Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista AVI Codec ?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.454 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb windows vista home premium op mijn computer staan. (Gevalideerde versie, geen crack) Maar ik kan geen .AVI bestanden afspelen. Ik heb al Windows Vista codec package geinstalleerd, werkt niet. K-Lite codec pack, werkt niet. Ace mega codec pack, werkt niet. Enig iedee hoe dit komt ? Het heeft namelijk wel gewerkt, maar opeens werkte het niet meer ???

GR Arjen

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerst een paar dingen:
Gebruik de GoT Search, daar vind je verschillende reacties op de packs die je geprobeerd hebt.
Gebruik Google voor je andere antwoorden, gegarandeerd dat je daar ook een prima antwoord uit krijgt.
Je laat niet zien dat je gezocht hebt, dit is wel vereist op GoT.

Verders raad ik je GSpot, laatste versie, aan om in je .avi files te kijken wat er nou precies gebruikt wordt. Voor afspelen raad ik FFDShow aan, oa te vinden op www.codecs.com. Dit is het enige pakket wat gegarandeerd goed draait op Vista.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

VLC?

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 05:46
Je kan altijd nog Tsunami Filter Pack proberen. Hijs nooit meer geupdate maar werkt zekers te weten op Vista.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:11
media player classis met codec pack. Heb ik op mijn Vista Media Center en alles draait goed en kan ook nog losse ondertiteling afspelen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Arghhh, al die codecpacks doen meer kwaad dan goed... gewoon FFDShow met AC3Filter erop en je kunt zo goed als alles draaien (nou ja, QuickTime en Realplayer zul je apart moeten regelen).

En probeer idd GSpot, dan kun je zien met welke codec de AVI is gemaakt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt.

Heb alles geprobeerd, maar tsunami pack werkt het niet mee. Met FFDshow met AC3Filter werkt het niet, en met GSpot staat er unknown avi.

GR Arjen

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 20:55 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kun je die .avi ergens hosten zodat wij kunnen kijken of het bij ons draait onder Vista en XP? Of is het een illegale film? Dan uiteraard niet, we willen niet de policy hier breken :). Het is zeer vreemd dat GSpot er niets van bakt en het niet af te spelen is met FFDShow.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een backup die ik niet mag hosten nee... Laten we het zo zeggen (A).
En ik vind het idd ook heel vreemd. Ik zal is even een ander AVI bestand downloaden en kijken oftie het wel doet. Maar deze film heeft het wel gedaan onder DEZE vista.

GR Arjen

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doet MPC het wel? En VLC, heb je het daar al mee geprobeert? Als je nou nog een avi vind die het niet doet, zorg dan dat het vrij te downloaden is zodat wij het ook kunnen testen en kijken wat je eventueel mist.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 11:20
probeer vlc eens (zoals al vaker genoemd), die heeft alle codecs ingebouwd, als het daarmee afspeelt weet je in ieder geval zeker dat eht bestand niet beschadigd is

www.videolan.org

[ Voor 5% gewijzigd door -Eraser- op 17-07-2007 00:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Concludeer je nu dat je geen bestanden met een .avi container kan afspelen terwijl je maar één file hebt die niet werkt, en verder niet getest hebt? Of heb ik dit nu mis? Zoals gezegd zou ik dan eens kijken of het bestand zelf misschien niet in orde is. Ook het proberen van andere .avi files en te kijken naar de gebruikte codec in deze files kan helpen. Zo kun je ook een (eventueel) ontbrekende codec opsporen.

Verwijderd

Als GSpot hem niet herkent dan is het gewoon een corrupt bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb meerdere AVI bestanden die het niet doen en wel gedaan hebben, (DVD's) en Ik heb VLC al geprobeerd, BS al geprobeerd, een speciale AVI Player al geprobeerd... Maar niets werkt op alle bestanden.

GR Arjen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:18:
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb meerdere AVI bestanden die het niet doen en wel gedaan hebben, (DVD's) en Ik heb VLC al geprobeerd, BS al geprobeerd, een speciale AVI Player al geprobeerd... Maar niets werkt op alle bestanden.

GR Arjen
Hallo, ik heb me even geregistreerd om door te kunnen gaan over dit onderwerp.

Ik heb op internet gezocht naar een oplossing en ik kwam hier uit. Ik heb precies hetzelfde probleem als Arjen heeft. Ik heb een legale vista home premium, media player werkte prima en alles. Toen wilde ik gisteravond een filmpje opzetten, krijg ik geen beeld maar wel geluid. Een week geleden werkte alles nog!

Ik ben geen newbie op computergebied en ik had ffdshow al geinstalleerd staan dus ik snap er niks van. Heb inmiddels ffdshow eraf gehaald, opnieuw erop gezet, k-lite codec pack erop gezet maar niks werkt. Het ligt niet aan mijn video file want ik kan geen enkele avi meer afspelen met beeld in windows media player. het gekke is dat het allemaal wel werkt in winamp..

Wie kan me helpen met dit probleem? ik word er eerlijk gezegt helemaal gestoord van want wat ik ook probeer het werkt allemaal niet :S.

Ik wil het graag oplossen zonder een andere media player te gaan gebruiken, het werkte allemaal een week geleden dus het moet kunnen.

Ik hoop dat iemand wat meer informatie heeft over dit probleem.

Groeten, Ewoud

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 11:52

SeatRider

Hips don't lie

Geen beeld en wel geluid kan erop wijzen dat het beeld wel gerenderd wordt, maar op een tweede monitor/tv out wordt weergegeven. Zeker als de player in kwestie geen foutmelding van missende codec geeft. Zoek eens verder op "overlay settings".

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik heb de instellingen voor een 2e beeldscherm uitstaan. alleen m'n laptopscherm word gebruikt de andere uitgang niet

Verwijderd

AVI is een container, geen codec. Het helpt als je ons de FourCC geeft.

[edit] wat een enorme kick zeg :/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 13:15 ]

Verwijderd

Net ff Gspot geinstalleerd en ik ben wat wijzer. de film is btw een Xvid.

Gspot zegt dat m'n xvid codec niet geinstalleerd is..
Nu staat ffdshow er gewoon op en heeft er op gestaan sinds ik m'n laptop kreeg.

ik zal me hier in dit topic maar even niet uitlaten over wat ik van vista denk dat ik tegen mijn zin voorgeinstalleerd meegeleverd kreeg maar het zal ongetwijfeld wat met vista te maken hebben dat hij zegt dat de codec niet geinstalleerd is terwijl dat wel zo is..

[Edit]
is er een xvid codec die speciaal voor vista is gemaakt?

Ik heb net een losse xvid codec geinstalleerd en nog zegt Gspot dat de codec niet aanwezig is op mijn systeem

Ook kwam ik er net achter dat het niet alleen avi files zijn waarbij ik geen beeld heb, het geld voor elk videobestand dat ik wil afspelen met WMP:s

Inmiddels ziet hij de codecs wel, hij speelt nu al mijn videobestanden af in nero showtime, winamp, enz... maar niet in WMP

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 13:59 ]

• kaspermalfroid
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 20:10

Verwijderd

Dat is percies degene die ik geinstalleerd heb. Volgens Gspot werkt die codec ook, die van ffdshow zou ook werken. Maar ik heb alsnog geen beeld bij WMP. Voor mijn andere programma's werken de codecs wel, daar krijg ik wel beeld.
Dat geen beeld wel geluid geld niet alleen voor XviD bestanden of DivX. Het geld voor alle video bestanden die ik afspeel met WMP.

Het is dus iets met WMP, maar wat?
Ik wil nu proberen em opnieuw te installeren, maar hoe kijg ik WMP van mijn systeem af? Hij staat niet tussen de lijst met programma's in het configuratiescherm en via de setup in de installatiemap lukt het ook niet.

thx

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 17:00
Ik heb een soortgelijk probleem met windows 7. Tot een paar weken geleden ging alles prima, en opeens hield hij ermee op. Geen geluid, niets, alleen een foutmelding: Windows Media Player kan dit bestand niet afspelen. WMV doet ie overigens wel.

Ik heb ondertussen vijf verschillende Media codec packs geprobeerd, en ja, de bestanden zijn heel, VLC speelt ze prima af.
Herinstallatie van WMP heeft het programma ook niet geholpen (dat doe je trouwens onder Windows Essentials).

Mn Vista PC bij me ouders doet het nog gewoon wel!

HELP! :S:S

[ Voor 30% gewijzigd door SuperSang op 15-08-2010 22:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed gevonden, maar voor de duidelijkheid en om ervoor te zorgen dat er niet op een vraag van drie jaar terug gereageerd wordt doe je er beter aan je eigen topic te beginnen.

Al was het maar omdat Windows 7 een gewijzigd management van codecs gebruikt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.