Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
zoek eens op mod_rewrite? ik heb hier nu niet onmiddellijk een concrete link bij de hand, maar Google zal je vriend wel zijn...
Verwijderd
mod_rewrite is de term die je zoekt. Stop die maar eens in Google, ik weet zeker dat je dan voorbeelden vind van wat je zoekt.
dit ziet er veel belovend uit.
Ik ga er eens naar kijken Bedankt
Ik ga er eens naar kijken Bedankt
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
code:
1
2
| RewriteEngine on RewriteRule !^(favicon\.ico|robots\.txt) index.php [L] |
Gebruik het zelf vaak in combinatie met een script wat de parameters uit de URI haalt:
PHP:
1
2
| $param_list = array_pad(array_slice(explode("/",strtolower(rtrim($_SERVER["REDIRECT_URL"],"/"))), 1),2,""); $params = array_map('htmlspecialchars', $param_list); |
Daarmee kun je vervolgens hippe dingen doen als dit: zodra je naar een nieuw uri gaat wordt een pagina aangemaakt met die naam
he is allemaal gelukt.
Dit opent elk bestandsnaam die je in de directory opent met script.php
en daar kan ik achterhalen welke naam ik hem had gegeven door $REQUEST_URI te gebruiken.
code:
1
2
| RewriteEngine On RewriteRule ^(.*) script.php?id=$1 |
Dit opent elk bestandsnaam die je in de directory opent met script.php
en daar kan ik achterhalen welke naam ik hem had gegeven door $REQUEST_URI te gebruiken.
Pagina: 1