Toon posts:

Power outage notifier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Volgend probleem stelt zich voor in het bedrijf waar ik werk: We beheren een groot netwerk en dit uitgestrekt over heel wat locaties in Europe. Op al deze locaties is er natuurlijk geen permanentie. Deze locaties bezitten natuurlijk ook niet allemaal een datacenter , bijhorende UPS of dergelijke. Daarom had ik graag geweten of er een product bestaat die ons kan verwittigen indien er een power outage is zonder gebruik te maken van ons IP netwerk aangezien dat er een kans bestaat dat deze ook down gaat indien er een power outage is.

Zo weten we tenminste indien een Leased Line plat gaat of het te wijten is aan de lijn of aan het feit dat de remote locatie zonder stroom zit.

Een product waar ik aan dacht was bvb een soort veredelde gsm dat in een stroom plug zit. Van zodra deze gsm zonder stroom valt en overgaat op batterij, dat die gsm een mail of een sms stuurt naar ons centraal monitoring team.

Verwijderd

Met je topictitel in Google is hit nummero één een systeem dat dit kan voor Amerika. Het lijkt me dat die je ook wel kunnen vertellen of ze voor Europa iets soortgelijks verkopen. Desnoods koop je online een conversie stekkertje.

Verwijderd

Topicstarter
Op google heb ik inderdaad gezocht maar daar staat het enkel in samenwerking met een telefoon aansluiting. Ik verwacht niet dat er overal telefoon aanwezig is dus daarom hoopte ik op een gsm oplossing.

Verwijderd

alarm kiezers van Adesys werken op gsm met een noodaccu.
bv de T2 GSM. kan je evt ook contacten mee inlezen welke hij dan tijdens de melding laat horen dmv piepjes of gesproken text.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:21 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zegt dat je gegoogled hebt (na een reply) maar meer dan dit vind ik niet terug ?
Ik vind je topicstart een beetje summier.

Wat zijn de exacte eissen ? Wat is je budget ? Wat heb je al gevonden en waarom voldoet dat niet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Bij ons zit zo'n systeem ingebouwd in onze UPS installaties, maar dat is denk ik op een grotere schaal als jij bedoeld, echter ik weet wel dat MGE het ook bij kleinere installaties levert.

Om er van uit te gaan of je lijn down is of niet kan je btw toch gewoon een redundante internet verbinding nemen? 2 ISP's dus, liefst 1 cable, 1 dsl, dan weet je genoeg lijkt me.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Punica- schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:59:
Bij ons zit zo'n systeem ingebouwd in onze UPS installaties, maar dat is denk ik op een grotere schaal als jij bedoeld, echter ik weet wel dat MGE het ook bij kleinere installaties levert.

Om er van uit te gaan of je lijn down is of niet kan je btw toch gewoon een redundante internet verbinding nemen? 2 ISP's dus, liefst 1 cable, 1 dsl, dan weet je genoeg lijkt me.
Als er geen UPS is die bij stroomuitval de stroom kan verzorgen van de modem/router heeft een dubbele lijn niet veel zin.
Pagina: 1