[XP] netwerkPrinters verwijderen in een KIX of Batch script*

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Wij hebben hier:

Een domein gebaseerd op windows 2003, naast een DC hebben we hier ook een file/printserver w2k3 (memberserver).

Als clients inloggen wordt er een KIXart script gestart, deze zorgt voor alle mappings die de gebruikers nodig hebben.

Nu wil ik graag dat via de login procedure ook de printers worden gekoppeld. Dit heb ik dus gerealiseerd met een KIXscriptje zoals hier onder:

SLEEP 1

IF INGROUP ("Pr -HpLaser2-Briefpapier")
Addprinterconnection ("\\printserver\prHpLaser2-Briefpapier")
ENDIF

IF INGROUP ("Pr-Colour3")
Addprinterconnection ("\\printserver\PrColour3")
ENDIF

IF INGROUP ("Pr-Dymo4")
Addprinterconnection ("\\printserver\ Dymo4")
ENDIF

EXIT 0

In een batch bestand word eerst het KIXart script aan geroepen die de mappings maakt, en daarna het bovenstaande script. Het werkt perfect, de gebruikers krijgen netjes de juiste mappings en printers toe gewezen.

Het enige probleem is dat als gebruikers al printers gekoppeld hebben, en het script begint te draaien, de oude printers blijven bestaan. Dus mocht ik een printernaam willen veranderen dan blijft de printer onder de oude naam gewoon gekoppeld, en dat werkt verwarrend bij gebruikers.

Mijn vraag:

Is er een commando in een Batch bestand of in het KIXart script waarmee ik alle gekoppelde printers verwijderen kan?

Dus als een gebruiker inlogt start het batch script, deze start eerst mappings.kix in dit KIXart script staat de regel : USE * /DELETE. Deze regel verwijderd alle mappings. Vervolgens worden 1 voor 1 de benodigde mappings gemaakt.

Nadat het script klaar is start het Batch bestand het volgende KIXart script: Printer.kix, hier in zou net als hier boven een regel moeten staan die alle gekoppelde printers verwijderd en vervolgens de benodigde printers koppelt.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:57

denivan

de enige

Je kan eens een blik werpen op http://www.microsoft.com/...-us/prnmngr.mspx?mfr=true

Met dit commando kan je alle printers deleten : C:\WINDOWS\system32>cscript prnmngr.vbs -x

Met prnmngr.vbs kan je nog veel meer doen trouwens, best handig dingetje. Let wel dat de -x switch alle printers delete, dus ook de adobe PDF printer !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Dit moet je zelfs in de manual van kix kunnen vinden :D
en anders is dit de eerste googlehit: http://www.kixtart.org/fo...r=142166&site_id=1#import

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12 19:19
Mooiste is natuurlijk via KIX, zie post boven mij. Echter heb ik daar geen ervaring mee.
Ik gebruik deze oplossing zelf:

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /dl /n "printer_naam" /q

[ Voor 5% gewijzigd door ChuckyDevil op 16-07-2007 14:50 ]

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
the_stickie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:39:
Dit moet je zelfs in de manual van kix kunnen vinden :D
en anders is dit de eerste googlehit: http://www.kixtart.org/fo...r=142166&site_id=1#import
Geweldig bedankt! _/-\o_

Het werkt als een speer! voor de gene die dit topic raadplegen:
Het volgende toevoegen in het KIXart script:
-----------------------------------------
DelPrinterConnections()

function DelPrinterConnections()
dim $c,$bk,$conn
$c=0
$bk="HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections"
$conn=enumkey($bk,$c) while @error=0
$c=$c+0.5
$conn=delkey($bk+"\"+$conn)
$conn=enumkey($bk,$c)
loop
endfunction
-------------------------------------------

_/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je nou de volgende keer toch het targetOS even in de titel wil verwerken zoals gevraagd, en iets beter zoekt dan zou het helemaal netjes zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1