Voor mijzelf wilde ik een mediacenter in elkaar zetten, het probleem alleen bij het zelf in elkaar zetten is dat een mooie kast vinden lastig is en daarnaast zijn mediacenter kasten erg duur. Verder hoeft een mediacenter in mijn geval niet extreem te zijn, ik ben een student met weinig geld en het is voor op m'n slaapkamer.
Nu had ik van m'n werk een mooie gestripte Compaq Evo pc meegenomen, mooie kleine kast en compleet. Ik heb daarvoor het een en ander qua onderdelen gekocht, hij ziet er nu als volgt uit:
Intel Pentium 4 1.6Ghz
512MB SDRAM PC133 (1x 256MB, 2x 128MB)
Seagate 320GB PATA HDD
Geforce MX420 64MB (deze had ik nog liggen, dit moet een GF6200 worden)
Samsung DVD brander
Creative SB Audigy SE
Hauppage WinTV PVR500MCE (paste maar net in de kast)
Windows XP Mediacenter Edition 2005
Opzich ziet het er prima uit, muziek afspelen en een film kijken op dvd gaat prima. Alleen als ik via de tv kaart tv kijk, dan krijgt de cpu 100% load en af en toe (om de paar seconden) schokt het beeld even. Dat is zeer storend, waar kan dit aanliggen? En is dit nog goed te verhelpen?
Ik hoop dat ik deze evo kast kan houden, aangezien ik hem erg mooi vind, daarnaast is hij een mooi formaat en erg stil. Een kast zoals deze vind je niet zomaar voor als je zelf een mediacenter in elkaar wilt zetten. Geef ook eventueel dan of ik misschien ram moet upgraden, of misschien de processor, volgens mij kan er tot P4 2.4Ghz in, dus die kan ik eventueel erbij kopen.
Nu had ik van m'n werk een mooie gestripte Compaq Evo pc meegenomen, mooie kleine kast en compleet. Ik heb daarvoor het een en ander qua onderdelen gekocht, hij ziet er nu als volgt uit:
Intel Pentium 4 1.6Ghz
512MB SDRAM PC133 (1x 256MB, 2x 128MB)
Seagate 320GB PATA HDD
Geforce MX420 64MB (deze had ik nog liggen, dit moet een GF6200 worden)
Samsung DVD brander
Creative SB Audigy SE
Hauppage WinTV PVR500MCE (paste maar net in de kast)
Windows XP Mediacenter Edition 2005
Opzich ziet het er prima uit, muziek afspelen en een film kijken op dvd gaat prima. Alleen als ik via de tv kaart tv kijk, dan krijgt de cpu 100% load en af en toe (om de paar seconden) schokt het beeld even. Dat is zeer storend, waar kan dit aanliggen? En is dit nog goed te verhelpen?
Ik hoop dat ik deze evo kast kan houden, aangezien ik hem erg mooi vind, daarnaast is hij een mooi formaat en erg stil. Een kast zoals deze vind je niet zomaar voor als je zelf een mediacenter in elkaar wilt zetten. Geef ook eventueel dan of ik misschien ram moet upgraden, of misschien de processor, volgens mij kan er tot P4 2.4Ghz in, dus die kan ik eventueel erbij kopen.