Na een behoorlijke zoektocht hier op GoT en Google kom ik er nog niet uit. Het probleem is als volgt:
Er is 1 extern ip adres van ons kantoor, en we hebben webhosting extern van ons kantoor:
ip webhosting -> www.domein.nl en de rest
ip kantoor -> remote.domein.nl en webmail.domein.nl
Tot zover werkt het. Alles is ingericht en het staat netjes naar de webserver op kantoor etc. Nu hebben we een nieuwe server met daarop ook nog een website maar die moet apart draaien. Maar deze moet ook bereikbaar zijn via een eigen subdomein. Dus bijv test.domein.nl moet naar ons kantoor staan en deze moet ipv naar de standaard webserver doorverwezen worden naar de 2e webserver. Wat is hiervoor de goede configuratie, is dit te doen op DNS niveau of moet dit gebeuren dmv IIS?
Beide interne servers hebben IIS en de hoofdserver draait ook nog DNS.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Er is 1 extern ip adres van ons kantoor, en we hebben webhosting extern van ons kantoor:
ip webhosting -> www.domein.nl en de rest
ip kantoor -> remote.domein.nl en webmail.domein.nl
Tot zover werkt het. Alles is ingericht en het staat netjes naar de webserver op kantoor etc. Nu hebben we een nieuwe server met daarop ook nog een website maar die moet apart draaien. Maar deze moet ook bereikbaar zijn via een eigen subdomein. Dus bijv test.domein.nl moet naar ons kantoor staan en deze moet ipv naar de standaard webserver doorverwezen worden naar de 2e webserver. Wat is hiervoor de goede configuratie, is dit te doen op DNS niveau of moet dit gebeuren dmv IIS?
Beide interne servers hebben IIS en de hoofdserver draait ook nog DNS.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Marientjuh op 16-07-2007 15:53 . Reden: aanvulling ]
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl