Toon posts:

[iMac G5] valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een kennis een ongeveer 2 jr oude iMac G5 overgenomen. Tot voor kort had ik er geen enkel probleem mee, maar de laatste dagen valt de iMac steeds uit.

Na ongeveer 5 min. (en wat met de stroomkabel gerommeld te hebben) kan ik de iMac weer aanzetten.

Ligt dit gewoon aan stroomkabel (draadbreuk?) of is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk even of je iMac onder het iMac G5 Repair Extension Program for Power Supply Issues valt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, valt daar niet onder.

Ik heb een 17" iMac

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 20:17 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Openmaken en kijken of de elco's op je moederbord bol staan, weet bijna zeker dat dat het geval is :(

Heb hier 2x 20" en 1x 17" staan met exact dezelfde problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Uberprutser op 16-07-2007 17:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

nee je hebt last van het PSU (power supply) REP van apple. je voeding is dus niet helemaal 100%.
kijk of hij onder het quality program van apple valt op www.apple.nl zou ik zeggen, waarschijnlijk wel.
ander moet je een voeding aanschaffen van EUR 55,44 en nog inbouwkosten (uurloon)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:16:
Nee, valt daar niet onder.

Ik heb een 17" iMac
Misschien valt ie hier onder?

http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram
Which iMac G5 computers are affected by the iMac G5 Repair Extension Program for Video and Power Issues?

The program is available for certain first generation iMac G5 models that were sold between approximately September 2004 and June 2005 featuring 17- and 20-inch displays with 1.6GHz and 1.8GHz G5 processors.
Affected systems will exhibit one of the following video- or power-related symptoms:

Scrambled or distorted video
No video
No power
The affected iMac G5 computers have serial numbers where the first 5 digits fall into the ranges noted below.

Serial Number ranges:

W8435xxxxxx - W8522xxxxxx
QP435xxxxxx - QP522xxxxxx
CK435xxxxxx - CK522xxxxxx
YD435xxxxxx - YD522xxxxxx
How long is the iMac G5 Repair Extension Program available?
The program covers affected iMac G5 computers for up to three years from the original date of purchase. Apple will continue to evaluate the repair data and will provide further repair extensions as needed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stroomkabel van mijn iMac recht gelegd, waardoor ik (tot op heden) geen last meer heb gehad van het spontaan uitvallen. Als het spontaan uitvallen terugkomt, zal ik zeker ff die dingen die jullie aankaartte nakijken. Maar nog bedankt voor de info!
Pagina: 1