Fan speed instellen bij 6600GT

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb tig topics door gespit om te kijken hoe ik de fan speed van mijn XFX 6600GT kan instellen. Bijna alle topics wijzen erop dat ik het beste gebruik kan maken van AtiTool of expertool. Ik heb ze beide geinstalleerd maar kan werkelijk nergens een optie vinden waar ik de fanspeed kan instellen. In eerste instantie dacht ik dat mijn kaart het niet ondersteund, maar in meerdere topics heb ik gelezen dat er meerdere personen zijn die ook een XFX kaart hebben waarbij het wel mogelijk is. Ik heb net nog met een leadtek kaart icm atitool geprobeerd, maar ook dan kan ik nergens de instellingen van de fanspeed vinden.

Mijn centrale vraag is dus: Waar kan ik de fanspeed instellen bij Atitool of expertool?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Dat kan je ook doen in je (wow, nog een andere manier) Nvidia Control panel.

Maar was de 6600GT najuist niet een kaart waar dat _niet_ kon ? Lang geleden dat ik een 6600GT heb gehad , ben er dus niet zeker van !

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Helaas kan ik daar ook geen optie vinden...

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kon volgens mij idd. niet. Ik heb een 6600GT van XFX gehad en had hetzelfde probleem maar ik heb er nooit wat voor kunnen vinden.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 11:35

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb een 6600GT (club3D) waar ik het beide in windows en linux kan. In windows heb ik het gewoon met Gainwards experttool aan de praat gekregen met een paar snelheidsmeters waaraan je kan prutsen voor idle snelheid core en geheugen en 3d snelheid voor core en geheugen. Ik kan me zomaar moeilijk voorstellen dat het niet kan met een XFX kaart. Misschien een BIOS moeilijkheid van de kaart zelf?

Wat ik bij "Performance" instel (maar dan in het engels):
Afbeeldingslocatie: http://www.silenthw.de/media/reviews/matrox/Gainward/7900GTX/expert.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 17-07-2007 13:59 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Jij hebt het nu over snelheidsfrequenties. Mijn duits is niet zo geweldig maar wat ik afleid uit het plaatje zijn de snelheden en hoe zich dat verhoudt.

Wij hebben het over de fan-speed die je kan aanpassen. Of in dit geval juist niet.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Rivatuner al geprobeerd?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Shit ik heb even wat dingen door elkaar gehaald. Maar ik weet wel dat ik in windows met ongeveer dezelfde soorten glijders in Experttool voor 2d en 3d het percentage snelheid van de fan regelen kan (geen 3d fan draait op ongeveer 60%, wel 3d 100 %). Overigens lukt dit in linux ook met een geweldig tooltje.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Wat je kan proberen is het BIOS uitlezen en deze met aangepaste FAN waardes er terug in te flashen.

Want waarschijnlijk heeft XFX gewoon een 'kleiner' BIOS erin gezet zodat je de waardes niet kan aanpassen. Dat heb ik ook gehad met mijn oude 6800.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wat ik me ervan herinner is dat de 6600GT's geen temp. sensor hebben. Hierdoor kan de kaart niet zien of hij sneller of langzamer moet draaien (de fan dan) en dus draait hij uit zekerheid altijd op 100%.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb mijn bios op gegeven moment ook aangepast aangezien mijn club3d kaart inderdaad geen temperaturen wilde laten zien. Via een of andere webpagina werd toen netjes uitgelegd hoe je met een hex editor je bios aan kon passen zodat de temperatuur wel zichtbaar werd. Dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben dat er in experttool niks zichtbaar is mbt fansnelheid.

6600GT's hebben wel degelijk een temperatuur sensor, die's ingebakken. Het is dus een kwestie van je bios aanpassen, of kijken of xfx een nieuwer bios voor je heeft.

• PcDealer
  • Laatst online: 23:04

PcDealer

HP ftw \o/

Bij mijn XFX 6600GT kan Nvidia controlpanel wel de temp uitlezen en over een bepaalde periode opslaan om terug te zien.

Heb geen bios download kunnen vinden voor XFX videokaarten.

edit:
Gevonden: www.mvktech.net

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 21-07-2007 14:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Had hetzelfde probleem. De fan begon steeds meer lawaai te maken. Heb het nu opgelost door deze link te gebruiken. http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=3638
Werkt bij mij heel goed.
Pagina: 1