Toon posts:

Quake 3 RCON, remote de server vanaf een client pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een quake 3 server aan het draaien, en die wil ik graag remoten vanaf de client pc waar ik op speel.

Het is alweer 3 jaar geleden dat ik dit deed en eigenlijk ben ik dat een beetje vergeten, ik heb op de server een RCON password ingesteld, alleen heb ik geen idee meer hoe ik vanaf een client pc ingame de password gebruik en mij aanmeld zodat ik de server commands kan gebruiken zoals add bot, kick, change map, spel mode veranderen, gravity, speed, etc etc.

Als ik de commands probeer na wat ik denk de goede manier is om het password in te vullen dan krijg ik de melding "server not running" dus met andere woorden hij stuurt de commands niet naar de server maar naar de client side waar ik zelf op aan het spelen bent en waar de server dus niet op draait.

Iemand die me dit kan vertellen ? ik heb google en dit forum afgezocht maar kan niets vinden wat er op lijkt.

Alvast heel erg bedankt.

ohja voor mensen die willen spelen,

84.86.34.250:27960 voor map CTF4 op point release 1.31

• broti
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 13:00
Beetje google is nooit verkeerd. http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Als je zoiets niet bedoeld dan kijk even verder. Dit was de eerste hit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk geen losse rcon tool maar gewoon met de console in quake 3 zelf vanaf een andere pc dan de server, misschien heb ik het verkeerd uitgelegt.

Ik wil de quake 3 server die op "pc 1" draait kunnen remoten vanaf een tweede pc waar ik quake 3 op speel.

Dus tijdens het spelen in quake 3 op die tweede pc ingame de console open schuiven en de commando,s naar de quake 3 server versturen.

Dit is mogelijk en hiervoor was een soort /rcon "password" code, als je die invoerde was je gemachtigt om de server te wijzigen, die ben ik dus met de tijd vergeten en kan hem nergens vinden.

Hoop dat het nu duidelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het gevonden.

(controlling the server from a client)

You'll need to have set an rconpassword in your cfg file for the server. Then set the same password on the client - for example:

seta rconpassword "password" (this should be in your config file)

dit had ik dus al

_________________________-

en onderstaande wist ik niet meer, hiermee moet het lukken. in elk geval bedankt mensen :)

Then ingame from the console:
/rconpassword password
/rcon kick slynky
/rcon timelimit 15