foto op houten plankje.

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn Opa en Oma hadden vaak foto's op een houten plankje, dit zag er eigenlijk best heel strak uit, en zeker niet d.h.z. Weet iemand waar, hoe enz. evt. wel doe het zelf.

opa en opa zijn niet meer in leven en fotograaf is er ook niet meer.

edit: dit bedoel ik niet echt, maar heeft er wel iets van weg (scroll naar beneden)

Was dit vroeger normaal?

[ Voor 24% gewijzigd door Pinin op 15-07-2007 21:17 ]

www.casarodriguillo.com

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Bedoel je een foto afgedrukt op een plank hout? Dus ipv dat je het hout ziet, zie je de foto over de hele oppervlakte van de plank.

Is dat wat je bedoelt?

Ik zie het al. De truc is (gehoord van mijn vader): Zorg dat je een doka hebt, en druk de foto's af op papier van de goede afmetingen. Daarna moet je het op het hout plakken, ik weet niet precies meer hoe het moest, maar op deze manier heeft mijn vader een paar foto's op hout geplakt.

[ Voor 48% gewijzigd door abaart op 16-07-2007 14:24 ]

Verwijderd

abaart, dat is de "nep" manier. Er zit dan nog altijde een laagje papier of PE tussen de lichtgevoelige laag en het hout.
't Mooiste is om het plankje zelf lichtgevoelig te maken, deze direct te belichten, ontwikkelaar aanbrengen, daarna eerst stop en dan fixeer (kan allemaal met een kwastje). Alleen het spoelbad kan daarna wel problemen opleveren, want niet ieder plankje ligt graag meerdere minuten in stromend water... ;)

Maar misschien kun je 's informeren bij een bedrijf dat foto's op T-shirts etc. af kan drukken. Op hout moet dan ook wel lukken.
En nee, dit was ook vroeger niet normaal.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Het lijkt er op dat er gewoon een foto is geperst op hout, niet een gewone foto maar dunner papier, het rafelt ook niet aan de zijkant. Sommige zijn ruim 30 jaar oud en zien er nog bijna als nieuw uit, alleen foto is iets verkleurd.

www.casarodriguillo.com

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm tvp... Heb nog zo'n foto van mezelf van 26 jaar geleden die er nog perfect uitziet!
Gewoon op een houten plank inderdaad, geen randen of weet ik het wat.

Zal eens aan mijn ouders vragen!

Gadgets FTW!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
Ik zag net dat Ilford hun "papier" ook op panelen levert in verschillende maten. Deze panelen zijn geschikt voor bepaalde series epson printers.

http://www.ilford.com/en/pdf/prods/galerie/availability.pdf

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ursamajor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 04:07:
Hmm tvp... Heb nog zo'n foto van mezelf van 26 jaar geleden die er nog perfect uitziet!
Gewoon op een houten plank inderdaad, geen randen of weet ik het wat.

Zal eens aan mijn ouders vragen!
Ben benieuwd of zij iets weten.
Ronald schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:27:
Ik zag net dat Ilford hun "papier" ook op panelen levert in verschillende maten. Deze panelen zijn geschikt voor bepaalde series epson printers.

http://www.ilford.com/en/pdf/prods/galerie/availability.pdf
Daar heb ik helaas weinig aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 17-07-2007 11:15 ]

www.casarodriguillo.com

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb ook ooit eens iets gelezen van een polaroid foto, waarvan je de foto-laag scheidt van de "papier" laag. misschien dat dat een mogelijkheid is?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1