[Truecrypt] containers in een grote container

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Ik wil mijn bestanden back-uppen op een harde schijf. Een groot deel wil in encrypten, omdat het ergens anders komt te liggen. Ik gebruik nu kleinere containers met mijn passwoorden e.d.

Mijn vraag: kan ik in een grote (encrypted) container (bijv. 200GB) meerdere kleinere (encrypted) containers plaatsen, zonder gevaar voor data corruptie?

Ik heb het dus niet over een hidden container, dit heb ik niet nodig. Ook wil ik de HD niet helemaal encrypten.

Truecrypt website ligt eruit en in de FAQ (truecrypt) kon ik het niet vinden.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Iemand? ... of is het zo gek om kleinere containers in een grote te stoppen?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Als je je zorgen maakt kun je er ook voor kiezen om je kleine containers in een RAR-archief te gooien met een recovery record. En die RAR, of meerdere RAR's doe je dan weer in een grote nieuwe container.

Ik gebruik TrueCrypt zelf niet maar als je een RAR als tussenformaat gebruikt zit je denk ik wel goed.
Alles wat je in de RAR gooit, komt er weer exact uit. En ik mag toch aannemen dat TrueCrypt een bestand in een container ook exact kan terugrekenen. Mocht je dus bang zijn dat een encryptie van een al ge-encrypt bestand voor corruptie zorgt (wat mij imo onnodig lijkt) dan heb je met die stap extra van RAR wel genoeg zekerheid.

Ik zou eigenlijk zeggen .. pak wat data .. gooi het in wat kleine containers .. rar de boel, en dat weer in 1 grote container. Daarna op een andere PC weer uitpakken en kijken of het klopt. Kan bijna niet mis gaan.

Overigens: RAR zelf heeft ook een solide encryptie (AES). Data + filenames.
Handig beetje extra bescherming.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 17-07-2007 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Bedankt. Als test kan ik natuurlijk de CRC vergelijken, ik geloof dat dat 100% garantie geeft?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 08:55
waarom zouden kleinere containers in grote problemen geven? Voor de grote container maakt het echt niet uit wat er aan bestanden in komen, die heeft het verschil tussen een binair bestand als .doc en een encrypte container niet door hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
honey schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:32:
Mijn vraag: kan ik in een grote (encrypted) container (bijv. 200GB) meerdere kleinere (encrypted) containers plaatsen, zonder gevaar voor data corruptie?
Volgens mij is dit funktioneel geen enkel probleem. Hooguit kan de performance eronder lijden, omdat de truecrypt driver twee keer een decryption operatie op de data moet uitvoeren.
Maar wat is volgens jou het voordeel van twee lagen in plaats van gewoon alles in de grote container ?
Truecrypt website ligt eruit en in de FAQ (truecrypt) kon ik het niet vinden.
website (werkt momenteel (weer) prima hier )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Henk007 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:04:
[...]

Maar wat is volgens jou het voordeel van twee lagen in plaats van gewoon alles in de grote container ?
Als je data van een bepaald "onderwerp" afzonderlijk wilt kúnnen bewaren, maar op een centrale plek ook in één container wilt hebben, dan hoef je niet steeds data omtrent dat ene onderwerp los te encrypten, mocht je het elders (encrypted) nodig/willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Osiris schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:07:
[...]

Als je data van een bepaald "onderwerp" afzonderlijk wilt kúnnen bewaren, maar op een centrale plek ook in één container wilt hebben, dan hoef je niet steeds data omtrent dat ene onderwerp los te encrypten, mocht je het elders (encrypted) nodig/willen hebben.
Inderdaad. Ik maak enkele containers op een HD voor opslag elders (bij brand, diefstal e.d. niet alles meteen kwijt). Een deel van de bestanden die ik wil opslaan heb ik nu al in containers en encrypted op mijn eigen computer, bijv. mijn bestand met passwoorden. Het zou gemakkelijk zijn, als ik gewoon alle bestanden meteen kan opslaan in de verschillende encrypted containers.

Bedankt voor de commentaren. :)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dan is mij eigenlijk nog niet duidelijk waarom al die subcontainers vervolgens weer opnieuw een encryptie moeten ondergaan in plaats van ze gewoon as-is te backupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Henk007 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:00:
Dan is mij eigenlijk nog niet duidelijk waarom al die subcontainers vervolgens weer opnieuw een encryptie moeten ondergaan in plaats van ze gewoon as-is te backupen.
Omdat ik bepaalde zaken bij elkaar wil hebben. Een deel is nu encrypted, maar het overgrote deel niet. Mocht de back-up disk nu gestolen worden, dan kunnen ze er niets mee als alles encrypted is.

Ik heb overwogen om gewoon de hele HD te encrypten, maar dan verlies ik de flexibiliteit om delen te updaten mocht dat weer nodig zijn.

Dus, de containers die nu al encrypted zijn hoeven wat mij betreft niet opnieuw een encryptie te ondergaan, maar voor het gemak zou het mooi zijn als dat wel kon.

Specs van pc

Pagina: 1