[Tablet] Medion MD 9570 - Dual Screen.

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem met m'n Medion table (I know.. sucks, maar heb op t moment geen geld voor een wacom, die komt er wel though..).

Het vervelende is dat ik met een dual screen setup werk, 2x 1280x1024.
Nu heb ik het tablet vaker in deze opzet gebruikt, en dan besloeg het oppervlak van het tablet alleen de primaire monitor. Prima, zo wil ik het.

Nu heb ik hem na een paar maanden weer eens aangesloten, en nu beslaat hij ineens beide monitoren.. Vervelend, het oppervlak van het tablet is 4:3, maar 2x 1280 is niet 4:3 maar 8:3 of iets in die richting... een cirkel tekenen eindigt dus met een ovaal :/
Ik kan het tablet wel instellen op 'screen ratio', waardoor op het tablet een strook aan de bovenkant en een strook aan de onderkant niet reageren, waardoor ik wel cirkels kan tekenen, maar op die manier is de helft van het tablet niet te gebruiken wat de precisie erg omlaag haalt natuurlijk.

Ik kan met geen mogelijkheid het tablet zo instellen dat hij alleen m'n primaire monitor pakt, terwijl hij dit vroeger zelf deed.
Ik heb verder niks aan m'n setup veranderd.
Iemand hier ervaring mee?

Windows XP SP2
Asus GeForce 7800 GTX met nieuwste drivers.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Niemand die ervaring heeft met dit tablet in dual screen setup?

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hm, okay. weer wat vreemds :/
Ik start vandaag m'n PC op, en net wilde ik even aan de gang gaan in Illustrator met het tablet.. zoals altijd was het complete tablet weer geselecteerd (de software bleef dit om de een of andere reden resetten bij elke reboot), dus ik wil de software openen om hem weer op screen aspect ratio te zetten.. staat de software niet aan :? Het icoonte is niet te vinden in m'n systray..
Vreemd, zonder de drivers werkte het ding altijd als muis.. zonder coardinaten dus, cursor stond op een plek, en waar je de pen ook neer zette, de cursor begon daar.

Wat me ook opviel was dat het tablet nu alleen nog maar mn primaire monitor gebruikte :D *O*
Geen gezeur meer dus.. tot ik aan de slag wilde gaan.. het ding is nu niet meer pressure sensative -O-

Hoop gezeik met dit ding dus weer.. iemand enig idee hoe dit allemaal op te lossen?

Humankind… be both.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb datzelfde ding ook, en ook precies hetzelfde probleem.

Ook een 2 x 19" dualscreen setup 2560x1024 (1280x1024 x 2).

En inderdaad hij onthoudt de settings niet, ik heb toen ooit eens een nieuwe driver gevonden, niet van Medion zelf die deed het wat beter... met paint.. voorderest was het nogsteeds een ramp.

Onder Photoshop was hij niet te gebruiken, met geen mogelijkheid was het mogelijk om soepel/normaal te tekenen.

Ik heb het maar opgegeven en em in de kelder gegooid.

Je moet gewoon een Wacom halen, dat scheelt een hoop gezeur, en deze werken wel goed.
Ja een A4 formaat tablet is duur, maar voor 49 euro heb je al een wacom.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Tja.. die Wacom komt er zowizoo wel..
Maar voor een Graphire 3 A5 ben je al gouw 180 euro kwijt.. en het probleem is dat ik daar voorlopig even geen geld voor heb.. verhuizingen enzo gaan even voor... Neemt niet weg dat ik hem eigenlijk wel 'nodig' heb voor wat projecten.. maargoed... moet er maar ff mee wachten.
Maar je moet dit ding toch ook aardig kunnen gebruiken? Ik kan me herinneren dat ik hem wel een tijd gebruikt heb... maar zoals nu is geen doen.. elke reboot doet ie wat anders :X :X

Humankind… be both.