undervolten / clocken fujitsu siemens amilo pa 1510

Pagina: 1
Acties:

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
Hoi
Ik ben laatste paar dagen ( sinds ik mijn laptopje heb ) zo rond aan het zoeken geweest.
Naar hoe ik de batterij langer mee kan laten gaan, en de laptop minder hitte kan laten produceren.
Nou las ik in andere topic's over andere laptop types dat dat kon door undervolten.
Maar ik heb in de bios gekeken, nu kan ik hier vrij weinig in aanpassen geen voltages en wat je daarvoor nodig hebt.
Zijn er programma's voor/ eventueel een bios flash of iets in die richting ?
En zo ja kan iemand me vertellen waar ik ze kan vinden en hoe ik een back-up maak van de orginele bios ( voor het geval het nodig mocht zijn ).
Alle hulp stel ik zeer op prijs.
( het betreft de : fujitsu siemens pa 1510 )

Alvast bedankt.
ghost.

• M2M
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

NHC

notebook hardware control

trouwens, underclocken / undervolten werkt alleen met intel centrino chippies op Pentium M's.

(weet dit niet zeker van die centrino chipsets trouwens... wel van de pentium M's)

check het aparte topic hierover... ben alleen te lui om te linken.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 16-07-2007 17:11 ]

-_-

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

Haan

dotnetter

M2M schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:11:
trouwens, underclocken / undervolten werkt alleen met intel centrino chippies op Pentium M's.

(weet dit niet zeker van die centrino chipsets trouwens... wel van de pentium M's)
Centrino is een platform, géén chip. Het bestaat uit een Pentium M (ofwel Core) processor, Intel wifi kaartje, graphics e.d.

NHC is inderdaad wel een mooi tooltje als je een Centrino laptop hebt, anders kan je CPU Right Mark gebruiken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• klen_ghost
meen dat het amd turion tl 50 laptop is. 6 cell batterij haal op t moment de 2 , 2.5 uur mee heel soms wat langer maar het gaat me meer om de warmte die eruit komt.. niet prettig.

[edit]
bedankt voor de info nog enige tips ove rmclock qwa voltages veilig is zodat het nog wel stabiel blijft.

alvast bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door klen_ghost op 16-07-2007 17:41 ]

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:58
Kijk de twee na laatste aflevering van hardware.info TV ;)

M3P - M3LR - 6320Wp

• klen_ghost
mijn dank is zeer groot.
topic kan wat mij betreft dicht.
Pagina: 1