Toon posts:

Programma voor het uitlezen van focal lenght

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma wat door je hele (bv .jpg) fotoarchief scant, en hieruit je focal lenghts haalt.
In een rapport laat dit programmaatje zien hoe veel foto's je bv op 17 mm hebt geschoten.Ik zoek mij al een tijdje rot op fora's(Ja, zeker Tweaker.net) en zoekpagina's. Maar kom min of meer vaak uit bij exif uitleesprogramma's. Maar hier gaat het net iets te ver. Om via bepaalde parameters er mischien achter te komen.

Op dit moment heb ik een Sigma 17-70mm objectief met een voor mij ontzettend fijn bereik, maar wil overstappen naar een objectief wat een constante diafragma waarde heeft.
De keus maak het engzins beperkt door alleen voor een Canon objectief te kiezen en dan twijfelend tussen:

17-40mm 4.0L
17-55mm IS 2.8
24-70mm 2.8L
en 24-105mm 4.0L

Hieruit opmakend, dat ik wil weten hoeveel ik op 17mm heb geschoten en daarboven.

Verwijderd

Hiero

Misschien je Sigma houden en de 24-105 als tussenoplossing (beetje overlap aan beide kanten) en nog vrij betaalbaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! Dit was precies wat ik zocht.
Wat betreft de Sigma lens, die kan ik waarschijnlijk verkopen.
En omdat investeren in een objectief op langere termijn beter is en er toch wel ooit een FF body komt.
En daar kan de Sigma niet goed mee omgaan.......had ik zo begrepen.