Toon posts:

solaris 8 gateway ip instellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oud sun servertje.. Met solaris 8 het probleem is dat hij mijn gateway niet vind :'( .
Ik heb al verschillende bestanden aangepast..
/etc/netmasks/ en /etc/hosts.

Alleen wat moet er precies in die bestanden komen te staan. Ben nogal een noob met UNIX systemen.

Dus mijn vragen:
Moet ik nog meer bestanden toevoegen/veranderen? En wat moet er in de bestanden komen te staan?

Alvast bedankt,

Stijn

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Waarschijnlijk moet je dingen veranderen in de kernel routing tabel, of in een startup script voor je netwerk interfaces.... alleen heb ik nooit solaris gedraait dus ik zou niet weten waar je dan meot zijn.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heb je precies geprobeerd? Waar heb je precies gezocht? En moet het permanent zijn, of alleen nu? De google hits spreken op zich nogal voor zich namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door blaataaps op 16-07-2007 15:13 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:09:
Ik heb een oud sun servertje.. Met solaris 8 het probleem is dat hij mijn gateway niet vind :'( .
Ik heb al verschillende bestanden aangepast..
/etc/netmasks/ en /etc/hosts.

Alleen wat moet er precies in die bestanden komen te staan. Ben nogal een noob met UNIX systemen.

Dus mijn vragen:
Moet ik nog meer bestanden toevoegen/veranderen? En wat moet er in de bestanden komen te staan?
In /etc/defaultrouter zoals je zelf met Google had kunnen uitvinden. Dit had je wel heel erg makkelijk kunnen vinden.

Verwijderd

netmasks & hosts file veranderen je default gateway niet.

het bestandje wat jij zoekt is /etc/defaultrouter, waarmee je je default gateway instelt. Mogelijk dat je je hele Solaris networking configuratie moet controleren.

Enne : als je er uitkomt zonder opnieuw te hoeven installeren, ben je al verder dan je denkt ;) ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:33:
[...]
Enne : als je er uitkomt zonder opnieuw te hoeven installeren, ben je al verder dan je denkt ;) ....
If all else fails:
# sys-unconfigure

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ik hier zelf nou eens tegenaangelopen zijn en het niet zo 1-2-3 hebben kunnen vinden. Dus toen ik het uiteindelijk vond heb ik het voor reference op m'n eigen homepage gegooid te hebben:

http://dionb.eu/solaris_networking.html

:P

En ja, ik heb het daar over Solaris 2.5, maar dit gedeelte is in 8 exact hetzelfde

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 16-07-2007 18:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:00:
[...]

If all else fails:
# sys-unconfigure
die opmerking was als aansporing bedoeld om verder te zoeken .... ( nou heb je het verklapt ) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties..
Het is trouwens:
# sys-unconfig

Weet niet of dat anders is omdat het solaris 8 is..

Het lokale netwerk doet het in ieder geval al.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 22:40 ]

Pagina: 1