Toon posts:

Probleem radio/cd-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

We zijn hier thuis de zolder een beetje aan het opruimen en we kwamen o.a. een radio tegen die m'n broertje ooit van z'n vriendin heeft gekregen. Maar dat verwende kind heeft dat ding nooit gebruikt. En aangezien mijn eigen speakers maar een beperkt volume produceren, kwam ik op het idee om het ding is aan te sluiten. Best een gave speler met 3 CD-lades etc.

De radio/speler doet het goed, en het geluid is subliem vergeleken met m'n eigen setje.
Echter, als ik het ding uit-/stand-by zet dan blijft er een zoem klinken. En dat duurt niet even, dat blijft. Pas als ik de stekker ook uit het stopcontact haal, dan stopt het geluid.

Mijn vraag is; wat is hier aan te doen?

Hieronder zal ik wat foto's plaatsen van de binnekant van de radio/speler, en het specifieke onderdeel dat deze herrie produceerd:

De binnenkant van de radio:
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/4185/spa0878gw1.jpg

Close-up van de "zoem"-bron:
Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/7769/spa0879wo2.jpg

De oorzaak:
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/4250/spa0880lt1.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 18:20 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik ben geen echte electro-techneut, maargebruik je een stopcontact met randaarde?
Of hangen er andere apparaten aan hetzelfde stopcontact?

Misschien dat daar de oorzaak ligt. In elk geval zou ik even een ander stopcontact proberen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

^ sinds wanneer zijn radio's geaard? Daar zitten toch platte stekkers aan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is gewoon een alledaagse standaard stekker.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Het ding op de 3de foto is de voeding. Mischien kan je gewoon 1 schakelaar aan het stroomsnoer zetten, of mischien de voeding dempen met rubber voetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik ben zelf helemaal niet technisch.

Zou deze oplossing dat gezoem verhelpen? Of is het slechts een gok of het zal helpen?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44

Onbekend

...

De zoem komt zeer waarschijnlijk uit een ingangsdraadje. (Kabeltje heeft een rode en een witte stekker)
Het binnenste gedeelte maakt dan contact met de buitenkant. Misschien een kabelbreuk o.i.d.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:25:
Of is het slechts een gok of het zal helpen?
Het is slechts een gok, ik denk eerlijkgezegd niet dat het helpt :+

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:28:
De zoem komt zeer waarschijnlijk uit een ingangsdraadje. (Kabeltje heeft een rode en een witte stekker)
Het binnenste gedeelte maakt dan contact met de buitenkant. Misschien een kabelbreuk o.i.d.
Daar zal ik morgen eens naar kijken!

Is daar iets aan te doen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ja, draden vervangen maar aangezien jij een transformator een 'zoembron' noemt zou ik dat wellaten doen als ik jou was :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44

Onbekend

...

't is lastig te repareren.
Ga naar de lokale Expert of andere toko en daar zijn die kabeltjes te koop.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:10
Ik heb hier eens zoiets opgelost door de stekker om te draaien, heeft nooit meer gezoemd..

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Met omdraaien bedoel je het steken in het stopcontact?
Pagina: 1