Asus M2A-VM HDMI geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 4.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik mezelf voor mijn media center een m2a-vm hdmi moederbord van asus cadeau gedaan maar ik krijg geen beeld via hdmi. Hoe kom ik erachter of die addon-kaart kapot is of dat het een ander probleem is. Ik heb hdmi en hdmi audio in de bios aangezet en de onboard videokaart wordt in Vista herkent (weliswaar als x1200). De S-video uitgang geeft ook geen beeld. De vga en dvi uitgangen geven wel beeld maar die zitten niet op de addon maar op het moederbord zelf.

Hoe kom ik er nou achter of de addon-kaart kapot is of dat ik een instelling verkeerd heb staan? Woont niet toevallig iemand in de buurt van cuijk die ook zo'n kaart heeft :)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-12 21:57
Moet je niet in catalyst aangeven dat je die poort ook wilt aansturen?

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12 10:16

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Vergeet ook de BIOS update niet, anders krijg je HDMI never nooit lekker werkend.

Zie ook: \[M2A-VM HDMI] Onboard display in Vista Home Premium

Edit: had je al gevonden zie ik.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackBurn op 23-07-2007 17:55 ]

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• BlackBurn

BlackBurn

Ben zelf weer even aan het rommelen, aangezien mijn HTPC ook eens goed moet gaan draaien, ondertussen BIOS update gedaan, schijnt een hoop problemen met het beeld op te lossen o.a. flikkeren van beeld.

Verder moet je niet vergeten HDMI in de BIOS aan te zetten, echter staat deze default uit en krijg je dus GEEN beeld op je HDMI interface. Dit geeft dus meteen antwoord op je vraag.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12 22:03

Wallie

Herr

Ken het probleem: ook een hoop gekloot mee, lijkt nu met de laatste bios (1001) beter te gaan... probeer hem eens zou ik zeggen.

Overigens was de S-Video uit betreft: heb je dat losse kabeltje wel aangesloten van de addon-kaart naar het moederbord? (die is voor het S-Video en Digital out signaal).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• ronaldvr1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Hoe kan ik het beste mijn Bios updaten? Ik heb op mijn HTPC geen floppy en begrijp dat ik alleen de DOS utility AWDFLASH V1.2 kan gebruiken. Heb ook veel problemen met knipperend beeld en zou toch graag zien of dit nu is aangepast in de nieuwere 1001 Bios versie.

Bij voorbaat dank,

Ronald

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

In Windows met het tooltje van de fabrikant van je moederbord.

Yes, but no.

Verwijderd

Zijn er ook tweakers die de onboardvideo werkend op hun lcd tv hebben gekregen :?

Ik heb zelf ook de M2A-VM HDMI en deze via de componentuitgang aangesloten op m'n Philips 26PF5320 lcd tv maar dit gaf geen mooi beeld en ik las op het Asus forum dat hier meer mensen last van hadden.

Dus voordat ik een DVI of HDMI kabel koop om op m'n DVI-I aansluiting van m'n lcd tv(heeft geen HDMI)aan te sluiten zal ik graag willen weten als dit wel een goed beeld geeft.
Ik wil dus de HD modus(720P) gebruiken en niet de PC mode(1024x768).

• ronaldvr1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik gebruik de M2A-VM HDMI als basis systeem voor mijn HTPC die op een Samsung M86 Full HD TV is aangesloten met Bios 1001. Aanvankelijk loste dit Bios een aantal problemen op:
- Dat mijn Hauppauge 500MCE het niet deed;
- Dat de HDMI output knipperde en het beeld af en toe zwart werd.

De laatste HDMI problemen komen nu weer terug helaas. Op de een of andere probleem is dit dus nog niet onder controle.

Waar ik echter problemen mee heb is dat wil ik beeld krijgen op mijn Samsung TV ik tijdens het opstarten van de PC een koppeling tussen mijn PC en de TV moet hebben (de PC staat op een HDMI input van mijn Yamaha 2700 aangesloten) wil ik beeld hebben. Is dit iets wat anderen ook hebben en wat ik kan aanpassen in instellingen?

Ik zou gewoon mijn PC aan kunnen willen zetten en dan later pas de verbinding tot mijn PC en de TV tot stand kunnen willen brengen (via HDMI).

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik pak 'm toch weer even op (na mijn vakantie)

Het is jullie dus wel gelukt om beeld te krijgen via de addon kaart (hdmi)? Ik krijg helemaal geen beeld. Ik denk echt dat mijn addon stuk is. Wie woont er dicht bij Nijmegen en mag ik mijn addon proberen?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Wallie

Wallie

Herr

niXnut schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:01:
Ik pak 'm toch weer even op (na mijn vakantie)

Het is jullie dus wel gelukt om beeld te krijgen via de addon kaart (hdmi)? Ik krijg helemaal geen beeld. Ik denk echt dat mijn addon stuk is. Wie woont er dicht bij Nijmegen en mag ik mijn addon proberen?
Ik heb hem nu redelijk werkend op hdmi: de bios en het opstarten van Windows willen niet altijd beeld geven, maar windows zelf komt er altijd strak op 1080i uit momenteel. Overigens vind ik het beeld van m'n hauppauge 500 slechter over de hdmi, een stuk onscherper lijkt het wel en de kleuren zijn veels te kleurrijk...
Woon overigens in Nijmegen, mocht het je niet lukken, moet je maar even mailen.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Wallie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:
[...]

Ik heb hem nu redelijk werkend op hdmi: de bios en het opstarten van Windows willen niet altijd beeld geven, maar windows zelf komt er altijd strak op 1080i uit momenteel. Overigens vind ik het beeld van m'n hauppauge 500 slechter over de hdmi, een stuk onscherper lijkt het wel en de kleuren zijn veels te kleurrijk...
Woon overigens in Nijmegen, mocht het je niet lukken, moet je maar even mailen.
Kun je me vertellen wat je daarvoor in de bios ingesteld hebt?
"tv standard" --> pal?
"hdmi support" en "hdmi audio" --> on en auto?
"primary display adapter" --> onchipVGA?

vergeet ik nog iets?

Mocht het allemaal niet lukken dan wil ik 'm graag een keer bij je komen proberen

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
ronaldvr1 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:21:
De laatste HDMI problemen komen nu weer terug helaas. Op de een of andere probleem is dit dus nog niet onder controle.
Dat knipperen heb ik ook ondervonden bij DVI op een monitor. Soms is het beeld een uur goed en soms knippert het zoveel dat de lol er snel van af is. Ik heb wel nog geen bios upgrade gedaan, maar ik ben blijkbaar niet de enige met knipperende beelden: niet erg hoopgevend :'(

BTW sinds kort is de "Asus M2A-VM HDMI" van alle Asus websites gehaald (nog enkel de Asus M2A-VM versie is te zien), zou het kunnen dat er echt iets serieus mis mee is?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat betreft dat knipperen: dat had ik ook. Een bios update naar de laatste bios heeft wonderen verricht. Het is nog niet helemaal weg, maar de frequentie van de storingen zijn met 95% gereduceerd. Verder werkt nu bij mij de S-VHS via de add-on module ook. Dit werkte voorheen nog niet. Ik krijg het nu alleen niet voor elkaar om de theatre mode aan te zetten. Dit werkt nu alleen met klone-modus. Aangezien de resoluties teveel verschillen en hij de laagste resolutie kiest is dit geen optie. Weet iemand een oplossing hiervoor?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Wallie

Wallie

Herr

Baritee schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:24:
[...]

Dat knipperen heb ik ook ondervonden bij DVI op een monitor. Soms is het beeld een uur goed en soms knippert het zoveel dat de lol er snel van af is. Ik heb wel nog geen bios upgrade gedaan, maar ik ben blijkbaar niet de enige met knipperende beelden: niet erg hoopgevend :'(

BTW sinds kort is de "Asus M2A-VM HDMI" van alle Asus websites gehaald (nog enkel de Asus M2A-VM versie is te zien), zou het kunnen dat er echt iets serieus mis mee is?
http://www.asus.com/produ...=0&model=1585&modelmenu=1 ?

• Wallie

Wallie

Herr

niXnut schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:26:
[...]

Kun je me vertellen wat je daarvoor in de bios ingesteld hebt?
"tv standard" --> pal?
"hdmi support" en "hdmi audio" --> on en auto?
"primary display adapter" --> onchipVGA?

vergeet ik nog iets?

Mocht het allemaal niet lukken dan wil ik 'm graag een keer bij je komen proberen
Even uit het hoofd:
"tv standard" --> pal? --> Jup
"hdmi support" en "hdmi audio" --> on en auto? --> Jup en Jup
"primary display adapter" --> onchipVGA? --> Jup

Mocht het allemaal niet lukken dan wil ik 'm graag een keer bij je komen proberen --> Is goed, mail maar een keertje :)

• Baritee
Ah, ik had enkel de Nederlandse en Engelse gecontroleerd. Ik was ervan overtuigd dat de Asus M2A-VM HDMI vroeger ook op de Nederlandse site te vinden was en nu niet meer, vandaar mijn bezorgdheid.

• Baritee
na update valt scherm minder weg maar toch nog enkele keren per uur

Verwijderd

Baritee schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:12:
na update valt scherm minder weg maar toch nog enkele keren per uur
Hoeveel geheugen heb je en hoeveel heb je toegewezen aan de onboardvideo?
XP of Vista?

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Wallie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

Even uit het hoofd:
"tv standard" --> pal? --> Jup
"hdmi support" en "hdmi audio" --> on en auto? --> Jup en Jup
"primary display adapter" --> onchipVGA? --> Jup

Mocht het allemaal niet lukken dan wil ik 'm graag een keer bij je komen proberen --> Is goed, mail maar een keertje :)
Helaas, dit weekend nog geen tijd gehad om het uit te proberen.
Als ik het goed begrepen heb dan hoef ik niet te verwachten dat Bios en bootscherm zichtbaar zijn via de hdmi/add-on aansluiting?
Kan ik dan wel ergens bij devicemanager zien of mijn add-on kaart wel of niet herkend wordt?

• Wallie

Wallie

Herr

niXnut schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:44:
[...]

Helaas, dit weekend nog geen tijd gehad om het uit te proberen.
Als ik het goed begrepen heb dan hoef ik niet te verwachten dat Bios en bootscherm zichtbaar zijn via de hdmi/add-on aansluiting?
Kan ik dan wel ergens bij devicemanager zien of mijn add-on kaart wel of niet herkend wordt?
Nou, da's dus een beetje wisselend bij mij: soms zie ik de bios/bootscherm wel, soms niet, maar windows komt wel altijd op in 1080i.
Geloof niet dat ik ergens in de devicemanager iets van die addon kaart zie, hij doet zelf niks, alleen doorgeven van signalen. 't Is een dom ding 8)7 ;)

• Baritee
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:32:
[...]

Hoeveel geheugen heb je en hoeveel heb je toegewezen aan de onboardvideo?
XP of Vista?
Nu staat er Win XP MCE op. Hoeveel geheugen dat toegewezen is weet ik niet: zou het videogeheugen een rol spelen?

Ik gebruik nu de composiet out van de addonkaart voor op mijn analoge TV aan ts sluiten. Het uitvallen (flikkeren) van het beeld op die composiet is me nog niet opgevallen maar wel heb ik nog steeds problemen met het beeld. Soms bij het afspelen van een flim heb ik zwart beeld maar mijn mouse pointer kan ik wel zien. Er is echter geen regelmaat in te vinden want soms werkt het wel perfect. Bijna hetzelfde verhaal bij het in is standby gaan S3, maar dan zie ik ook geen mouse pointer.

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Lees de Duitse forum site, 72 blz lang, alleen maar over problemen met Asus M2A-VM HDMI.

http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=337977

Ik had problemen met de ingebouwde netwerkkaart onder Vistat(wou de verbinding niet verbreken).
Nu heb ik een losse erin, alles is opgelosd.

[ Voor 21% gewijzigd door brommer1 op 27-08-2007 15:18 ]

• Baritee
brommer1 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:14:
Lees de Duitse forum site, 72 blz lang, alleen maar over problemen met Asus M2A-VM HDMI.
Dat maakt me er niet vrolijker op :P , Toch bedankt, ik zal er wat in rondneuzen (en mijn Duits wat opfrissen).

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:58:
Zijn er ook tweakers die de onboardvideo werkend op hun lcd tv hebben gekregen :?

Ik heb zelf ook de M2A-VM HDMI en deze via de componentuitgang aangesloten op m'n Philips 26PF5320 lcd tv maar dit gaf geen mooi beeld en ik las op het Asus forum dat hier meer mensen last van hadden.

Dus voordat ik een DVI of HDMI kabel koop om op m'n DVI-I aansluiting van m'n lcd tv(heeft geen HDMI)aan te sluiten zal ik graag willen weten als dit wel een goed beeld geeft.
Ik wil dus de HD modus(720P) gebruiken en niet de PC mode(1024x768).
Ik heb dit TV toestel en dit moederbord, werkt prima. Draai 1280x768 via DVI.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Verwijderd

edgarv schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:16:
[...]

Ik heb dit TV toestel en dit moederbord, werkt prima. Draai 1280x768 via DVI.
Dan maar eens een DVI kabeltje halen,is je hele scherm gevuld of heb je zwarte randen?

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
De specificaties van het scherm zijn inderdaad 1366x768 of zo. Helaas krijg ik die resolutie niet werkend! Maar 1280x768 is perfect, ik kan geen zwarte rand ontdekken. Ik geloof ook niet dat ie het beeld vervormt. Dus eigenlijk denk ik dat de specs niet kloppen - dat het gewoon een 1280x768 scherm is.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 17:40

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik ben sinds gisteren ook de "gelukkige" eigenaar fvan een M2A-VM HDMI. Installatie e.d. verliep allemaal prima, maar ik kreeg in eerste instantie geen beeld via HDMI (optie in bios ontbrak ook). Bios opgewaardeerd naar 1101 (beta) en nu werkt HDMI probleemloos op mijn Philips 32PF5331!

Enige wat ik nu nog aan de praat moet krijgen zijn de MPEG2 decoders, Hauppauge PVR500MCE kaart werkt weer niet mee.

edit; Helaas! Te vroeg gejuichd. Continu BSOD's, reboots, groen/blauwe schermen, uitvallend HDMI signaal.

Biosversie: 1101

[ Voor 13% gewijzigd door SgtStrider op 30-08-2007 12:41 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-12 21:16
Excuus voor het posten van een niet HDMI probleem, maar aangezien jullie ook m2a-vm hdmi bezitters zijn dacht dat jullie konden helpen.

Ik heb het probleem dat ik windows niet kan installeren (rare niet reproduceerbare foutmeldelingen tijdens installatie). Ik vermoed dat het probleem bij de harde schijf verbinding zit. (geheugen passert namelijk een ganze nacht van memtestx86 zonder problemen). Ik heb 2 Samsung 160GB schijven (1614C?) verbonden met sata 1 en 2 op het moederbord. Ik heb de installatie geprobeerd met de bios instellingen voor de sata controllers zowel op ide controller als ahci controller. Tevens heb ik de ahci drivers middels F6 er altijd bijgeladen. Het lijkt erop dat de verbinging met de hd's niet erg goed is (alsof de bits een voor een over gehengeld worden). Kabeltjes verwisselen ga ik vanavond nog proberen. Hebben jullie nog andere ideeen?

• BlackBurn

BlackBurn

Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:47:
Excuus voor het posten van een niet HDMI probleem, maar aangezien jullie ook m2a-vm hdmi bezitters zijn dacht dat jullie konden helpen.

Ik heb het probleem dat ik windows niet kan installeren (rare niet reproduceerbare foutmeldelingen tijdens installatie). Ik vermoed dat het probleem bij de harde schijf verbinding zit. (geheugen passert namelijk een ganze nacht van memtestx86 zonder problemen). Ik heb 2 Samsung 160GB schijven (1614C?) verbonden met sata 1 en 2 op het moederbord. Ik heb de installatie geprobeerd met de bios instellingen voor de sata controllers zowel op ide controller als ahci controller. Tevens heb ik de ahci drivers middels F6 er altijd bijgeladen. Het lijkt erop dat de verbinging met de hd's niet erg goed is (alsof de bits een voor een over gehengeld worden). Kabeltjes verwisselen ga ik vanavond nog proberen. Hebben jullie nog andere ideeen?
Wat je zou kunnen proberen is oa.. BIOS update er zijn behoorlijk wat wijzigingen doorgevoerd sinds de eerste versie van de BIOS en als tweede probeer het eens met eerst 1 schijf. Controlleer verder of er niet een rare knik in je SATA kabel zit.

Verder heb ik momenteel nog problemen dat het geluid via de optionele kaart soms weg valt, dus als iemand ditzelfde heet, hoor ik het graag :)

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik ben denk ik inmiddels wat verder; heb HDMI audio disabled en HD audio ook, en het lijkt nu een stuk stabieler te werken. Blijkbaar hebben ze geen volledige research gedaan (wat jammer is), want nu is dit moederbord niet echt geweldig te noemen zonder audio :(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik wil nog even een kickje geven, met de laatste BIOS (as we speak 1601) zijn al mijn problemen opgelost, ik kan nu eindelijk fatsoenlijk HD materiaal bekijken met beeld en geluid via HDMI :) Daarnaast oo kgeen BSOD's of vastlopers meer!

* SgtStrider is blij :)

ASUS M2A-VM HDMI Downloads

• walterg
  • Laatst online: 21-11 16:01
Even een kickje in dit topic over m2a-vm hdmi problemen ipv een nieuw topic...

Ik hoopte dat een bios update mijn audio problemen op zou lossen maar dat was tevergeefs.

De enige manier waarop ik een beetje normaal geluid uit de hdmi poort krijg is door geen 'normale' driver te installeren maar alleen een hdmi audio driver. Dit heeft tot gevolg dat ik een niet geinstalleerde 'Audio Device on High Definition Audio Bus' device in m'n device manager heb.

Op deze manier heb ik wel geluid maar als het wordt geinitieerd hoor je de eerste seconde niet.

Hoe hebben jullie het wel goed aan de praat?

Daarnaast werkt mijn firewire poort niet in netwerk modus. Er staat een hotfix op de asus site maar die lijkt geen enkel effect te hebben.

*zucht*

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 19:10

MikeWazowski

Look into my eye

walterg schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:28:
Op deze manier heb ik wel geluid maar als het wordt geinitieerd hoor je de eerste seconde niet.
Hoe hebben jullie het wel goed aan de praat?
Ik voer mijn geluid digitaal door naar mijn versterker via de SPDIF op de HDMI-kaart en heb de standaard driver geinstalleerd. Inderdaad heb ik ook hier de eerste 1-2 secondes even geen reactie, maar ik dacht dat dat aan mijn versterker lag :P. Och, in de eerste 1-2 secondes van films of series is er toch meestal een oninteressant intro of herhaling van de vorige keer 8).

• walterg
Ik overleef het ook wel maar dat soort dingen irriteren me mateloos :P

Daarnaast hoorde ik gisteren op eens dat als het geluid 'idle' is (oftewel, hij speelt niets af) er ruis en tikken in het geluid zitten.

HEEL irritant...

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Geen last van.

• walterg
Welke driver versies gebruik je? De nieuwste op de asus site?

Gebruik je HDMI?

Het 'normale' geluid werkt namelijk prima.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
walterg schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:29:
Het 'normale' geluid werkt namelijk prima.
Mwah, de asus drivers zijn wel mottig en de site zuigt, ik had eerst Windows XP met SP3 geprobeerd (geen zin in een berg updates) na wat geklooi (hd audio kbupdate ergens gevonden) alles werkend alleen de nieuwere catalyst drivers doen het niet (alleen die op cd staan)
Na een een update naar catalyst 8.2 (vergeetachtig) weer geen beeld, dus dan maar re-install met windows XP SP2 en de ruim 100 updates 8)7 wel beeld ook met catalyst 8.2 maar het geluid wil nu helemaal niet.

update:
Na wat omzwervingen met linux, bleek ik nog een windows vista business licentie te hebben waar
ik toch niks mee deed. Geluid wordt nu standaard ondersteunt door vista, voor het beeld
werkt catalyst 8.2, media portal doet het, was weer even zoeken om de AC3 over de S/PDIF uitgang te krijgen. UAC staat uit (dat scheelt een hoop gezeur :)

[ Voor 21% gewijzigd door bouwfraude op 20-02-2008 14:31 ]

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik had ook problemen met reboots en na een hoop uitzoeken en vervangen van mijn geheheugen ben ik er achter gekomen.
De m2a-vm hdmi gebruikt in de bios de auto optie voor het memory maar deze spanning is iets te laag (vooral voor de wat goedkopere memeory) en hierdoor onstaan de reboots.
Heb de spanning voor het memory 1/10 volt hoger gezet en geen problemen meer.
Laatste bios is 1603 en eta 1604....merk geen verschil met 1501.
Het probleem dat ik nu nog heb is dat in mijn htpc niet meer uit standby krijg via de AB (gebruik de mce remote en de ir blaster van microsoft).

Gr. Richard

Verwijderd

ik vraag me af hoe je op 2 beeldschermen tegelijkertijd beeld krijgt (17inch lcd beeldscherm op vga en tv op s-video) ik kan ze alleen met ccc tegen elkaar inwisselen.

moet toch ook mogelijk zijn om ze alle 2 werkend te krijgen..

Verwijderd

Ik ben misschien een snellere opgever,
maar waarom plaatsen jullie niet ook gewoon een eenvoudige ati 2400HD.
Kaartje kost niets, en alles werkt er hier bijna vlekkeloos mee.

Helaas is de philips een rampzalig scherm icm full-hd via hdmi input.
type scherm: 37PFL7662 1080P.

op 1080p is het beeld geen gezicht, op 1080i is het beeld groter dan de tv zelf, maar in het menu kun je dan bij display het beeld op native zetten, en dan staat alles mooi strak. Helaas niet automatisch en meteen, en helaas geen 1080p, maarja het werkt, en het is niet minder om te zien dan de 1080p van de xbox360.

Verwijderd

Heb een Gigabyte HD 4670 aangeschaft voor mijn HTPC met M2a-VM HDMI mobo te upgraden.
Nou krijg ik de melding HDMI no signal, heb de driver voor de onboard kaart al verwijderd en de nieuwe kaart in hetzelfde slot geprikt maar krijg dus nog steeds geen beeld.

Wat kan ik hieraan doen?
Pagina: 1