[php/xml] Instellingen van een Igooglegadget doorsturen d.m.

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een igooglegadget, dat de nieuwste video van een youtube-user laat zien.
Alles werkt nu, maar nu zou ik hem graag iets gebruiksvriendelijker maken door een optie toe te voegen waar de gebruiker een yt-gebruikersnaam in kan stellen.
Dit wil ik doen via de de welbekende GET-methode (volgens de Igoogle Dev. Guide)
Ik probeer met een testgadget zo te regelen dat, wanneer je een naam invuld bij de instellingen van deze gadget, deze gegevens door worden gestuurd als een variabele naar mijn php scriptje.

Maar op een of andere manier wil hij de naam niet als variabele doorsturen, want alleen het berichtje "welkom " krijg je te zien als ik mijn gadget refresh, terwijl het "hallo eennaam" weer moet worden gegeven.

Ik heb andere codes getest die bij artikel URL van de dev. guide stonden (zie link), naar andere code van igooglegadgets bekeken, zelf nog ff gespeelt met post en request.

code van test.xml (de igoogle gadget)
code:
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<Module>
  <ModulePrefs title="Mijn testappletje"/>
  <UserPref name="naam" display_name="Een naam" required="true"/>
<Content type="url" href="http://eenadresje/test.php"/>
</Module>

code van test.php (waar de boel weergegeven word)
PHP:
1
Hallo <?php echo $_GET["naam"]; ?>

kleine handleiding om een igoogle gadget te testen, zonder een googleaccount aan te maken
• Upload ergens de php en xml scripts.
• Ga naar [url=http://www.google.nl/ig[/url]
• Klik op de link van: "(Heeft u geen iGoogle-pagina? Maak er dan een.)"
• Klik op de volgende pagina op de link "Of maak een keuze uit de gehele verzameling."
• Klik naast de search-textbox op de link "toevoegen via url" en voer de url in van de xml script
• Accepteer de third-party waarschuwing
• En klik dan bovenaan op "terug naar de startpagina" om je script te aanschouwen.
Je kan ook je gadget toevoegen aan googledesktop:
Klik op gadget toevoegen, voer de url van de xml in de zoekbalk en selecteer daarna je gadget

edit: informatie wat uitgebreider gemaakt op verzoek van admin

[ Voor 16% gewijzigd door freyk op 16-07-2007 13:37 . Reden: Aantal wijzigingen naar vraag van admin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"niet pakken". Right. Wat gebeurd er in je code? Wat voor response krijg je terug en welke response had je nu verwacht? En als laatste: wat heb je zelf nog geprobeerd om je probleem op te lossen? Check in het vervolg even Programming Beleid - De Quickstart zodat je topics wat vollediger zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door Creepy op 16-07-2007 12:38 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doe eens iets als:
PHP:
1
Hallo <?php var_dump($_GET); ?>

Door een var_dump of print_r te doen kun je precies zien wat je binnenkrijgt. Op die igoogle pagina zie ik nl. dat bij hen up_ voor de parameter gezet word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Heb JanDM's raad gevolgd.
Ik kreeg bij een vardump een lijstje waar variable naam ook in stond.
En deze variabele verwerkte ik in mijn code:
PHP:
1
Hallo <?php echo $_GET["up_naam"]; ?>

Om de uiteindelijke Google Gadget voor igoogle (en in de toekomst voor desktop) te kunnen bekijken en testen, vul je het volgende adres in bij de google gadget lijst (zie kleine handleiding in starterspost):
http://fborgerink1.googlepages.com/latestyoutubevideo.xml