Website werkt wel in IE, maar niet in Firefox...

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Vimbeor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo beste mensen,

een vriend van mij is bezig met een site, spam, maar deze werkt niet volledig in firefox. In firefox zie je namelijk alleen het middelste frame. De zijbalken en de menubalk worden niet weer gegeven. Hij heeft de site gemaakt in frontpage. Nu heeft hij niet erg veel verstand van html, en ikzelf ook maar heel matig, dus we vroegen ons af of hier misschien iemand weet waar het probleem ligt.

Hier is de indexpagina, ik weet niet of dat genoeg is, als jullie meer willen zien dan laat het maar even weten.

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>The Match Effect</title>
</head>

<frameset cols="16%,68%,16%" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<noframes>
</noframes>
<frame name="left" &gt</frame src="left.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize target="_self">
<frameset rows="135,75%">
<frame name="up" </frame scrolling="no" src="up.htm" marginwidth="0" marginheight="0" noresize target="_self">
<frame name="main" scrolling="auto" src="home.htm" marginwidth="0" marginheight="0" noresize target="_self">
</frameset>
<frame name="right" &gt</frame src="right.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize target="_self">
</frameset><frameset cols="14%,*">
</frameset>

</html>

[ Voor 1% gewijzigd door XangadiX op 15-07-2007 20:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zoiets maakt in Frontpage gaat het heel lastig worden om de fout eruit te halen. Frontpage genereert vrij moeilijk te lezen HTML (zachtgezegd). Daarbij zijn frames behoorlijk 1998, dus ik zou toch echt aanraden dit in divs te bouwen, dat is ook veel makkelijker om te zien waar het fout gaat (gezien je nu niet even in de sourcecode kan duiken, gezien je dat per frameinhoud moet doen).

De HTML die je hier post zegt namelijk vrij weinig (eerder gezegd helemaal niets) over de code waar het waarschijnlijk overgaat.

En nog een paar tips, ga geen BMP images posten, maar pak gewoon png, jpeg of gif, dat scheelt namelijk aanzienlijk in snelheid en ook in bandbreedte.

Daarbij kun je de buttons die hier staan: http://145.99.218.90/robbert/matcheffect/up.htm ook prima in textformat doen ipv er BMPs van te maken, scheelt ook weer bandbreedte en je bent beter indexeerbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 15-07-2007 19:29 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

Tip: Zoek een nieuwere of betere websitegenerator.
Er ontbreekt nog heel wat aan. Check de site eens op http://validator.w3.org/

Voor meer informatie over html zie: http://www.w3schools.com/

Speel ook Balls Connect en Repeat

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Terw_Dan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:24:
Als je zoiets maakt in Frontpage gaat het heel lastig worden om de fout eruit te halen. Frontpage genereert vrij moeilijk te lezen HTML (zachtgezegd). Daarbij zijn frames behoorlijk 1998, dus ik zou toch echt aanraden dit in divs te bouwen, dat is ook veel makkelijker om te zien waar het fout gaat (gezien je nu niet even in de sourcecode kan duiken, gezien je dat per frameinhoud moet doen).

De HTML die je hier post zegt namelijk vrij weinig (eerder gezegd helemaal niets) over de code waar het waarschijnlijk overgaat.

En nog een paar tips, ga geen BMP images posten, maar pak gewoon png, jpeg of gif, dat scheelt namelijk aanzienlijk in snelheid en ook in bandbreedte.

Daarbij kun je de buttons die hier staan: http://145.99.218.90/robbert/matcheffect/up.htm ook prima in textformat doen ipv er BMPs van te maken, scheelt ook weer bandbreedte en je bent beter indexeerbaar.
Iemand die frames gebruikt, zou ik geen div layout aanraden. Ja, ik weet dat divs op alle gebieden beter zijn dan frames en tabellen, maar vereisen ook wel wat voorkennis. Dan zou ik eerder tabellen aanraden.

Er zijn nog genoeg sites die met tabellen werken. Ze werken meer rechttoe rechtaan dan divs die van zichzelf geen layout hebben en de developer aardige CSS skills moet hebben om er wat fatsoenlijks van te maken.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JKVA schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:39:
[...]

Iemand die frames gebruikt, zou ik geen div layout aanraden. Ja, ik weet dat divs op alle gebieden beter zijn dan frames en tabellen, maar vereisen ook wel wat voorkennis. Dan zou ik eerder tabellen aanraden.

Er zijn nog genoeg sites die met tabellen werken. Ze werken meer rechttoe rechtaan dan divs die van zichzelf geen layout hebben en de developer aardige CSS skills moet hebben om er wat fatsoenlijks van te maken.
Als je het moet leren kun je het beter gelijk goed doen. Grote kans dat de bouwer hiervan niet eens weet wat precies frames zijn en hoe ze werken, dus hij begint dan sowieso al vanaf 0.

En daarbij heb je voor deze site maar een paar divjes nodig, dat is vrij eenvoudig in elkaar te zetten als je je een beetje in de materie verdiept. En ja, ik weet dat er nog genoeg sites in tabellen zijn gebouwd en dat dat op zich ook nog wel werkt, maar waarom het niet gelijk goed doen, zodat je jezelf geen dingen hoeft af te leren.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

iets wat je uitstekend zelf uit kunt zoeken dacht ik zo.

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.