Heb de Antec sonata 3 ook met 1 fan:
ik heb als grootste warmte makers:
Dual Core E6600 processors
Asus Geforce 8800 gts 640mb
===============================
Temperatuur loopt standaard op . 39/40 C ( of iets lager ... zit op werk dus weet niet helemaal zkr))
Gestressed loopt hij op circa . 58 C
( temp is bij fan op low of medium) - vrij weinig verschil..
===============================
De kast is dus 'redelijk koel met 1 fan , maar het is absoluut aanteraden om een 2e fan te plaatsen..
Vraag is echter wat de achterste fan doet .. uit-take of in-take ( waarschijnlijk uit-take..)
Dus in dat geval moet je wel zorgen dat de nieuwe fan voorin de koude lucht in je kamer erin blaast en niet de boel eruit.. ( gewoon even tip..)
Er is nog net genoeg ruimte over voor de fan voorin (met mijn lange 8800 kaart:D), Alleen kwa kabel management kan het wel een beetje lastig worden( in mijn geval) .. de boel is HEEL netjes weg gewerkt maar met een fan zou ik persoonlijk de kabels anders om de fan heen moeten navigeren ^^. <= Houd daar dus rekening mee ' mocht je tegen hetzelfde aan lopen ' .
Zoals je kunt horen ga ik binnenkort dus ook fan erbij halen .. ( of meer koelings waren

)
Kwa kabels weet ik het niet?? : zal waarschijnlijk wel een andere' kabel ' oplossing voor zijn..
Nog even een vraagje van mij: ( Misch ook handig voor topic starter om te weten)
Als je een nieuwe fan erbij plaats voorin de kast , dan zit hij net voor je hardeschijfen.
De bedoeling van de fan is om de koude kamerlucht in de kast te werken , maar aangezien die harddisks ook ( een beetje) warmte genereren en ook in het 'lucht pad' zitten van de fan , krijg je daardoor niet mindere prestaties? - de hardisks blokkeren immers dus een kleine beetje van je ingang en generen ook nog een klein beetje warmte.. ( hoewel warmte natuurlijk minimum zal zijn)
Just curious?
[
Voor 4% gewijzigd door
Donster op 16-07-2007 10:52
]