Toon posts:

upgrade pc !!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op het moment heb ik een acer pc van ongeveer een jaar oud
er zit in:
socket 939 mobo in met een athlon64 3400+
1,5gig geheugen ddr1
nieuw club3d 8800gts 640mb gts 8840

maar nu wil ik bestellen: een andere kast, mobo geheugen en een andere processor !!

ik zat te denken aan een:
AplusCase Twin Engine (kast)
Asus P5N32-E SLI mobo (om later een 2e club3d 8800gts 640mb gts 8840 in te plaatsen)
Intel® Core™ 2 Duo E6600, (processor)
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit (geheugen)

ik wil alles bestellen bij alternate
en mijn oude hdd houden met wxp er op want die heb ik niet op cd !!
gaat dit lukken ?
pc is bedoeld puur voor het gamen !!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Je oude harde schijf met je oude windows erop, kun je niet zomaar overzetten met een nieuw moederbord en processor. Dan zul je XP ook opnieuw moeten installeren..

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Welkom ludwig83.

Lees de faq eens door. Een aantal dingen waar je op moet letten is bijv:
- Past de CPU in de socket van het moederboard?
- Is het geheugen geschikt voor je moederboard?

Hoogstwaarschijnlijk zal je windows er opnieuw op moeten zetten aangezien deze zich aanpast aan de hardware en niet zomaar in elke pc geschroeft kan worden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48
Reken er maar niet op, andere drivers voor je mobo, en gaat ongetwijfeld BSOD's opleveren, dus je zal toch een CD moeten regelen ben ik bang voor

bl44t

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 09:18
Aangezien je geen XP cd hebt, denk ik dat je Acer met een OEM versie van Windows XP kwam, en deze mag je dus niet meenemen naar een nieuwe pc.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:44:
Welkom ludwig83.

Lees de faq eens door. Een aantal dingen waar je op moet letten is bijv:
- Past de CPU in de socket van het moederboard?
- Is het geheugen geschikt voor je moederboard?

Hoogstwaarschijnlijk zal je windows er opnieuw op moeten zetten aangezien deze zich aanpast aan de hardware en niet zomaar in elke pc geschroeft kan worden.
thnx op al die dingen heb ik gelet mobo processor en geheugen gaan zamen heb ik al wel naar gekeken natuurlijk !!
ik zit nu dus wel met een probleem ik moet er dus wel na het inbouwen een andere cd bij kopen van xp of vista

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het er trouwens ook allemaal zelf inbouwen (eerste keer)
ik neem er rustig de tijd voor en heb goed gereedschap en ben handig in dit soort dingen

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm als je dan toch besluit de door jou geselecteerde onderdelen aan te schaffen, maak dan gebruik van de tweakers pricewatch. Alternate is niet bepaald goedkoop over het algemeen.

Verwijderd

Topicstarter
YaaD schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:45:
Reken er maar niet op, andere drivers voor je mobo, en gaat ongetwijfeld BSOD's opleveren, dus je zal toch een CD moeten regelen ben ik bang voor
driver zit bij mijn mobo die kan ik erna tog gewoon op instaleren ?

Verwijderd

Topicstarter
richeh schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:53:
Hmm als je dan toch besluit de door jou geselecteerde onderdelen aan te schaffen, maak dan gebruik van de tweakers pricewatch. Alternate is niet bepaald goedkoop over het algemeen.
besluit staat vast !!
ik krijg het eigelijk morgen al binnen :$

Verwijderd

Topicstarter
maar nu heb ik nog een vraagje als ik mijn oude harde schijf erin zet moet ik dan de pc aanzetten met een cd van een nieuw wxp of vista stuurprogamma erin

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:59:
maar nu heb ik nog een vraagje als ik mijn oude harde schijf erin zet moet ik dan de pc aanzetten met een cd van een nieuw wxp of vista stuurprogamma erin
offtopic:
Graag gebruik maken van de edit-knop als je meerdere posts achterelkaar hebt

Je hebt kans dat dit niet gaat werken en gewoon xp/vista opnieuw geinstalleerd moet worden.
En past je HD wel op het nieuwe mobo (IDE vs Sata)?

Edit:
IDE en Sata zit beide erop, dus de HD zelf kan er wel in.
* 1 x Ultra DMA 133/100/66/33
* 6 x Serial ATA 3.0Gb/s

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 16-07-2007 13:07 ]

☻/
/▌
/ \

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:53
als je je oude hdd er in gaat zetten en dan booten vanaf van de hdd , krijg je hoogstwaarschijnlijk een BSOD,
enige optie is om een nieuwe windows cd te kopen

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

ik zou eerst eens testen of het werkt, probeer eens in veilige modus te booten en dan al je hardware verwijderen uit de device manager, dan weer normaal rebooten en windows zou alles opnieuw moeten detecteren.

Ik weet echter niet hoe dit precies zit als je een 'customized' xp installatie hebt van zo'n vendor..

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 14:51
Ben je zeker dat je SLI wilt draaien later? Een nieuwe kaart is meestal sneller (en zuiniger/stiller) dan 2 verouderde modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:05:
[...]

offtopic:
Graag gebruik maken van de edit-knop als je meerdere posts achterelkaar hebt

Je hebt kans dat dit niet gaat werken en gewoon xp/vista opnieuw geinstalleerd moet worden.
En past je HD wel op het nieuwe mobo (IDE vs Sata)?

Edit:
IDE en Sata zit beide erop, dus de HD zelf kan er wel in.
* 1 x Ultra DMA 133/100/66/33
* 6 x Serial ATA 3.0Gb/s
dat dacht ik ook :) .
maar moet ik nu wel een nieuwe wxp cd kopen
eenigste probleem nog kan ik die wxp bij het opstarten direct instaleren ?
met al die nieuwe dingen in mijn pc ?
en dan pas de stuurprogamma's van mobo of werkt dit andersom?
en welke xp versie raden jullie mij aan ?
zit nu wel een beetje krap met geld ghehe

Verwijderd

Topicstarter
Naatan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:08:
ik zou eerst eens testen of het werkt, probeer eens in veilige modus te booten en dan al je hardware verwijderen uit de device manager, dan weer normaal rebooten en windows zou alles opnieuw moeten detecteren.

Ik weet echter niet hoe dit precies zit als je een 'customized' xp installatie hebt van zo'n vendor..
ik haal vandaag gelijk een nieuwe wxp inst disc dus ik ga verder niet moeilijk doen
er zit trouwens tog allemaal bullshit op deze wxp

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

maar moet ik nu wel een nieuwe wxp cd kopen
Ligt eraan of je een OEM versie van Windows hebt. Anders kun je Windows downloaden en de key van je huidige installatie gebruiken. Een OEM versie is verkocht ism je huidige pc, dus werkt niet als je teveel ingrijpende aanpassingen maakt in de hardware. Als je Microsoft belt heb je kans dat je gewoon een nieuwe key krijgt
eenigste probleem nog kan ik die wxp bij het opstarten direct instaleren ?
Windows XP/Vista CD's zijn bootable en kan je direct installeren zonder een OS op je pc
met al die nieuwe dingen in mijn pc ?
Zie verhaal OEM.
en dan pas de stuurprogamma's van mobo of werkt dit andersom?
Windows maakt bij de configuratiebestanden aan die afhangen van je hardware en zullen na grote hardware aanpassingen niet meer kloppen en daarom vaak een BSOD geven. Dit heeft nog niks met de stuurprogramma's (van CD) te maken. Als windows geinstalleerd is installeer je vaak de stuurprogramma's wel om functionaliteiten toe te voegen of snelheidswinst te maken. Stuurprogramma's installeer je gewoonlijk na de install (Stuurprogramma van RAID/SATA tijdens de installatie dmv F6)
en welke xp versie raden jullie mij aan ?
XP Home/Pro (Vista heb ik nog niet zoveel ervaring mee, al weet ik wel dat er nog veel problemen zijn met drivers en games die soms niet werken)
zit nu wel een beetje krap met geld ghehe
Lastig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 16-07-2007 13:35 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gratis een windows vista home premium weten te bemagtigen wel een upgrade
moet het hier mee lukken ?

Verwijderd

Gratis?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ja tuurlijk moet het daarmee lukken, als je die windows wil hebben. Alleen werkt de oude key van je windows er waarschijnlijk niet op...

let erop dat als je je oude hdd aan je computer koppelt dat hij dan geformateerd is, dan levert het geen probleem op als je hem aanzet en hij wil de windows gaan gebruiken die op je hd staat..

Verwijderd

Bij welke winkel moet ik zijn Ludwig83?

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:12:
ja tuurlijk moet het daarmee lukken, als je die windows wil hebben. Alleen werkt de oude key van je windows er waarschijnlijk niet op...

let erop dat als je je oude hdd aan je computer koppelt dat hij dan geformateerd is, dan levert het geen probleem op als je hem aanzet en hij wil de windows gaan gebruiken die op je hd staat..
thnx man ik zal het op deze manier doen !! verder is dit een geweldig snel reageerend forum _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:13:
Bij welke winkel moet ik zijn Ludwig83?
waar ze niet achter de kassa staan of in de winkel lopen ;)
lol nee heb hem van mijn neef gekregen hij had hem al een tijdje liggen maar wil hem niet gebruiken dus ik heb hem gekregen (die gast heeft geld zat)

Verwijderd

Topicstarter
alles nog ff op een rij zodat ik er morgen mee kan gaan beginnen !!
stap 1 processor en geheugen op het moederbord bouwen
stap 2 voeding en mobo in de kast bouwen
stap 3 kabels van voeding maar mpbo aansluiten
stap 4 videokaart hardeschijf en dvd rom inbouwen
stap 5 de rest van de kabels aansluiten zoal hdd, videokaart en dvd rom
stap 6 windows vista home premium upgrade in de dvd rom stoppen en dan opnieuw de pc opstarten en installeren en erna de stuurprogamma's en update's

ik hoop dat ik het zo allemaal goed doe ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Got :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te lezen. Daar heb je je accoord *en* bekend mee verklaard. Als ik dit zo lees moet je ze dringend even gaan herlezen...

- titels dienen informatief te zijn en niet schreeuwerig. Deze zegt nagenoeg niets en heeft overbodige uitroeptekens erin
- op GoT verwachten we eigen inzet, dat betekent niet alleen een boodschappenlijstje opzoeken en dan ons te vragen daarnaar te kijken. Begin eens met zelf te kijken, te beredeneren wat wel of niet gaat werken. Knip je grote probleem in kleine stukjes. Dan per geval op zoek gaan. Dan kun je opeens wel zelf antwoorden vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.