Usb2.0 externe ide case 4 disken

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemiddag,

Ik heb hier een Soekris 4801 staan en nu wil ik mijn server vervangen door deze Soekris, mijn server doet nu alleen maar wat routing en firewalling en daarvoor gebruikt hij wat teveel stroom eigenlijk. Het enige probleem is dat ik nu in mijn server 4 disken heb zitten (250gb), die ik nogsteeds wil benaderen.

Ik ben dus opzoek naar een externe bay waar ik 4 pata disken in kan doen en gewoon via usb2.0 aan mijn soekris kan aansluiten.

Deze heb ik tot nu toe nog nergens gevonden, behalve met sata disken en esata. Natuurlijk kan ik gewoon twee kastjes neerzetten en dan ben ik ook klaar, maar ik vind het natuurlijk mooier om het in 1 kastje te hebben.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

De reden dat je die niet kan vinden lijkt me dat USB niet zo snel is vergeleken met FireWire, laat staan eSata.. Een enkele PATA schijf wordt al sterk beperkt door USB, dus bij vier schijven is dat helemaal erg.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat had ik al wel verwacht, maar in mijn geval is dat niet zoeen probleem, aangezien ik de files toch alleen maar over het netwerk benader en daarom toch niet meer dan 100mbit zal halen (de interfaces van de Soekris zijn maar 100mbit).

Als ze echt niet te krijgen zijn dan zal ik maar twee van deze moeten halen:
http://www.4u-web.nl/shop...t=viewProd&productId=9993