Toon posts:

harde schijf naar ander moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een nieuwe pc in elkaar gestoken (Intel E6600, Geforce 8800GTS 320MB, P5B Green, Antec Sonota II, Kingston 512mb 800mhz Ddr2) en zoals je merkt heb ik dus geen nieuwe hard schrijf gekocht omdat ik er nog eentje staan had en ook wegens geldgebrek. Mijn vraag is als ik die harde schijf kan aansluiten (IDE, ATA) op het moederbord zonder windows xp terug opnieuw te moeten gaan installeren, deze staat immers nog op de hd, kan ik de hd gewoon aansluiten en dan xp opnieuw activeren natuurlijk of moet ik hem compleet resetten?

mvg,
Thomas V.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de windowsinstall van een ander systeem is zul je opnieuw moeten gaan installeren. In een nkel geval wil het nog wel eens werken, maar bijna altijd gaat het fout. Zelf doe ik altijd een reinstall, dat is gewoon sneller dan alle foutjes proberen te fixen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Reinstall. Een overstap naar een ander moederbord, met zeker een andere chipset, vergt vrijwel altijd een reinstall. De kans is anders erg aanwezig dat je een BSOD krijgt tijdens het laden van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
daarvoor heb ik dus wel een cd reader nodig en die heb ik maar op mijn moederbord is er maar 1 ide poort waarop ik dus normaal 2 apparaten kan aansluiten, een master en een slave. De master is de harde schijf maar ik zit met het probleem dat ik de kabel te kort is om ook nog eens naar de cd-reader te gaan, bestaat er zoiets als een verlegkabel die ik tussen de cd-reader en de slave-ide connector kan plaatsen?
mvg,
Thomas V.

alvast bedankt voor jullie tips

ps: of kan ik windows ook installeren op andere manieren, zonder cd-reader?
of bestaat er zoiets als een sata naar ide converter?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 23:06 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:04:
daarvoor heb ik dus wel een cd reader nodig en die heb ik maar op mijn moederbord is er maar 1 ide poort waarop ik dus normaal 2 apparaten kan aansluiten, een master en een slave. De master is de harde schijf maar ik zit met het probleem dat ik de kabel te kort is om ook nog eens naar de cd-reader te gaan, bestaat er zoiets als een verlegkabel die ik tussen de cd-reader en de slave-ide connector kan plaatsen?
mvg,
Thomas V.

alvast bedankt voor jullie tips

ps: of kan ik windows ook installeren op andere manieren, zonder cd-reader?
of bestaat er zoiets als een sata naar ide converter?
S-ATA is IDE!.
Wat jij bedoelt is een S-ATA naar P-ATA converter en ja die bestaan, te vinden vanaf zo'n 15€ in de NL webshops, en vanaf €1,99 op ebay.

Verder kun je ook gewoon een langere IDEkabel gebruiken, dat werkt ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je niet van P-ATA naar S-ATA, ik geraak er geen wijs meer uit :p maar wat ik wel weet is dat ik van parallel naar serial moet gaan en niet omgekeerd bestaat er zoiets?

ps: voor zover ik weet staat de S van S-ATA voor serial en ben je dus gemist?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 00:19 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 08:19
Beetje offtopic, maar lees ik dat goed en zit er maar 512 MB ram in dat high end systeem :D

http://specs.tweak.to/16567

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:18:
bedoel je niet van P-ATA naar S-ATA, ik geraak er geen wijs meer uit :p maar wat ik wel weet is dat ik van parallel naar serial moet gaan en niet omgekeerd bestaat er zoiets?

ps: voor zover ik weet staat de S van S-ATA voor serial en ben je dus gemist?
Ligt er natuurlijk aan van welke kant je het bekijkt. Maar je hebt een converter nodig die de P-ATA interface van de drive omzet naar een S-ATA interface die je op de controller kunt aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/5069/abit/at7-seriller.jpg
Zo'n ding dus.

Verwijderd

Topicstarter
ow, bedankt

ik zal waarschijnlijk mijn huidige lg cd lezer laten vallen en inruilen voor een 22€ dvd-cd lezer die op sata werkt omdat ik dan ook dvd kan lezen wat nu nog onmogelijk is, die converters zijn overigens niet te duur denk ik, ik pik er dus waarschijnlijk ook nog 1 mee :p

@skelleniels: ja dat komt door geld te kort :p maar ik denk dat hij het in de eerste maanden wel nog zou moeten houden of niet?

bedankt

edit: ik heb de harde schijf kunnen aansluiten op een ide poort als master en tijdens de installatie van windows mijn lg eff boven de kast gelegd. Alles werkt nu perfect, heb dus het geld kunnen spenderen aan wat geheugen (1GB 800 nu), verder heb ik me laten vertellen dat die ide naar sata en omgekeerd alleen maar problemen opleveren, tip voor andere die deze topic misschien ooit lezen!

ik haal 9400 3MARKS, 2000 aan mijn cpu (is dat weinig)?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 20:23 ]

Pagina: 1