Toon posts:

[XP] gemekker bij openen .zip bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar nieuwe windows updates op m'n thuis pc geinstalleerd. Als ik nu een .zip bestand wil openen moet ik elke keer een dialoog scherm bevestigen met:

Deze pagina bevat een onbepaald mogelijk beveiligingsrisico bla bla bla..

Waar kan ik dat uitzetten? Moet ik daarvoor echt in de GPC editor gaan wroeten?

Verwijderd

Ik heb last van precies dezelfde foutmelding, en zo te zien is deze vrij speciaal omdat zowel de search als google enkel dit topic opleverden.

Fout doet zich dus voor zodra ik de map Mijn Documenten op het bureaublad wil openen. Een dialoogbox met de uiterst vage omschrijving "Openen van deze map brengt een onbepaald mogelijk beveiligingsrisico met zich mee, doorgaan ja/nee?"

Wie o wie weet hoe dit probleem is op te lossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan je wel vertellen waardoor je die melding krijgt (althans, het mechanisme).
Er wordt namelijk een check uitgevoerd op de lokatie waar het bestand (zip in geval van de oorspronkelijke topicstarter) vandaan komt door middel van Alternate DataStreams.
Dat is een eigenschap van NTFS, waarbij de lokatie als metadata niet-zichtbaar aan het bestand wordt toegevoegd.
(ADS streams kan je bekijken met streams.exe, http://www.microsoft.com/.../FileAndDisk/Streams.mspx )

Waar het dan met name om gaat is de zogenaamde Zone Identifier waarde.

Welke update dit precies veroorzaakt kan ik zo 1,2,3 niet meer achterhalen (maar dat is vast wel in de MSKB te vinden).
Voor wat betreft je Mijn Documenten-map: staat deze op de lokale PC of is dit een redirected folder op een server?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 11-09-2007 15:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

die Mijn Documenten map staat op een lokale pc voor zover ik weet, is er een groot verschil met een redirected folder?

edit> weet je misschien ook hoe deze error in het engels genoemd wordt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 16:20 ]

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
For files on a network drive:
After stumbling around a bit, here is the solution that seemed to help me:
Control Panel, Internet Options, Security tab, Local Intranet, Sites, Advanced, add \\Server\share (replace it with the right path to your network drive) as a website to the "zone". It adds the drive as "file://server" but it seems to help prevent the pop-up from occurring.

For files on a local drive:
1/ Control Panel, System, Advanced, Performance Settings, Data Execution Prevention...
You can turn DEP on for everything "except those I select", and manually add them to the list. Changing the DEP setting requires a reboot.
2/ Run gpedit.msc, and go to Local Computer Policy->User Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Attachment Manager and enable "Default risk level for file attachments", and then enable "Inclusion list for low risk file types" and add to this list the file extensions that you want to open without triggering this crap.
Syntax example:
Code:
.cmd;.bat;.exe

Doe eens : Start--uitvoeren--http://www.google.nl :-)

[ Voor 3% gewijzigd door basduijn op 12-09-2007 13:57 ]