Ik ben op zoek naar een goeie batch resize/rotate app. Ik wil het liefst dat er automatisch gerotate kan worden op basis van de EXIF (Camera's slaan vaak in de EXIF op dat een foto gedraaid moet worden als je 'm op de computer opent. Als je deze foto vervolgens bijvoorbeeld upload wordt ie niet automatisch meer gedraaid en staat ie dus 'verkeerd'. Het is echter ook mogelijk dat een app deze 'nep-rotation' uitleest, en op basis hiervan echt rotate). Het mooist zou zijn als dit vanuit het rechtermuisknopmenu kan. Ik gebruik een EOS 400D als camera. Ik wil batch rotaten/resizen omdat grote software (als Lightroom) te langzaam draait op m'n iBookje. Geprobeerd:
EasyBatchPhoto
Voldoet opzich qua functies, was het niet dat deze app (ondanks dat alles staat uitgevinkt) iets aan m'n foto verandert (qua kleur). En hier zit ik dus niet op te wachten.
Sizerox
Geen mogelijkheid om alleen te rotaten (dus zonder compressie en/of resizen)
GraphicConverter
Doet ook iets qua compressie, zeer onduidelijke interface.
PhotoToolCM
werkt goed, doet alleen ook damage aan de foto en is tergend traag bij het rotaten van foto's.
Ik zal later nog wat ervaringen posten, aangezien ik veel meer apps heb geprobeerd. Kan alleen zo gauw even niet meer op de namen komen. Anderen kunnen hier natuurlijk ook minder goeie ervaringen met batch-apps plaatsen.
Dus herhalend nog even mijn eisen/wensen:
eisen: moet afzonderlijk van elkaar kunnen resizen en rotaten, zonder compressie
wensen: dit alles vanuit contextual menu op basis van EXIF
EasyBatchPhoto
Voldoet opzich qua functies, was het niet dat deze app (ondanks dat alles staat uitgevinkt) iets aan m'n foto verandert (qua kleur). En hier zit ik dus niet op te wachten.
Sizerox
Geen mogelijkheid om alleen te rotaten (dus zonder compressie en/of resizen)
GraphicConverter
Doet ook iets qua compressie, zeer onduidelijke interface.
PhotoToolCM
werkt goed, doet alleen ook damage aan de foto en is tergend traag bij het rotaten van foto's.
Ik zal later nog wat ervaringen posten, aangezien ik veel meer apps heb geprobeerd. Kan alleen zo gauw even niet meer op de namen komen. Anderen kunnen hier natuurlijk ook minder goeie ervaringen met batch-apps plaatsen.
Dus herhalend nog even mijn eisen/wensen:
eisen: moet afzonderlijk van elkaar kunnen resizen en rotaten, zonder compressie
wensen: dit alles vanuit contextual menu op basis van EXIF