Processor/Mobo overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Dag allemaal,

ben tegen een super vaag probleem aangelopen. Dacht vandaag even een pc in elkaar te gaan zetten, omdat ik nog wat hardware had liggen en m'n kast hiervoor van de week binnen was gekomen.
Alles in elkaar gezet, pc aan en windows erop gezet. Tot zover niks aan de hand. Echter op een gegeven moment de pc uitgezet, waarna ik deze na een uur of zo weer aan wilde zetten om verder te gaan. PC start dus niet meer op. Alle fans draaien gewoon evenals m'n harde schijf. Ik krijg dus niet een s m'n bios op het scherm, en heb al geprobeert om er een andere video kaart in te zetten maar dit maakt ook niks uit. Alles al even los gehaald en er weer opnieuw ingezet (HD, geheugen, video kaart), maar helaas zonder resultaat. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Vroeg me af als je processor stuk is of je de power swicth dan nog wel werkt? Alle suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem iig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Verder kan het zo zijn dat een systeem geen poweron meer wil geven als de cpu brak is (zoiets ooit meegemaakt op een asrock plankje met een XP 2400+ er op).

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Idd wel vreemd maar goed:

1.) Kabels ff nagelopen ? ATX Stekker, Molexen al die zooi ?
2.) IDE Bekabeling/S-Ata op mobo zowel als op de apparaten nagekeken ?
3.) Heeft je videokaart geen apparte voeding nodig ?
4.) Heb je je bios al een keer gereset door de PC uit te zetten, bios batterij eraf, pc aan zetten (zonder batterij dus), even laten draaien.... Als je dan beeld ziet dan is je bios gereset :)
Dan doe je de pc weer uit, stop je je bat er weer in, en dan moet het goed zijn, als het dan nog niet goed is is misschien je batterijtje DOOD en moet je daar even een nieuwe voor halen !

Het kan ook zijn omdat je al redelijk oude hardware hebt zoals je aangeeft, dat je batterijtje gewoon niet helemaal lekker meer is en dat de pc daardoor niet naar behoren werkt !

Succes ermee :Y d:)b

• Uitje
CDAAbeltje schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:18:
Idd wel vreemd maar goed:

1.) Kabels ff nagelopen ? ATX Stekker, Molexen al die zooi ?
2.) IDE Bekabeling/S-Ata op mobo zowel als op de apparaten nagekeken ?
3.) Heeft je videokaart geen apparte voeding nodig ?
4.) Heb je je bios al een keer gereset door de PC uit te zetten, bios batterij eraf, pc aan zetten (zonder batterij dus), even laten draaien.... Als je dan beeld ziet dan is je bios gereset :)
Dan doe je de pc weer uit, stop je je bat er weer in, en dan moet het goed zijn, als het dan nog niet goed is is misschien je batterijtje DOOD en moet je daar even een nieuwe voor halen !

Het kan ook zijn omdat je al redelijk oude hardware hebt zoals je aangeeft, dat je batterijtje gewoon niet helemaal lekker meer is en dat de pc daardoor niet naar behoren werkt !

Succes ermee :Y d:)b
Kabels heb ik allemaal al nagelopen. Had ook al een CMOS clear gedaan door het batterijtje eruit te halen en een jumper om te zetten. Ook dit zonder resultaat. M'n video kaart heeft geen aparte voeding nodig (geforce mx400), zal van de week eens even kijken of ik ergens een andere voeding kan lenen om eens te testen om deze niet brak is.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Hmz, ja dan kun je idd beter ff de voeding gaan proberen ! Weet anders zo snel ook ff niet waar het aan kan liggen !

Hoeveel latjes geheugen heb je erin zitten ? Als je er 2 in hebt zitten probeer dan eens te wisselen tussen die 2 latjes, dan kun je ook uitsluiten dat je geheugen kaduk is ! :)

Try The PSU ! :)

• Uitje
CDAAbeltje schreef op maandag 16 juli 2007 @ 02:27:
Hmz, ja dan kun je idd beter ff de voeding gaan proberen ! Weet anders zo snel ook ff niet waar het aan kan liggen !

Hoeveel latjes geheugen heb je erin zitten ? Als je er 2 in hebt zitten probeer dan eens te wisselen tussen die 2 latjes, dan kun je ook uitsluiten dat je geheugen kaduk is ! :)

Try The PSU ! :)
Helaas, kon het gister avond toch niet laten om even snel de voeding van m'n andere pc te proberen, maar ook dit zonder resultaat :'( Begin toch zo langzamerhand te denken dat misschien m'n cpu is overleden. Zou eerlijk gezegd niet meer weten wat het anders zou moeten zijn.
Pagina: 1