Toon posts:

Nieuwe MBP LED schermen 'very very good'

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals diverse mensen hier heb ik ook de nieuwe MBP 15" gekocht en heb ik ook alle berichten gelezen over de geel-issues. Ik kwam een goede test tegen waarbij de conclusie is dat de nieuwe schermen -in vergelijking met voorgaande MBP en PB schermen- 'very very good' zijn. Zo te zien (en wat ik ook al vermoedde) zijn alle issues met de geeltint door calibratie te verhelpen. Al vind ik eigenlijk dat de machines moeten worden geleverd zonder dat je ze uberhaupt moet calibreren.
To sum up, the new MacBook Pro 15 inch's LED-backlit display is very, very good. It's the best laptop display we've seen and one we'd use in the field without reservation. But its minor colour quirks, tight head position requirements and relatively small colour gamut when compared to a desktop display means there's still lots of room for improvement in future laptop offerings. But for now, the MacBook Pro 15 inch with LED backlight is definitely a step up from any laptop display we've looked at before.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:43 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dus het komt er op neer dat je eerst zo'n beeldscherm calibratie apparaat van $249 moet kopen voordat het scherm goed werkt. Beetje vaag, niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het zeker; maar wel prettig om te weten dat als je dat doet dat je dan wel een beter scherm hebt ;) Maar op het oog calibreren werkt wat mij betreft al goed genoeg... Als je echt professioneel bezig bent lijkt me hardwarematig calibreren sowieso een must om kleurecht te kunnen werken. En dat was het eigenlijk al voordat deze schermen op de markt kwamen.

Maar nogmaals; ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat apple zijn laptops gecalibreerd levert. Daar morgen ze dus nog zeker wat aan doen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 14:23 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Bedankt voor het melden, maar ik zie niet echt wat je met dit topic wilt bereiken :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Nou nou.. zo veel moeite is het ook weer niet om je beeldscherm te kalibreren in MacOS. Het eerste dat ik doe met een verse OSX installatie of bij een nieuw beeldscherm is de gamma van het beeldscherm op 2,2 te zetten, dus even de witbalans daarbij aanpassen mag toch geen probleem zijn?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Als je een nieuw scherm uit de doos haalt ziet het er 9 van de 10x ook vertieft uit dus waarom klagen als je hetzelfde met een portable hebt?

Ik calibreer alle schermen die ik hier heb met een GMB EyeOne Display 2 en altijd een wereld van verschil..

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:52:
Bedankt voor het melden, maar ik zie niet echt wat je met dit topic wilt bereiken :?
Simpel; een goede onafhankelijke test posten die alle yellow-issue posts op alle mac fora een beetje teniet doet...

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 13:26
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:36:
[...]

Simpel; een goede onafhankelijke test posten die alle yellow-issue posts op alle mac fora een beetje teniet doet...
Let je wel op, er zijn 2 verschillende soorten yellow issues, of eigenlijk 3

- een algehele gele gloed waar jij over praat in dit topic. (oplossing = calibreren)
- een gele verkleuring alleen onderin het scherm (ong. 1/3) (oplossing = replacment)
- een gele gloed waneer je vanaf de zijkant naar het scherm kijkt. (geen oplossing, beperking van de techniek en dan ook geen werkelijk probleem)

Er is dus maar 1 echt probleem, voor zover je van een echt probleem kunt spreken en dat is de verkleuring onderin het scherm. Naar mijn weten worden deze schermen, waneer de klant erover klaagt, vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 16-07-2007 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb jij dan weer gelijk in ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En dat lijkt me een mooie afsluiting voor dit topic...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.