Ik heb een probleem maar ik kom er niet uit waar de fout zit. Ten eerste zal ik mijn specs laten zien:
E6400 @ stock
P5NE-Sli van het merk asus
1x 1GB PC5300 merk kingston
6800GT merk Inno3d
Maxtor 120GB ide schijf
dvd spelertje
Windows XP Prof
MCE kaartje
Aopen 400W voeding
Wat doet de pc:
Soms ben je bezig en start je een programma maakt niet uit wat en herstart de pc (valt direct uit en boot weer dus geen windows restart) dit gebeurd soms. Wil ik het programma Coretemp draaien valt de pc direct uit. Verder heb ik af en toe last van blauwe schermen ook weer als ik zomaar even een programmatje start. Dit was het wel. Meer rare fratsen heb ik nog niet ontdekt. Gamen gaat verder ook zonder problemen. Bv C&C TW draait uitstekend zonder uitvallen. Ook andere games draaien perfect. Maar het kan ook weer gebeuren dat je iets in het menu van een game doet en de pc weer uitvalt. Verder werken allerlei zware programma's zoals Photoshop CS3 enz. perfect.
Wat ik ik al geprobeer om het op te lossen:
Andere hardeschijf geprobeerd (geen resultaat)
Hardeschijven losgekoppeld (geen resultaat)
IDE controller eruitgehaald (geen resultaat)
Nieuw geheugen van hetzelfde merk (geen resultaat)
Drives losgekoppeld (geen resultaat)
Verder draaid de CPU met een temp van 41 graden (stock koeler) verder zijn alle spanningen iets onder de waarde dus 12V= 11,9 5V=4,91 3,3V=3,29
Ben ten einde raad zou niet weten waar het fout. Kunnen jullie me helpen?
Edit:
Uitvallen van pc bij starten van coretemp ligt aan prog want op mijn celeron s478 valt de pc ook uit. Dus
E6400 @ stock
P5NE-Sli van het merk asus
1x 1GB PC5300 merk kingston
6800GT merk Inno3d
Maxtor 120GB ide schijf
dvd spelertje
Windows XP Prof
MCE kaartje
Aopen 400W voeding
Wat doet de pc:
Soms ben je bezig en start je een programma maakt niet uit wat en herstart de pc (valt direct uit en boot weer dus geen windows restart) dit gebeurd soms. Wil ik het programma Coretemp draaien valt de pc direct uit. Verder heb ik af en toe last van blauwe schermen ook weer als ik zomaar even een programmatje start. Dit was het wel. Meer rare fratsen heb ik nog niet ontdekt. Gamen gaat verder ook zonder problemen. Bv C&C TW draait uitstekend zonder uitvallen. Ook andere games draaien perfect. Maar het kan ook weer gebeuren dat je iets in het menu van een game doet en de pc weer uitvalt. Verder werken allerlei zware programma's zoals Photoshop CS3 enz. perfect.
Wat ik ik al geprobeer om het op te lossen:
Andere hardeschijf geprobeerd (geen resultaat)
Hardeschijven losgekoppeld (geen resultaat)
IDE controller eruitgehaald (geen resultaat)
Nieuw geheugen van hetzelfde merk (geen resultaat)
Drives losgekoppeld (geen resultaat)
Verder draaid de CPU met een temp van 41 graden (stock koeler) verder zijn alle spanningen iets onder de waarde dus 12V= 11,9 5V=4,91 3,3V=3,29
Ben ten einde raad zou niet weten waar het fout. Kunnen jullie me helpen?
Edit:
Uitvallen van pc bij starten van coretemp ligt aan prog want op mijn celeron s478 valt de pc ook uit. Dus
[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 16-07-2007 03:35 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.