inbel provider via digitale telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67032

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier thuis 2 PC's staan. Ik heb verbinding met internet via Tele2 Compleet (Davolink DMR201 ofzo). Zij hebben mijn KPN lijn overgenomen en ik doe dus eigenlijk alles via Tele2 (internet, TV, telefonie). Tele2 heeft naar eigen zeggen de lijn omgezet van een analoge naar een digitale lijn.

Nou doet de situatie zich voor dat ik eigenlijk voor de 2e PC een andere provider wil hebben om eventuele bans tegen te gaan (online gamen).

Wat zeker kan is een kabelinternet abonnement d'rbij nemen. Dan moet echter ook een standaard kabelabonnement erbij genomen worden wat de kosten tot zo'n 40-50 euro per maand brengt. Dat gaat mij wat te gek eigenlijk. Ik heb d'r eigenlijk max 15 euro per maand voor over.

Nou heb ik me laten vertellen door tele2 dat een modem (bijv. 56k6, 28k8) niet werkt via Tele2 omdat de lijn digitaal is. Zou wel ideaal zijn, aangezien Tele2 na 19:00 volgens mij geen gesprekskosten meer berekend.
Nou heb ik ook op het tele2 forum gelezen dat iemand beweerd dat dit prima werkt, mits je de snelheid niet hoger zet dan 14k4.
Ik wil dit gaan proberen, maar heeft iemand hier eventueel meer ervaring mee?
En welke inbelprovider zou ik kunnen nemen? Ik kende FreeAccess nog van vroeger, maar ik las dat die d'rmee opgehouden was. En ik ben wel bereid om een jaarabonnement op een inbelprovider te nemen, maar ik wil eerst wel kunnen testen of het wat naar behoren werkt.

Mocht iemand andere ingevingen hebben hoe ik dit zou kunnen oplossen, graag!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Bij veel providers zoals Tiscali kun je gewoon een gratis inbelaccount nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Vergeet alleen niet dat Tele2 de telefonie aanbiedt via VoIP en dat inbellen (een data verbinding) daar niet altijd lekker overheen wil werken. De snelheid verlagen is een mogelijkheid zoals je al aangeeft.

Waarom zou je willen inbellen om te gamen? Dat geeft een enorm hoge latency (ping tijden) en is onbetrouwbaar, zeker over een VoIP verbinding. Een IP-ban loop je niet zomaar op natuurlijk, tenzij je heel wat van plan bent.

En erg vriendelijk/netjes is het ook niet voor de andere ISP dat jij even inbelt, misschien een IP-ban ergens oploopt en weer weggaat van dat IP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Je belt alleen gratis naar vaste telefoonnummers. Inbelnummers 06760 nummers en moet je gewoon voor betalen.

Los van dat is 14k4 met de huidige games echt niet genoeg en een IP-Ban krijg je niet zonder reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
jongentje schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:44:
Je belt alleen gratis naar vaste telefoonnummers. Inbelnummers 06760 nummers en moet je gewoon voor betalen.

Los van dat is 14k4 met de huidige games echt niet genoeg en een IP-Ban krijg je niet zonder reden...
Ja idd. Een extra abbonement nemen voor bans vindt ik wel erg ver gaan 8)7

Maar het klopt dat inbellen met een modem via een VoIP modem niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wij spelen voor bonussen van pokersites. Is maar 1 bonus per huishouden toegestaan. Ik doe dit zelf al een tijd, maar mijn vriendin (waarmee ik samenwoon), is het laatste half jaar steeds beter gaan spelen en wil dit ook gaan doen.

Aangezien we geen geklooi willen hebben dat je je winnings kwijt raakt wegens fraude (kennissen van me overkomen), dan maar een aparte internet provider. We verdienen d'r per maand genoeg mee om dat te kunnen bekostigen.

Nou die gratis gesprekskosten niet op gaan omdat het niet om lokale nummers maar om 06-nummers gaat om in te bellen, is dit ook geen optie meer en zal het gewoon een extra kabelabonnement gaan worden.

Bedankt voor de tips allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Xs4all heeft een pakket incl. inbelverbinding via lokale nummers voor € 9,95/maand.
Bel wel even via je Tele2 lijn naar zo'n nummer om te kijken of ze niet geblokkeerd zijn, voordat je een abo afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik weet niet waar je woont, maar als je telefonie bij Casema neemt krijg je er gratis internet bij. Het is wel 64kbit/sec. maar altijd nog sneller dan je modem alternatief. Kost je maar 9,95 per maand (en nu de eerste 2 maanden gratis). Kun je zelfs nog bellen ;-)

Is even duur als bovenstaande alternatief van Arjan Tempel en dan heb je geen extra kosten of gedoe dat je telefoonlijn bezet is. Je hebt er zelfs een lijn bij! En nog iets sneller ook.

[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 17-07-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
En een (semi-)vast IP adres waarschijnlijk wat onze Cusem niet wilt. Volgens mij balanceert zijn verzoek hier net op de GOT regels of dit wel of niet kan. IP bans omzeilen helpen we eigenlijk niet mee. Als je niet verbannen wilt worden, gedraag je dan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 67032 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:03:
Wij spelen voor bonussen van pokersites. Is maar 1 bonus per huishouden toegestaan. Ik doe dit zelf al een tijd, maar mijn vriendin (waarmee ik samenwoon), is het laatste half jaar steeds beter gaan spelen en wil dit ook gaan doen.
Dan blijft het toch 'fraude'? Huishouden = jij&vriendin toch? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip Arjen (en anderen natuurlijk)! Zoiets dergelijks zocht ik.

Casema wordt in mijn regio (Groningen) niet aangeboden en omdat de telefoonlijn overgenomen is door Tele2, kan ik zo wie zo niets met de ander telefoonabonnement beginnen volgens mij.

Over het balanceren:
Mijn primaire vraag was wat de mogelijkheden zijn om naast m'n tele2 compleet pakket een andere internet verbinding te nemen. Volgens mij is dit niet in strijd met de regels, alhoewel ik moet toegeven dat dit gebaseerd is op gezond verstand en dat ik ze niet gelezen heb.
Huishouden is inderdaad mij en mijn vriendin.
Als deze vraagstelling inderdaad niet toegestaan is, dan verwijder ik het topic (als dat kan op tweakers trouwens, maar dat zal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 21:46
Ik weet niet of dit gaat werken, met een inbelabbonement krijg je volgens mij telkens een ander ip-nummer. Ik neem aan dat bij je pokerspelletje aan een (vast?) ip-nummer gelocked/gekoppeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee dat maakt niet uit.

Het gaat erom dat je niet 2 accounts van 1 ip-adres runt. Dat het andere IP-adres dus dynamisch is doet er niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad. Oplossing was eigenlijk nog veel simpeler: 2 browsers gebruiken, 1 zonder proxy en 1 met een anonieme proxy. Werkt prefect en kost niks :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
The Eagle schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:28:
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad. Oplossing was eigenlijk nog veel simpeler: 2 browsers gebruiken, 1 zonder proxy en 1 met een anonieme proxy. Werkt prefect en kost niks :)
Tot nog iemand via deze proxy op het spel speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bartgabriels schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:31:
[...]

Tot nog iemand via deze proxy op het spel speelt ;)
Mja, daar zeg je ook weer zoiets.

@TS; Topics zelf verwijderen kan niet, dan zul je evt een moderator in moeten schakelen middels een topicreport (zie handje links bovenaan je startpost).

Maar waarom neem je geen contact op met de organisatie en leg je de boel uit? Desnoods anoniem, maar dan weet je iig wat er wel en niet mogelijk is. Je zult echt niet de eerste zijn die er om vraagt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1