[SolidWorks] Advanced graka of niet?

Pagina: 1
Acties:

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Wij maken binnen ons bedrijf gebruiik van SolidWorks 2007 met de volgende configuratie:

http://www.ciao-shopping.nl/Compaq_Presario_SR1879NL__588436

Met dit systeem hebben we veel vastlopers en klopt het beeld nooit helemaal
In dit systeem zit een ATi Radeon X1300 Pro 256MB DDR2 DVI-I/VGA, maar deze wordt op de website afgeraden (mits er gebruik wordt gemaakt van RealView, een module)

Aangeraden wordt wel een ATi FireGL of een nVidia Quadro kaart, maar deze zijn behoorlijk prijzig vergeleken met een X1300. Is dit nu de moeite om over te stappen naar een duurdere kaart?

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• Bram V
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 14:26
Ze zeggen altijd dat je altijd proffesionele kaarten moet gebruiken. Die hebben betere driver ondersteuning. En als je het geld niet wilt uitgeven voor een proffesionele kaart dan wordt een snellere "gewone" kaart aan geraden. En daar valt de X1300 niet onder.

Zelf heb ik geen problemen met een 6800LE en SW06(student), maar het lijkt me voor een bedrijf wel van belang dat alles goed werkt en daarvoor mag best wat extra betaald.

Misschien kun je een nieuwe videokaart bestellen in het buitenland, daar Amerika lijkt een stuk goedkoper. Hier

Ben wel benieuwd wat de experts zeggen, weet ik ook wat ik over een paar jaar moet kopen. :)