Trueimage: geen DVD drive onder boot

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Sinds ik er achter kwam dat mijn oude trueimage ( v8 ) geen S-ata ondersteunt (of iig leek te ondersteunen, hij kon geen schijven vinden onder de boot-CD) ben ik nu in het bezit van Trueimage 10. Dat werkt goed v.w.b. S-ATA, alleen heb ik nu het probleem dat wanneer ik vanuit windows een image schrijf naar DVD, deze DVD(drive) vanuit de boot niet toegankelijk is. Hij wordt gewoon niet weergegeven, en ik kan dus de file niet selecteren als ik vanuit de Arconisloader werk.

Als ik direct vanuit windows een restore aanmaak dan reboot hij vanzelf naar Arconisloader (zonder bootCD) maar deze blijft hangen in de startup van A.L.

Ik heb een
C2d6300
Asus P5b-plus Vista
36Gb WD Raptor + 250Gb Seagate (beide Sata)
BENQ DVD-RW (IDE)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Acronis cq. Easy Computing hebben een perfecte afhandeling van problemen. Een e-mail wordt zeer snel beantwoord kan ik uit eigen ervaring zeggen.

ARME AOW’er

• Stefke
Guardian Angel schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:15:
Acronis cq. Easy Computing hebben een perfecte afhandeling van problemen. Een e-mail wordt zeer snel beantwoord kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Hmm dat was de laatste keer niet zo (niks gehoord op mijn email)

Verwijderd

Kijk eens op het Wilders Security forum, daar wordt dit Acronis euvel ook besproken.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

stefijn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:16:
[...]
Hmm dat was de laatste keer niet zo (niks gehoord op mijn email)
Ik draai met versie 9 en Vista en tijdens de installatie van zojuist bleek het e.e.a. niet compatibel. Heb al een support ticket aangevraagd en ben benieuwd of de helpdesk minder presteert als voorheen.

ARME AOW’er

• Stefke
Ik draai XP overigens.

• Stefke
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:05:
Kijk eens op het Wilders Security forum, daar wordt dit Acronis euvel ook besproken.
Heb je een specifiek topic? Ik heb gezocht maar daar niet echt iets over gevonden. Alleen iemand die zei dat het met deamontools te maken had, maar uninstalleren daarvan biedt mij geen oplossing.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

OK, ik had binnen 2 uur een reactie van Easy Computing.

Inmiddels heb ik n.a.v. die reactie nu een licentie voor TI 10. Helaas TS, ik kan (durf) eigenlijk (nog) niet je bevinding te controleren. Ik heb een dualboot XP/Vista en het is me (nog) niet duidelijk hoe de Acronisloader daarop reageert. De kans op een stukke opstartsector van een van mijn HD's kan ik me niet permiteren.

ARME AOW’er

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:08:
[...]

Heb je een specifiek topic? Ik heb gezocht maar daar niet echt iets over gevonden. Alleen iemand die zei dat het met deamontools te maken had, maar uninstalleren daarvan biedt mij geen oplossing.
Nee heb ik even niet bij de hand.
Guardian Angel schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:16:
OK, ik had binnen 2 uur een reactie van Easy Computing.

Inmiddels heb ik n.a.v. die reactie nu een licentie voor TI 10. Helaas TS, ik kan (durf) eigenlijk (nog) niet je bevinding te controleren. Ik heb een dualboot XP/Vista en het is me (nog) niet duidelijk hoe de Acronisloader daarop reageert. De kans op een stukke opstartsector van een van mijn HD's kan ik me niet permiteren.
Ja en nee. De OS Loader vanuit Acronis Disk Directer zal inderdaad je huidige dualboot vernagellen.
Heb je Acronis Secure Zone geïnstalleerd (hidden partitie) met Acronis Rescue dinges (loader) dan werkt het prima.
Je krijgt namelijk bij het booten eerst de Acronis keuze 2 seconden en vervolgens je multiboot scherm.
Bij gebruik van Vista Boot Pro blijft je Acronis loader gewoon nog actief :)
Pagina: 1