MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
zet er eens een
position: absolute
in bij #content
dan gaat dat wrs beter.
IE durft wel een relatief te werken tegenover het vorige element (je #links)
waar ie hier relatief tegenover je #top of tegen over je #container moet staan.
(#content positioneren tegenover de omvattende div #container doe je met position absolute.
tegenover het vorige element - nu #links maar als je de vermelding van div's aanpast kan het #top zijn
doe je met position: relative.
altijd handig om dit zelf te vermelden/ zelf af te dwingen ipv de browser te laten kiezen.
edit:
door volgende 2 regels toe te voegen in je css onder #content lukt het in beiden:
(top = hoogte van je #top + je margin-top welke negatief is)
edit2:
door je margin-top te commentarieren (// ervoor) komt het ook in orde in IE - komt ie enkel te laag in FF.
edit3:
het valt me trouwens op dat je bijna nergens positionering gebruikt voor je div's - enkel margin's en padding's ... lijkt vrij logisch dan dat de browsers er hun eigen zinnetje mee doen.
en voor je 2de vraag:
ja, wat verder kijken dan :hover (wat eigenlijk een onmouseover()-achtig iets is)
of onclick() gaan mis-/gebruiken....
position: absolute
in bij #content
dan gaat dat wrs beter.
IE durft wel een relatief te werken tegenover het vorige element (je #links)
waar ie hier relatief tegenover je #top of tegen over je #container moet staan.
(#content positioneren tegenover de omvattende div #container doe je met position absolute.
tegenover het vorige element - nu #links maar als je de vermelding van div's aanpast kan het #top zijn
doe je met position: relative.
altijd handig om dit zelf te vermelden/ zelf af te dwingen ipv de browser te laten kiezen.
edit:
door volgende 2 regels toe te voegen in je css onder #content lukt het in beiden:
code:
1
2
| position: absolute; top: 85px; |
(top = hoogte van je #top + je margin-top welke negatief is)
edit2:
door je margin-top te commentarieren (// ervoor) komt het ook in orde in IE - komt ie enkel te laag in FF.
edit3:
het valt me trouwens op dat je bijna nergens positionering gebruikt voor je div's - enkel margin's en padding's ... lijkt vrij logisch dan dat de browsers er hun eigen zinnetje mee doen.
en voor je 2de vraag:
ja, wat verder kijken dan :hover (wat eigenlijk een onmouseover()-achtig iets is)
of onclick() gaan mis-/gebruiken....
[ Voor 38% gewijzigd door soulrider op 16-07-2007 13:23 ]
Dat gaat imo niet lukken met :hover. Ik zou het eerder met javascript proberen. Dat je de submenu de volgende css mee geeft: display: none; en dan met javascript gaat werken om die display om te zetten in bijvoorbeeld display: block;, als er op de link wordt geklikt...caspervc schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:33:
Ook heb ik een menu gemaakt met een hover-functie, maar kan ik ook zorgen dat het menu pas uitklapt als ik erop klik (zonder een nieuwe pagina in te hoeven laden) ?
ik heb geen flauw verstand van javascript.. hoe bouw ik dit in?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Misschien is het verstandig dat je ook wat handleidingen van internet en/of wat boeken over webdesign gaat lezen. Zeker bij web design kunnen heel veel zaken op heel veel manier worden opgelost. Zeker anno 2007 is javascript niet meer weg te denken bij webdesign (ajax, flash (activescript), formulier controles, json, etc).
Vaak lees je dan ook dingen waarvan je eigenlijk direct iets hebt van: 'He, maar dat is ook handig'. standaard javascript functionalieit zoals formulier controles, lijstjes en menuutjes is kant en klaar te vinden op internet. Google geeft op "javascript html menu" al ruim 60 miljoen resultaten.
Vaak lees je dan ook dingen waarvan je eigenlijk direct iets hebt van: 'He, maar dat is ook handig'. standaard javascript functionalieit zoals formulier controles, lijstjes en menuutjes is kant en klaar te vinden op internet. Google geeft op "javascript html menu" al ruim 60 miljoen resultaten.
If it isn't broken, fix it until it is..
Pagina: 1