Tele2 compleet, bellen via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
Hallo allemaal,

wij hebben sinds 2 weken nu ADSL en telefonie van Tele2. wij hadden voorheen internet en telefoon van speedlinq, hiermee kon ik samen met het programma X-Lite ook voip bellen via mijn pc door simpelweg de SIP gegevens van Speedlinq in de vullen. nu wil ik graag hetzelfde doen met Tele2, maar ik kan nergens deze gegevens vinden.

als iemand die gegevens weet en aan mij zou kunnen vertellen, zou ik dat zeer fijn vinden. alvast bedankt!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
dutchbasterd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:48:
Hallo allemaal,

wij hebben sinds 2 weken nu ADSL en telefonie van Tele2. wij hadden voorheen internet en telefoon van speedlinq, hiermee kon ik samen met het programma X-Lite ook voip bellen via mijn pc door simpelweg de SIP gegevens van Speedlinq in de vullen. nu wil ik graag hetzelfde doen met Tele2, maar ik kan nergens deze gegevens vinden.

als iemand die gegevens weet en aan mij zou kunnen vertellen, zou ik dat zeer fijn vinden. alvast bedankt!
Ben bang dat dat niet gaat lukken. Voor zover ik weet stelt Tele2 deze op afstand in d.m.v. een auto-provisioning server iets. Al zou je de sip server achterhalen dan nog weet je je username/wachtwoord niet. Je KUNT proberen de Tele2 helpdesk te bellen. :P

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
die server is waarschijnlijk sip.tele2.nl, ik krijg er namelijk wel verbinding mee, en die helpdesk had ik al geprobeerd, ook voor het admin wachtwoord ;)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
dutchbasterd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:10:
die server is waarschijnlijk sip.tele2.nl, ik krijg er namelijk wel verbinding mee, en die helpdesk had ik al geprobeerd, ook voor het admin wachtwoord ;)
Nope, als je een Davolink modem hebt, dan gaat VoIP via MGCP en niet via SIP.

Bovendien loopt VoIP via een apart VCI op het modem. Je zult dus van goede huize moeten komen om het uberhaupt werkende te krijgen met een SIP-client.