Toon posts:

[Laptop] AutoCad 2007 compable Budget 900 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na vele topics op GoT gelezen te hebben viel mij op dat vele Tweakers niet echt te spreken zijn over de vele ´wat-moet-ik-nemen?´ topics. Zie: http://gathering.tweakers...ist_messages/1063857/last. Ik doe dus mijn best een mooie topic te maken.

Nu even to the point:
Ik zoek dus een laptop voor mijn studie begin volgend jaar, ik ga een technische studie volgen en krijg van school autocad 2007 voor thuis opdrachten mee te maken/ te oefenen. Het is dus absoluut noodzakelijk dat AutoCad gewoon goed draait. Het is mij nog niet gelukt om de precieze specificaties van AutoCad op internet te vinden, vandaar dit vraag 1 is.
Het spreekt voor zich dat Office 2007 ook gewoon goed moet kunnen draaien.

Verder nog wat ´eisen´:
- Het liefst wel een DuoCore/Core 2 Duo of AMD x2 processor, ik geloof dat tegenwoordig de ´zwaardere´ programma´s duoCore capabel gemaakt worden, ik neem aan dat AutoCad 2007 dit ook kan.
- Minimaal 1GB geheugen, 2GB is ook goed als het binnen het budget pas, anders de mogelijkheid tot uitbreiding.
- Qua videokaart weet ik het ook niet helemaal zeker. Al hoe wel de laptop niet bedoelt is om mee te gamen, vind ik het wel erg leuk om iets van Unreal Tournament 2004 of iets dergelijks te spelen.

Benodigdheden daarvoor:
Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP
Processor: Pentium® III or AMD Athlon 1.0 GHz processor or faster (1.5 GHz or faster processor recommended)
Memory: 128 MB RAM minimum (256 MB recommended)
Hard Disk Space: 5.5 GB free
Video: Any Windows-compatible video card(NVIDIA GeForce 2 or ATI Radeon with at least 64 megs of video memory recommended)
Sound: Windows®-compatible sound card. NVIDIA® nForce(tm) or other motherboards/soundcards containing the Dolby® Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio
DirectX®: DirectX® version 8.1(included)or higher
Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP)play supported | 33.6K baud modem or broadband Internet connection recommended
nVidea of Amd maakt mij verder niet zo veel uit, als het maar goed werkt.
TurboCatch/HyperMemory lijkt mij wel een goede ontwikkeling, mits ik 2GB geheugen heb (vista gebruikt al 400mb, van 1GB hou je weinig over als er ook nog 256mb videogeheugen af gaat). Zie ik dit goed?
- 15,4 ince monitor, kleiner wordt onbetaalbaar, groter wordt onhandelbaar.
- Het liefst een 80GB of hoger harde schijf, voor mij toch redelijk aanzienlijke muziek collectie. Het aantal RPM zal me jeuken.
- Wireless lan
- Budget 900 eurie.

Zoals een goede topic beaamt heb ik zelf ook al wat opgezocht:

De Acer Aspire 5100 serie:
AS5104WLMi LX.AX80X.407
Legitieme Windows Vista™ Home Premium, AMD Mobile Turion™ 64 X2 Dual-Core processor TL56 (1.8GHz), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 15.4TFT WXGA CrystalBrite 16ms, 1024MB DDR II RAM (1x 1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, ATI Mobility™ Radeon® X1300 128MB/384MB HM, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, 5-in-1 card reader, 0.3MP Orbicam
Voordeel: 1.8 Ghz processor.
Nadeel: Videokaart HM tot 384MB

Voldoet dus aan alle eisen, kosten 799 eurie volgends de Acer site. Het lijkt me logisch dat er nog een 2e Geheugenplank in te zetten is.
Legitieme Windows Vista™ Home Premium, AMD Mobile Turion™ 64 X2 Dual-Core processor TL50 (1.6GHz), 15.4TFT WXGA CrystalBrite 16ms, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, ATI Mobility™ Radeon® X1300 128MB/896MB HM, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, 5-in-1 card reader, 0.3MP Orbicam
Alleen maar voordelen zie ik. Vind het alleen wel raar dat de zelfde videokaart (X1300) in de ene laptop tot 384 mb HM heeft en in de andere tot 896 mb HM heeft.

Acer Aspire 5600 serie:
AS5613ZWLMi_2048 LX.AGQ0X.135
Legitieme Windows Vista™ Home Premium, Intel® Pentium™ Dual-Core processor T2080 (1.73GHz), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, NVIDIA® GeForce® Go 7300 128MB/400MB TC, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, 5-in-1 card reader, 0.3MP Orbicam
á 899 eurie.
Voordelen:
- Betere processor
- nVidea videokaart/Intel Chipset (is dit wel een voordeel?)

Kan iemand mij vertellen waarom ik die boven de vorige zou moeten nemen? Of andersom natuurlijk.

Dit zijn eigenlijk de Laptops die ik momenteel in gedachte heb, allen Acers, er zijn vast nog andere merken maar daar heb ik nog maar weinig van opgezocht. Ik denk dat dit komt omdat ik al meer dan eens Acers in m´n handen heb gehad en er dus wel een beetje ´vertrouwd´ mee ben.

Welke van deze laptops kan ik het beste nemen? Wat zijn de voordelen van de een boven de ander? Intel of AMD?

Ik hoop dat dit een beetje een goede begin post is,

Met vriendelijke groeten,

Ruud

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 16:10 . Reden: Schrijffouten... ]

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Bedoel je niet compatible? Of capabel ;)?

[ Voor 22% gewijzigd door Blue_Fear op 16-07-2007 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blue_Fear schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:27:
Bedoel je niet compatible? Of capabel ;)?
F**k zo me best opgedaan en er nog schrijffouten in. Ik bedoel uiteraard capabel, het is niet mogelijk een titel te wijzigen, Mod?

Maar dit is niet de draad om mijn vaardigheden der Nederlandse taal in te bespreken :P

Ruud

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ga je 2d of later ook 3d met autocad werken?

En vraag eens aan je school of zij geen laptop actie hebben.
Mijn vorige school: hout meubel interieur-bouw had zelf een laptopactie.
Dan kon je een laptop via school kopen die aan alle opleidingseisen voldeed.
Ook zat er een services contract van 3 jaar bij.
De prijzen heb ik vergeleken met de pricewatch en je bent een paar tientjes meer kwijt.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me erg sterk:
Ik vul in de Pricewatch (hartstikke bedankt pepperana!!) LX.AGQ0X.135 in, op de Acer site kost hij 900 eurie, daar 780!! Dat is toch een enorm verschil, doe ik het nu helemaal fout of wat?

Ruud

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik weet niet of je al een laptop hebt gekocht of niet, maar hier zijn de specificaties die je nodig hebt voor AutoCAD 2007:
System Requirements

System requirements for AutoCAD 2007 for users who are focusing on 2D drawing creation are as follows:

* Intel® Pentium® IV processor recommended
* Microsoft® Windows® XP Professional or Home Edition (SP1 or SP2), Windows XP Tablet PC Edition (SP2), or Windows 2000 (SP3 or SP4)
* 512 MB RAM
* 750 MB free disk space for installation
* 1024x768 VGA display with true colour
* Microsoft® Internet Explorer 6.0 (SP1 or higher)
System requirements for AutoCAD 2007 for users who are taking advantage of the new conceptual design capabilities are as follows:

* Intel® processor 3.0 GHz or greater
* Windows XP Professional (SP2)
* 2 GB RAM or greater
* 2 GB of disk space available, not including installation
* 1280x1024 32-bit colour video display adapter (true colour)
* 128 MB or greater, OpenGL-capable workstation class graphics card.

Refer to the suggested graphics card list for details on different brands that have been tested.

The preceding requirements are recommended for effective use of AutoCAD 2007 software.
Het is dus wel aanbevolen om 2GB geheugen te hebben mocht je in 3D willen gaan werken.

En het verschil tussen de bovenste twee laptops terwijl ze dezelfde kaart hebben is dat ze allebei gebruik maken van Hyper Memory volgens mij. En omdat in de tweede laptop je meer RAM geheugen hebt, kan de graka dus ook gebruik maken van meer van je RAM.

[ Voor 9% gewijzigd door Pindanoot op 17-07-2007 00:10 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie onze hernieuwde policy, het is dus niet meer toegestaan om een dergelijk topic te openen en deze gaat dan ook dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.