[wens] Uitgebreidere pda-versie

Pagina: 1
Acties:

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28
Ik maak regelmatig in tram/bus/trein gebruik van de pda versie en eigenlijk mis ik hier 2 features:

• Zou er een rss-feed kunnen komen die standaard verwijst naar de pda-versie van tweakers. Nu gebruik ik een rss-reader op de pda en als ik een artikel wil lezen begint de pda die binnen te halen en als hij bijna klaar is verschijnt er een foutmelding dat ik naar de pda-site wordt doorgestuurd.

• Zou het mogelijk zijn om vanaf de pda ook reactie's te kunnen lezen. Waarbij dan een moderatieniveau gekozen kan worden?
Bijvoorbeeld een extra linkje onder met
Lees reactie's vanaf niveau: 0, 1, 2

Alvast bedankt

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou je dit kunnen melden op Devtrack als twee losse requests?

• jvdmeer
Gedaan, moest wel nog registreren e.d. en even een paar items doorkijken om te kijken wat ik waar moest invullen, maar het lijkt gelukt:
0002726: [pda-site]Zichtbaar maken van reactie's
0002725: [pda-site]RSS-feed met link naar de pda-versie

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Eerlijk gezegd zijn we niet erg geneigd pda.tweakers.net veel aan te passen, dat komt vooral omdat het nu een extreem simpele en lichte site is, ideaal dus voor de wat oudere pda's en/of minder moderne browsers, danwel de gebruikers met weinig bandbreedte. Een losse pda-versie van de RSS-feed is op zich nog wel een aardig idee en de reacties op een losse pagina aanbieden zullen we ook vast nog wel overwegen, maar veel verder dan dat gaan we denk ik niet.

Diegenen die meer willen kunnen met een goede pda-browser prima op de gewone site terecht, wij hebben de werking ervan in de beste browser voor pda's - Opera - en die heeft geen enkele moeite met het leesbaar weergeven van de gewone versie van de site. Hoewel we wel overwegen om er een specifieke handheld-stylesheet bij te maken, zodat een en ander nog wat lichter kan worden (bijvoorbeeld geen achtergrondplaatjes).

We hebben met de introductie van de "pricewatch 1.5" al de noodzaak voor een losse print-versie van onze site verandert in een print-media-css, die met de vernieuwde layout sterk verbeterd is.

Oftewel, we zijn eigenlijk langzaamaan de losse pda-site aan het uitrangeren, doordat vanzelf de beschikbare mobiele "browsepower" beter aansluit bij onze gewone site..

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 16-07-2007 17:50 ]

• jvdmeer
ACM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:47:
Een losse pda-versie van de RSS-feed is op zich nog wel een aardig idee en de reacties op een losse pagina aanbieden zullen we ook vast nog wel overwegen, maar veel verder dan dat gaan we denk ik niet.
Meer hoeft van mij ook niet. Inloggen, cq. posten, kan allemaal aan een gewone pc.
ACM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:47:
Diegenen die meer willen kunnen met een goede pda-browser prima op de gewone site terecht, wij hebben de werking ervan in de beste browser voor pda's - Opera - en die heeft geen enkele moeite met het leesbaar weergeven van de gewone versie van de site. Hoewel we wel overwegen om er een specifieke handheld-stylesheet bij te maken, zodat een en ander nog wat lichter kan worden (bijvoorbeeld geen achtergrondplaatjes).
Het is natuurlijk wel leuk dat de moderne browser (eigenlijk alleen opera) de sitwe goed weergeeft, maar nog steeds is de huidige layout een ramp op een pda. (Telefoon kan ik niet beoordelen). Zeker omdat er maar 2,5" beschikbaar is. Dus het weglaten van de menu's links, rechts en boven scheelt een hoop.
ACM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:47:[...]
Oftewel, we zijn eigenlijk langzaamaan de losse pda-site aan het uitrangeren, doordat vanzelf de beschikbare mobiele "browsepower" beter aansluit bij onze gewone site..
jammer, want browser-power is niet gelijk aan een minimum schermgrootte.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

jvdmeer schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:31:
[...]

Het is natuurlijk wel leuk dat de moderne browser (eigenlijk alleen opera) de sitwe goed weergeeft,
... en straks Safari op de iPhone ;)
maar nog steeds is de huidige layout een ramp op een pda. (Telefoon kan ik niet beoordelen). Zeker omdat er maar 2,5" beschikbaar is. Dus het weglaten van de menu's links, rechts en boven scheelt een hoop.
Derhalve ook een handheld CSS, maar dan moet je wel een browser hebben die daarmee overweg kan...
[...]

jammer, want browser-power is niet gelijk aan een minimum schermgrootte.
Juist met een handheld CSS kan je daar rekening mee houden. Je kan zelfs media-queries gebruiken om de layout aan te passen naar bepaalde schermgroottes (zowel Opera als Safari bieden daar ondersteuning voor) :)

Intentionally left blank

• jvdmeer
crisp schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:02:
Je kan zelfs media-queries gebruiken om de layout aan te passen naar bepaalde schermgroottes (zowel Opera als Safari bieden daar ondersteuning voor) :)
Zijn er ook nog gratis voor WM5 die dat ondersteunen? Opera dient betaald te worden (en de demo-versie die ik even geprobeerd heb crasht continue).
Pagina: 1