[XP]Periodieke opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 19:42
Zoals de titel al aangeeft, heb ik af en toe last van opstart problemen waarna ik alleen met een herinstallatie weer in windows kom.

Dit is inmiddels meerdere keren gebeurd met elke keer precies dezelfde symptomen.

Windows staat geinstalleerd, na 1 à 2 weken zie ik na de POST alleen een zwart scherm en heb ik geen mogelijkheid om meer in windows te komen, nee zelfs geen veilige modus.

Mijn eerste gedachte was de hdd omdat die al eerder problemen heeft gegeven (bepaalde dirs opeens niet meer bereikbaar etc.), maar nadat ik met de nieuwste versie van seatools de harde schijf na heb gekeken blijkt daar niets mee aan de hand te zijn.

Malware problemen zijn uitgesloten, in de windows cd zitten alle updates t/m juni in verwerkt en nod32 staat al geinstalleerd voordat de netwerk verbinding zelfs werkt.

Ik heb het probleem overigens met verschillende windows cd's dus daar kan het niet aan liggen.

Ik weet het even niet meer, hulp is derhalve welkom :')

Specs:
Mobo: Asus a8n sli deluxe (6.86 drivers)
Videokaart: Geforce 6600GT (93.71 drivers)
Proc: Amd 3500+
Ram: 2X512MB Kingston valueram
Hdd: Seagate 250GB
Psu: Tagan 480Watt

Bonusvraag
Na de laatste windows installatie (waar ik dit topic vanuit post) kan ik mijn data partitie niet meer op de normale manier bereiken.

Brilante ingevingen?

Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07280/trallala.png

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je geheugen al eens getest met memtest86? Brak geheugen kan voor datacorruptie en niet bootende OSen zorgen en het is dmv memtest makkelijk te testen door simpel van een cdtje te booten.

Nog een tip, als je ALT + PRINTSCR gebruikt maak je een screenshoot van alleen je actieve venster, hoef je het niet meer handmatig uit te knippen zoals je nu hebt gedaan.

Die melding die je krijgt kan misschien komen door een autorun.inf die op de root van je schijf staat en linkt naar een file die niet herkend wordt. Het kan echter ook gewoon corrupte data zijn.

En als laatste: _o_ voor je signature ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open eens een command prompt en kijk dan eens of je wel naar je D: schijf kan en of je de inhoud dan wel kan zien? :)

• Ubernerd
Terw_Dan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:57:
Heb je je geheugen al eens getest met memtest86? Brak geheugen kan voor datacorruptie en niet bootende OSen zorgen en het is dmv memtest makkelijk te testen door simpel van een cdtje te booten.

Nog een tip, als je ALT + PRINTSCR gebruikt maak je een screenshoot van alleen je actieve venster, hoef je het niet meer handmatig uit te knippen zoals je nu hebt gedaan.

Die melding die je krijgt kan misschien komen door een autorun.inf die op de root van je schijf staat en linkt naar een file die niet herkend wordt. Het kan echter ook gewoon corrupte data zijn.

En als laatste: _o_ voor je signature ;)
Memtest draait nu al 16 uur nonstop zonder errors, kan ik hem stoppen of moet het nog een paar uur draaien?
Bedankt voor de tip :P

offtopic:
Is het jouw quote in mijn sig :D ?
elevator schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:53:
Open eens een command prompt en kijk dan eens of je wel naar je D: schijf kan en of je de inhoud dan wel kan zien? :)
Rechtermuisknop->Verkennen werkt wel in ieder geval, dus ik neem aan van wel. Ik kan er ook gewoon heen gaan met de "map functie". (ss genomen van andere computer)

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07291/asdasdas.png

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Ubernerd
24 uur, 39 passes en 0 errors later... :P
The plot thickens (8>

Ik kijk wel even snel voor kapotte elco's o.i.d. je weet het maar nooit

/Edit

Ook niet, grr

[ Voor 8% gewijzigd door Ubernerd op 16-07-2007 19:27 ]

• Ubernerd
Wanhopig schopje, ik ga nu eerst maar eens reinstallen en een image maken :/

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Hoiiii Ubernerd!

Ik kan je wel een andere HDD geven om te testen, is mijn enige idee zo snel. De HDD Tools zijn ook niet alles (heb 40 schijven van verschillende merken getest tijdens stage....) en soms is de schijf echt wel kapot, of 'soms' defect :P De combinatie van het zwarte scherm en problemen met je D:\ bereikbaarheid doen mij dit vermoeden vermoeden. De PC wil opstarten maar loopt vast in het feit dat Windows nog een heel klein beetje ergens staat :D

Wat je als laatste zei: Imagen, is heeeel goed idee. Maar daarna ook een low level format ^^

• Ubernerd
Mijn tweede probleem is inmiddels opgelost door die partitie te formatteren.
Hoiiii Ubernerd!

Ik kan je wel een andere HDD geven om te testen, is mijn enige idee zo snel. De HDD Tools zijn ook niet alles (heb 40 schijven van verschillende merken getest tijdens stage....) en soms is de schijf echt wel kapot, of 'soms' defect :P De combinatie van het zwarte scherm en problemen met je D:\ bereikbaarheid doen mij dit vermoeden vermoeden. De PC wil opstarten maar loopt vast in het feit dat Windows nog een heel klein beetje ergens staat :D

Wat je als laatste zei: Imagen, is heeeel goed idee. Maar daarna ook een low level format ^^
Gamo :>

Straks even een image maken, maar als ik hetzelfde probleem weer ervaar hou ik je aan je aanbod :P

• Ubernerd
Nou, deze installatie heeft het totaal 10 dagen volgehouden 8) Gelukkig had ik een 2dag oude image.
Ik denk dat ik nu wel mag uitsluiten dat het aan iets anders dan de harde schijf ligt.

Nu komt het volgende probleem, hoe kan ik de hdd RMA'en als seatools beweert dat er niets aan de hdd mankeert?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Als het niet aan de HDD ligt hoef je em ook niet te RMAen toch?

Edit:
Ik las je zin verkeerd. Je sluit uit dat het iets ánders dan de HDD kan wezen.

[ Voor 41% gewijzigd door Gamo op 27-07-2007 16:41 ]

• Ubernerd
Klopt, jij denkt dat het aan iets anders kan liggen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik zie dat het om een nForce4 bordje gaat, was er niet een een of ander nvidia driver probleem wat voor corrupte data zorgde?

edit: dat was de nvidia netwerksuite die voor corrupte downloads zorgde, heeft hier dus niks mee te maken 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 27-07-2007 15:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Overigs, het lijkt me dat alleen de boot corrupt raakt. Is het niet te fixen met een fixboot command (vanaf windows xp installatie cd > herstell console). Als het zoiets zou zijn zou je een simpelle bootable cd/usbstick ofzo kunnen maken die automatisch fixboot enzo doet. Zodat je niet hoeft te reinstallen elke keer. Maar ok, ik zou me files zelf niet vertrouwen op een hd waar 'zomaar' dingen corrupt raken. dus een RMA is idd het verstandigst.

No animals were harmed in the making of this comment.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 00:00
Dat er corrupte gegevens op je harde schijf komt is duidelijk. Dat je harde schijf moeilijk doet hoeft niet.
Het kan ook de controller/bekabeling/istellingen o.i.d. zijn.

Heb je een PATA of SATA schijf?
Gebruik je de laatste drivers van de controller?
Gebruik je de laatste BIOS versie?
Is de kabel slecht?
Juiste instellingen in BIOS?
Gedeelde master/secundaire instelling?
Wat geeft SMART voor antwoord?

Kun je misschien een andere harde schijf tijdelijk in je computer hangen? Dan kun je in ieder geval dat uitsluiten of niet.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Ubernerd
h.edink schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:20:
Dat er corrupte gegevens op je harde schijf komt is duidelijk. Dat je harde schijf moeilijk doet hoeft niet.
Het kan ook de controller/bekabeling/istellingen o.i.d. zijn.

Heb je een PATA of SATA schijf?
Gebruik je de laatste drivers van de controller?
Gebruik je de laatste BIOS versie?
Is de kabel slecht?
Juiste instellingen in BIOS?
Gedeelde master/secundaire instelling?
Wat geeft SMART voor antwoord?

Kun je misschien een andere harde schijf tijdelijk in je computer hangen? Dan kun je in ieder geval dat uitsluiten of niet.
Sata
Jup
Ik gebruik dezelfde versie al 2 jaar (is er bij de winkel zelf opgeflasht) , en hij werkt al 1.5 jaar perfect.
Mogelijk, zal hem eens vervangen just in case :)
Jup
Sata ;)
* Ubernerd snel controleert of smart aanstaat

/Edit
Smart geeft geen foutmeldingen, zal straks een ander kabeltje er tussen hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ubernerd op 28-07-2007 15:47 ]

• Ubernerd
Voor de belangstellenden,

Het probleem zat in het moederbord, s-ata controllers waren niet helemaal lekker meer ;(

Pagina: 1