Toon posts:

Beeld schokt bij tv kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijzelf wilde ik een mediacenter in elkaar zetten, het probleem alleen bij het zelf in elkaar zetten is dat een mooie kast vinden lastig is en daarnaast zijn mediacenter kasten erg duur. Verder hoeft een mediacenter in mijn geval niet extreem te zijn, ik ben een student met weinig geld en het is voor op m'n slaapkamer.

Nu had ik van m'n werk een mooie gestripte Compaq Evo pc meegenomen, mooie kleine kast en compleet. Ik heb daarvoor het een en ander qua onderdelen gekocht, hij ziet er nu als volgt uit:

Intel Pentium 4 1.6Ghz
512MB SDRAM PC133 (1x 256MB, 2x 128MB)
Seagate 320GB PATA HDD
Geforce MX420 64MB (deze had ik nog liggen, dit moet een GF6200 worden)
Samsung DVD brander
Creative SB Audigy SE
Hauppage WinTV PVR500MCE (paste maar net in de kast)
Windows XP Mediacenter Edition 2005

Opzich ziet het er prima uit, muziek afspelen en een film kijken op dvd gaat prima. Alleen als ik via de tv kaart tv kijk, dan krijgt de cpu 100% load en af en toe (om de paar seconden) schokt het beeld even. Dat is zeer storend, waar kan dit aanliggen? En is dit nog goed te verhelpen?

Ik hoop dat ik deze evo kast kan houden, aangezien ik hem erg mooi vind, daarnaast is hij een mooi formaat en erg stil. Een kast zoals deze vind je niet zomaar voor als je zelf een mediacenter in elkaar wilt zetten. Geef ook eventueel dan of ik misschien ram moet upgraden, of misschien de processor, volgens mij kan er tot P4 2.4Ghz in, dus die kan ik eventueel erbij kopen.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Weet het niet zeker, maar denk dat je processor gewoon te traag is.

Processor requirements: Pentium® IV processor 1.2GHz or faster (or equivalent) for TV pause with full screen playback

P4 1,2 is al minimaal, nou je zit er niet zo echt veel boven. Ik denk dat dit het is. Aangezien decoden/encoden van beeldmateriaal nou eenmaal niet cpu-loos gaat.

Patient gamer

Verwijderd

Topicstarter
blmp schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:23:
Weet het niet zeker, maar denk dat je processor gewoon te traag is.

Processor requirements: Pentium® IV processor 1.2GHz or faster (or equivalent) for TV pause with full screen playback

P4 1,2 is al minimaal, nou je zit er niet zo echt veel boven. Ik denk dat dit het is. Aangezien decoden/encoden van beeldmateriaal nou eenmaal niet cpu-loos gaat.
Zou het dan verschil maken als ik er een Pentium 4 2.4Ghz inzet? Dat alles wel gewoon goed draait.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik denk nog niet eens dat het zozeer aan de CPU ligt, maar eerder aan de ram.

• Het zijn 2 verschillende formaten
• Het is niet 1 vd snelste ram's

Windoes XP vraagt natuurlijk aardig wat. Als je het dan op langzaam geheugen doet EN op langzaam geheugen hou je niet veel over voor bufferen

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:27:
Ik denk nog niet eens dat het zozeer aan de CPU ligt, maar eerder aan de ram.

• Het zijn 2 verschillende formaten
• Het is niet 1 vd snelste ram's

Windoes XP vraagt natuurlijk aardig wat. Als je het dan op langzaam geheugen doet EN op langzaam geheugen hou je niet veel over voor bufferen
Als dat zo is is het wel echt balen, want dat zou inhouden dat dit geen optie meer is en ik dus toch duurder moet gaan kijken. En dan ben je zo een paar honderd euro kwijt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:39:
[...]

Als dat zo is is het wel echt balen, want dat zou inhouden dat dit geen optie meer is en ik dus toch duurder moet gaan kijken. En dan ben je zo een paar honderd euro kwijt.
Dat ligt er compleet aan wat voor moederbord je hebt. Kan zijn dat deze nog gewoon SDRAM slikt ipv Compaq gheugen. Maar daarvoor is iets meer info nodig :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:39:
[...]

Wat een onzin 8)7

Dat geheugen is prima, al is het PC133. Verschillende formaten doet er al helemaal niet toe. En dan nog, hoe verklaar je de 100% CPU tijd?

@TS : kijk voor een Pentium 4 op 2,4 GHz. Zal een stuk beter werken.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
ik heb het hier met een P4 1,6Ghz, 512MB PC133 ram, en een of andere gare intel chipset, het timeshiften etc gaat hier allemaal perfect...

Ook al andere tv kaart drivers/graka drivers geprobeerd?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het lijkt er eerder op dat hardwarematige videoversnelling niet aan staat.
En volgensmij heb je voor videoversnelling in Mediacenter 2005 een directx9 kaart nodig, gf4 is dat niet?

Verwijderd

Kijk ook 's naar DScaler.
Was bij mij de uitkomst toen ik een Hauppauge WinTV Theatre niet soepel aan de praat kreeg op een PIII 800MHz (ruwweg vergelijkbaar met een P4 op 1.2GHz) en de Hauppauge drivers/software.DScaler neemt ook wel alle CPU-tijd die 'ie te pakken kan krijgen, maar 't resultaat is uitstekend!

O ja, 't is open source en gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een paar dagen later, doordat ik geen internet heb gehad de laatste dagen heb ik niet kunnen reageren, wel het een en ander kunnen testen.

Eerst getest met een P4 3.0Ghz processor erin, op dat moment gingen de fans op hun hardst draait wat echt veel herrie maakte, dus dat is niet goed, maar het beeld haperde verder niet.

Daarna een Celeron 2.4Ghz erop aangesloten, de fans deden verder niet raar, maar het beeld haperde wel.

Nu een P4 2.8Ghz meegenomen van m'n werk, deze erin gezet en deze werkt perfect. Tenminste, hij heeft (net als die 3.0Ghz processor) een fsb van 533Mhz, en dit moederbord kan maar aan tot 400Mhz, waardoor hij deze 2.8Ghz processor ziet als een P4 2100Mhz. Maar het beeld hapert dus verder niet, en de microcode error kan ik verhelpen met een bios update van een andere compaq machine.

Ik ben onderwel ook aan 't kijken naar een andere videokaart, maar op een gegeven moment is het geld op, dus ik moet het nu nog even doen met deze MX420. Kan me niet voorstellen dat het daaraanligt, volgens mij heb je minimaal een DirectX 8.1 videokaart hiervoor nodig, daarnaast kan hij wel gewoon dvd's afspelen zonder problemen, en verder het menu enzo bij snel scrollen hapert ook niet.
Pagina: 1