Toon posts:

Optiarc DVD Brander wil ineens niet meer branden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een kleine maand een nieuw systeem, waarin ik een Optiarc DVD RW AD-7173A heb zitten. Deze deed het tot vandaag echt prima, maar nu ineens wil hij niet meer branden (zowel DVD als CD wil niet meer). Lezen ed gaat gewoon nog goed, maar ook een RW schijf wissen doet ie niet meer.

Heb het op 2 pc's getest, maar op beide hetzelfde probleem.

Waar kan dit aan liggen?? Heb al nieuwe firmware op de brander gezet, maar ook dat mocht niet baten. Hij geeft bij elk brand programma aan dat ik er geen disc/lege disc in heb geplaatst.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sowieso niet te bang worden, het is binnen een maand. Dus als de drive stuk is gegaan zonder onjuist handelen en voor het flashen valt dat binnen de garantie :) .

Je zou eens een andere kabel en ander IDE slot kunnen proberen?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Cassius schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:25:
Sowieso niet te bang worden, het is binnen een maand. Dus als de drive stuk is gegaan zonder onjuist handelen en voor het flashen valt dat binnen de garantie :) .

Je zou eens een andere kabel en ander IDE slot kunnen proberen?
Thanks voor je reactie!

Heb hem al in een andere PC geprobeerd, dus dat moet mijn IDE slot in mijn nieuwe pc uitsluiten.
Verder moet ik hem denk ik wel terugflashen naar de originele firmware wil ik nog garantie krijgen?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:32:
[...]
Verder moet ik hem denk ik wel terugflashen naar de originele firmware wil ik nog garantie krijgen?
Zolang er geen 3rd party firmware is gebruikt, maar de drivers die aangeboden zijn door de fabrikant zelf, is er geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door bartgabriels op 16-07-2007 08:33 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Lasertje stuk of i.d.

Wel de gewone firmware er weer op zetten vor de garantie, alhoewel in principe volgens mij na te gaan is door de fabrikant dat er een 'andere' firmware op gezeten heeft.