Laptop CPU probleem

Pagina: 1
Acties:

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 17:26
Beste tweakers,

Ik heb hier op mijn laptop een geripte HD film staan. Het gaat om een 1080p HDTV MKV rip.
Als ik de film afspeel (VLC player of Mediaplayer + MKV codec) dan loopt het beeld soms vloeiend en regelmatig schokt het (hangt voor een paar seconde). Ik heb vervolgens mijn taakbeheer/CPU gebruik bekeken en dan zie je ook dat op de momenten dat de film hangt, het CPU-gebruik daalt van gemiddeld 55 a 60% naar 2 a 3%.

Ik heb in Vista al het energiebeheer aangepast. De instelling staat nu gewoon op volle prestaties.
Verder heb ik in het Bios speedstepping uitgezet en de nieuweste biosupdate uitgevoerd (a9). Ook heb ik andere films (720p) en andere codecs geprobeerd. Dat bood geen soelaas.

Normale rips en DVD\'s schokken niet. Iemand enig idee?

Het gaat om een DELL Inspiron 9400 Laptop.

Specs:
Intel Core Duo T2300
2 x 1024 DDR2 @ 667Mhz
Geforce 7800 Go
Vista Business Edition

Dus qua specs zou de computer het makkelijk aan moeten kunnen. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de processor niet iedere keer de CPU-gebruik omlaag gooit? Zodat de film niet meer schokt?

Groetjes,

Maart

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 20:48
Kan je waarschijnlijk in je bios wel uitzetten, bij speedstep oid. Zou daar een beetje zoeken naar een vergelijkbare term. :)

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 17:26
endness schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:44:
Kan je waarschijnlijk in je bios wel uitzetten, bij speedstep oid. Zou daar een beetje zoeken naar een vergelijkbare term. :)
Ik heb zoals ik al aangaf in de OP, speedstepping in het BIOS gedisabled! Ik neem aan dat dit afdoende zou moeten zijn! Iemand anders enig idee?