:
Op de Asus WL-500g kun je volgens mij wel 2 USB-harde schijven aansluiten, zodat je misschien een kleine server of dergelijk kan maken.
De Asus is qua hardware vrijwel identiek aan de Linksys, maar met de USB poorten kun je er ook een harddisk aan hangen en daar zelfs een volwaardige Linux installatie op zetten met de nodige services. Neem dan wel de WL500g Deluxe die 32MB RAM en 200MHz MIPS aan boord heeft.

Het zijn erg fijne dingen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Deayath
Ik heb uiteindelijk de Linksys WRT54GL gekocht en inderdaad, neerzetten, aansluiten en internetten. De Asus heb ik niet gekocht omdat de extra functionaliteit wel mooi klinkt maaar voor de huidige situatie geen toegevoegde waarde heeft. Ik dank iedereen hier voor de informatie die ze hebben gedeeld, echt top, dank u wel!! _/-\o_

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Jammer dat je niet naar Draytek hebt gekeken. beetje aan de prijs maar met zeer veel, stabiele mogelijkheden. Ik heb zelf de Vigor 2800VG helemaal blij mee! Maar ach, Linksys is ook prima!

Geniet ervan ;)

BOINC stats

Pagina: 1