Toon posts:

[Wifi] Combinatie router en desktop kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben druk bezig de eerste stappen in de Wifi wereld te zetten.
Maar het verloopt niet zo vlekkeloos als ik hoopte.

Eerst de setup:
-Desktop met Belkin G+ Desktop card
-D-Link roter type: DI-624
-Internet aansluiting via Telenet (België)
-Een gemiddeld appartement waarbij de router en Desktop een 15m uit elkaar staan met 2-3 muren ertussen.

Probleem is hetvolgende: Ik krijg nauwelijks connectie... Ik lees hier een signaal af van +- -80dBm
Nu bedenk ik hetvolgende:
-Samenwerking tussen Belkin en D-Link?
-Samenwerking tussen G+ (Belkin) en G108 (D-Link)?

Ik zie nu 2 opties:
-Router veranderen naar Belkin G+ router
-Desktop kaart veranderen naar D-Link G108
(-Alles veranderen naar G+Mimo of N1 van Belkin?)

Wat kan ik in dit geval het beste doen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hi Bobke,

Zelf heb ik de D-Link 524 router gehad, maar ben hier in termen van bereik nooit enthousiast over geweest. De snelheid was niet om over naar huis te schrijven en hij verloof om de zoveel minuten zijn connectie. Ik heb vorige week de overstap gemaakt naar een Sitecom MIMO XR router. In mijn geval was de stap voorwaarts qua bereik en connectiesnelheid vele malen groter dan ik vantevoren had durven dromen.

In mijn geval staan PC en router hemelsbreed een meter of 4 vier van elkaar. Hier zit wel een vloer en een buitenmuur tussen (nieuwbouw dus met plenty ijzerdraad erin verwerkt)

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik begrijp er dus uit dat ik beter de D-Link router kan vervangen door een Belkin (ik heb toch al een G+ netwerkkaart...)

Of kan ik best ook de netwerkkaart vervangen en overstappen naar een MIMO router en kaart?
Zou het effect hebben als ik een MIMO router wou nemen samen met de G+ netwerkkaart?

Verwijderd

Ik heb nu zelf een Sitecom MIMO router en een D-Link G+ netwerkkaart en dat werkt in mijn geval naar volle tevredenheid.