Na 3 jaar is mn gsm (SE T630) uiteindelijk aan vervanging toe. Hierbij twijfel ik op dit moment tussen de Nokia 6151 en de SE k750i. Aangezien beiden muziekbestanden kunnen afspelen, wil ik er zeker van zijn dat ik de bestanden vlot kan overzetten via mijn pc (Ubuntu 7.04). Voor de k750i is dat blijkbaar geen probleem, dat vind ik makkelijk op het net. Aangezien er echter nogal wat kritiek komt op de joystick van dat model, twijfel ik nog met de Nokia, die redelijk gelijke features heeft. Van dit model vind ik echter niet of die vlot aan te sluiten is met een linux-pc (Liefst via bluetooth). Heeft iemand hier meer ervaring daarmee? Hij staat niet op de lijst van ondersteunde modellen voor gnokii, dus vermoedelijk kan ik gnokii niet gebruiken, maar misschien kan het op een andere manier?
bestanden vlot kan overzetten
Helaas, die 2 gaan niet echt samen. Bluetooth is nou niet echt het meest ideale om muziek over te zetten. Verder, ik ben _blij_ dat ik mijn k750i het raam uit heb gegooid, wat een baggertoestel is dat zeg. Ik loop nu weer met een Nokia rond, maar die heeft geen muziek-mogelijkheden.bluetooth
Qua verbinding maken was de SE wel erg makkelijk. USB kabel er in, gaan. Werd aangestuurd als ware het een flashdrive, erg makkelijk dus, want dat ondersteund elke distro nu wel.
Over de w800i hoor ik alleen maar positieve dingen, ook mbt joystick. Misschien is dat een optie?
Koop een telefoon met een geheugenkaartje erin? Ben je er tenminste zeker van dat het met elk besturingssysteem werkt (kwestie van het kaartje even in een cardreader stoppen).
Daarmee heb je je contacten, e-mail, agenda en meer nog niet gesynchroniseerd Ricardo
. Als je dat ook wil (ik wel bijvoorbeeld), dan heb je meer nodig dan een los kaartje voor een cardreader.
Beide toestellen hebben een geheugenkaartje. (De k750i een Memory Stick, en de Nokia een SD-kaartje). Maar ik vind niet hoe die SD-kaart van nokia ingedeeld is, en of je uberhaubt dan wel gewoon rechtstreeks naar dat kaartje kan schrijven. (van de k750i vond ik het wel, maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niet goed weet met welke keywords te googlen. "Nokia 6151 SD card hierarchy" is zowat het enige dat in me opkomt
)
Synchronisatie met mail, contacten enzo gebruik ik nooit, dus het gaat mij er enkel om of ik makkelijk muziek op het kaartje krijg.
Een andere reden dat ik voor de SE zou kiezen is de batterijduur. Ik weet van deze toestellen dat ze goeie batterijen hebben, van de Nokia weet ik dit niet. maar dat heeft niets met NWO te maken dus dat hoort hier niet
@sus: de k800i is dan ook zo'n 80 a 100 euro duurder, en dat scheelt me te veel
Synchronisatie met mail, contacten enzo gebruik ik nooit, dus het gaat mij er enkel om of ik makkelijk muziek op het kaartje krijg.
Een andere reden dat ik voor de SE zou kiezen is de batterijduur. Ik weet van deze toestellen dat ze goeie batterijen hebben, van de Nokia weet ik dit niet. maar dat heeft niets met NWO te maken dus dat hoort hier niet
@sus: de k800i is dan ook zo'n 80 a 100 euro duurder, en dat scheelt me te veel
De K750 is technisch exact dezelfde telefoon als de W800. Ik heb de W800 een dikke anderhalf jaar gebruikt en het is een leuk toestel, maar de joystick is ronduit slecht. Neem dan in elk geval een W810.sus schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:15:
Over de w800i hoor ik alleen maar positieve dingen, ook mbt joystick. Misschien is dat een optie?
Wat overigens ook slecht is, is de stekker van de headset. Bij mij ging die ongeveer 3/4 jaar normaal mee, daarna kreeg ik onderwatergeluid e.d.
Pré van de nokia is dat die geheugenkaartjes aanzienlijk goedkoper zijn.
Ik heb een Nokia 6300, en daarbij staan er gewoon een paar mappen op de geheugenkaart. Voor de mediaspeler maakt het overigens niet uit waar ik de muziekbestanden neerplemp.
Wat de accuduur betreft, die is van mijn Nokia (6300) gewoon ok, maar voor dat soort ervaringen moet je gewoon wat reviews lezen. Dat geld overigens voor alle tips in mijn reactie. Ervaring met het benaderen van de toestellen onder linux heb ik helaas niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 17-07-2007 15:16 ]
Ik heb een Nokia N91 en kan zonder problemen vanaf de Nokia een bestand sturen via Bluetooth naar mijn laptop (met Ubuntu Feisty er op). Andersom zal ook wel lukken, maar nog nooit geprobeerd.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Mijn Nokia 6320i is gewoon als USB (1.1
) apparaat benaderbaar. Inpluggen, sde1 mounten (FAT16) en klaar. Het overzetten is wel traag, maar niet langzamer dan met bluetooth het geval zou zijn. Sneller is het om de SD-kaart in een cardreader te stoppen, maar door het geniale (not
) ontwerp van de 6320i moet je daarvoor telefoon openslopen en batterij eruit halen. Gelukkig zijn er weinig andere telefoons (ook van Nokia) die zo'n dom ontwerp hebben.
Oslik blyat! Oslik!
sony toestellen hebben disc2phone nodig (of een perfecte benaming) wil je die in je 'walkman' af kunnen spelen, houdt er rekening mee
you had me at EHLO
my bad, dat moest idd de w810i zijn, die heeft een collega van me. Hij is er super tevreden mee, en hij gebruikt hem in combinatie met Debian Etch en Mac OS XJesse schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:12:
De K750 is technisch exact dezelfde telefoon als de W800. Ik heb de W800 een dikke anderhalf jaar gebruikt en het is een leuk toestel, maar de joystick is ronduit slecht. Neem dan in elk geval een W810.
Uiteindelijk toch voor de K750i gegaan. De Nokia was uitverkocht, en voor 110 euro kan je niet veel mis doen
de W810i was 70 euro duurder, toch een te groot verschil aangezien die joystick de enige reden zou zijn.
Ik kan wel bevestigen dat het gebruik van het toestel met ubuntu 7.04 heel makkelijk is (althans de file transfer): datakabeltje aansluiten, en Ubuntu detecteert het toestel automatisch, via drag n drop kunnen dan dus de files naar het kaartje gekopieerd worden.
Ik kan wel bevestigen dat het gebruik van het toestel met ubuntu 7.04 heel makkelijk is (althans de file transfer): datakabeltje aansluiten, en Ubuntu detecteert het toestel automatisch, via drag n drop kunnen dan dus de files naar het kaartje gekopieerd worden.
Pagina: 1