VB.NET Wizards of Code

Pagina: 1
Acties:

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik ben een beginner als het aankomt op VB.NET en ben boeken aan het lezen en al wat programmaatjes aan het maken.
In de boeken kom je verschillende dingen tegen, in het ene boek hebben ze het over de wizards (met name als het gaat om DataConnections en DataSets e.d.)
In het andere boek word voornamelijk over code gesproken.
Ik ben niet zo van de wizzards, ik houd het liever in eigen hand,
maar ik ben wel beniewd of de profs hier, ze gebruiken.

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zo'n wizard doet niets anders dan code genereren dus ik zie niet in wat het verschil zou zijn? Je kunt de code dan net zo goed naderhand nog aanpassen. Je kunt ook je eigen 'snippets' definiëren voor vaakvoorkomende dingen (hoewel ik dan de voorkeur voor eigen generieke algemene libraries heb) of inderdaad een wizard gebruiken. Who cares?

Wat verwacht je nu van dit topic als ik vragen mag? Want zoals je je vraag nu stelt krijg je alleen maar "ja, ik gebruik wizards" of "ik gebruik ze niet" replies. Daar zie ik het nut niet zo van.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 16-07-2007 15:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Nou ja ik ben beginnende, dus dan weet ik waar ik me kan focussen.
En weet ik wat ik over kan laten aan een wizard, en wat niet.

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Waarom niet met wizards werken als je het nog moet leren, stukken beter dan dat je alles maar dan ook alles gelijk helemaal zelf uit moet gaan zitten zoeken. Vaak is code wel te begrijpen als je het ziet staan, alleen om het zelf even uit het wilde weg te schrijven dat is een ander verhaal in het begn.

iOS developer

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Juist als ik met nieuwe technologie (bijv. VS2008) aan de gang ga maak ik meestal juist gebruik van wizards. Nadat de wizard klaar ik probeer ik de code te doorgronden. De wizard zorgt namelijk voor werkende code. Op basis van die code ga ik juist dan verder op jacht naar leuke of handige features.

Mocht je Visual Studio 2005 of hoger gebruik vergeet dan niet 'show all files' aan te zetten voor je project omdat je anders de automatisch aangemaakte partial classes niet ziet.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Zelf duik ik liever in de APIs en kijk aan de hand van de API voorbeelden hoe ik iets moet doen. Pas daarna ga ik eventueel met een Wizard aan de gang. Dit omdat je vooraf niet weet in hoeverre die gegenereerde code een hoop meuk bevat die je eigenlijk niet nodig hebt.

Niet dat dat perse beter is ofzo, meer een persoonlijke voorkeur.

https://niels.nu

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Tja, ik zelf ben niet zo'n voorstander van wizards, zeker als je een beginner bent. Als beginner zou je wel eens de indruk kunnen krijgen dat software ontwikkeling gewoon wat wizards doorlopen is, en dat is het helemaal niet. Op den duur weet je denk ik niet meer met wat je eigenlijk bezig bent, en daarom vind ik het beter dat je, als beginneling, toch zeker met code moet bezig zijn.
Nagaan waarom iets zus of zo moet.

Daarbij komt ook nog eens dat het werken met wizards meestal wel de snelste weg is om iets werkends te krijgen, maar niet altijd de beste manier. Stel bv dat je een DataConnection op een form dropt, dan zit je zowiezo al met UI code die gemixed is met DAL code. In een serieus project wil je die 2 toch meestal gescheiden houden.
Iets wat trouwens ook in dit topic aan bod komt.

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 16-07-2007 20:28 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1