Toon posts:

Antec Sonata III te klein ?

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Bedankt voor verplaatsen !

Als ik binnen 2 weken men systeem bestel neem ik een Antec Sonata III met daarin een ATI HD2900XT.
De voeding trekt de kaart. Maar is de case wel genoeg verlucht met 1 standaard casefan (achteraan) ?
Daarom dacht ik er nog 1 bij te plaatsen (achter HDD's).
Is er wel genoeg plaats daarvoor ? Dat ik geen fan koop en zie dat het niet past.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 10:12 ]

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:10

Neo

Een beetje offtopic maar voor jou wel interessant. Je moet even erop letten dat de 2900XT een 8 pins voedingsconnector vereist en de Sonata III een 6 pins stekker heeft.

Maak even een topic report aan door te klikken op het handje, dan kunnen de mods het topic moven.

Edit: ik heb even een topic report voor je gemaakt, hoef je het dus niet meer te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Neo op 15-07-2007 23:25 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

2x 6 pins of 1x 8 en 1x 6 pins. ;)

met 1x 6 pin gaat je kaart niet wakker worden. :)

De 2900XT is ongeveer net zo lang als je moederbord en heeft de voedingsconnectors aan de zijkant zitten dus het moet passen. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
Woho w8 ff. Dus je zegt dat ik het met die eartwatts 500 niet kan halen. Kan ik eventueel kabeltjes bijkopen daarvoor of toch een andere voeding ? (persoon die het 'welke voeding heb ik nodig' topic uitbaat zei nochtans dat het ging :s)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
Nou, ik heb de HD 2900XT in een bomvolle Silverstone SG01e zitten en vastlopen doet ie niet. Idle 50 graden, load loopt op naar 80...

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Aan de voorkant bij de harde schijven is speciaal ruimte voor een 12cm ventilator dus daar kan je er mooi een plaatsen als intake

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Oké, die 12cm fan komt er dan wel.
Maar nu omdat jullie zeggen dat de voeding het niet kan (maar 1x 6-pins connector ?).
Kan ik daarvoor een speciale kabel kopen die die 1x 6-pins naar 2x 6-pins doet of heb ik toch een andere kast/voeding nodig ?

edit: zoiets als dit dan ? (2x molex -> 1x 6-pin) http://www.cool-prices.nl/Producten/Kabels%20en%20supplies/Kabels/7979/Digiconnect%20PCI%20Express%20Power%20Cable%20OEM

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 10:25 ]

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb de Antec sonata 3 ook met 1 fan:

ik heb als grootste warmte makers:

Dual Core E6600 processors
Asus Geforce 8800 gts 640mb
===============================
Temperatuur loopt standaard op . 39/40 C ( of iets lager ... zit op werk dus weet niet helemaal zkr))
Gestressed loopt hij op circa . 58 C
( temp is bij fan op low of medium) - vrij weinig verschil..
===============================

De kast is dus 'redelijk koel met 1 fan , maar het is absoluut aanteraden om een 2e fan te plaatsen..
Vraag is echter wat de achterste fan doet .. uit-take of in-take ( waarschijnlijk uit-take..)
Dus in dat geval moet je wel zorgen dat de nieuwe fan voorin de koude lucht in je kamer erin blaast en niet de boel eruit.. ( gewoon even tip..)

Er is nog net genoeg ruimte over voor de fan voorin (met mijn lange 8800 kaart:D), Alleen kwa kabel management kan het wel een beetje lastig worden( in mijn geval) .. de boel is HEEL netjes weg gewerkt maar met een fan zou ik persoonlijk de kabels anders om de fan heen moeten navigeren ^^. <= Houd daar dus rekening mee ' mocht je tegen hetzelfde aan lopen ' .
Zoals je kunt horen ga ik binnenkort dus ook fan erbij halen .. ( of meer koelings waren :D)

Kwa kabels weet ik het niet?? : zal waarschijnlijk wel een andere' kabel ' oplossing voor zijn..

Nog even een vraagje van mij: ( Misch ook handig voor topic starter om te weten)

Als je een nieuwe fan erbij plaats voorin de kast , dan zit hij net voor je hardeschijfen.
De bedoeling van de fan is om de koude kamerlucht in de kast te werken , maar aangezien die harddisks ook ( een beetje) warmte genereren en ook in het 'lucht pad' zitten van de fan , krijg je daardoor niet mindere prestaties? - de hardisks blokkeren immers dus een kleine beetje van je ingang en generen ook nog een klein beetje warmte.. ( hoewel warmte natuurlijk minimum zal zijn)
Just curious?

[ Voor 4% gewijzigd door Donster op 16-07-2007 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah oké bedankt . Overduidelijk, de fan komt er dus.
En wat je vraag betreft. Ik denk dat zonder fan achter de HDD's de warme lucht daar een tijdje blijft hangen en door die fan te plaatsen je een betere airflow hebt en constante luchtcirculatie. Of niet ?

En wat betreft die 6-pins pci-e. Volgens deze site heb je er wel 2x 6-pins in zitten:
2x- 6-pin PCI-Express Power Connectors. Although there are two PCI-E connectors, this power supply is not SLI or Crossfire certified.
http://www.techaddicts.ne...nt_ea500w/ant_ea500w.html

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Wat voor fan heb je eigenlijk op het oog? - ik ben zelf ook nog op zoek naar 2 goede fans .. maar de reviews die ik heb gezien spreken elkaar een beetje tegen..

Aangezien ik behoorlijk ga overclocken en ik het bij lucht koeling wil houden zoek ik iets met een grote luchtverplaatsing (en die zowel kan in-taken als uit-taken.. sommige fans kunnen nmlk alleen blazen)
Kastje moet echt goed koel blijven natuurlijk :D ( Als hij ook stil is dan is dat mooi meegenomen ofc )

Just curious wat jij op het oog hebt en waarom jij ervoor kiest >?

Edit: De sharkoon - silent eagle -1000 -(120cm) lijkt mij wel wat mischien ook wat voor jou ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Donster op 16-07-2007 13:31 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Donster schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:25:
Wat voor fan heb je eigenlijk op het oog? - ik ben zelf ook nog op zoek naar 2 goede fans .. maar de reviews die ik heb gezien spreken elkaar een beetje tegen..

Aangezien ik behoorlijk ga overclocken en ik het bij lucht koeling wil houden zoek ik iets met een grote luchtverplaatsing (en die zowel kan in-taken als uit-taken.. sommige fans kunnen nmlk alleen blazen)
Kastje moet echt goed koel blijven natuurlijk :D ( Als hij ook stil is dan is dat mooi meegenomen ofc )

Just curious wat jij op het oog hebt en waarom jij ervoor kiest >?

Edit: De sharkoon - silent eagle -1000 -(120cm) lijkt mij wel wat mischien ook wat voor jou ^^
120 mm natuurlijk :)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem een fan die ze bij coolprices op stock hebben. Op dit moment zou dat de Antec tricolor zijn (3 standen) :p.
Pagina: 1