Toon posts:

Geen geluid meer onder DIVX films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd Windows Vista en tot voor kort gebruikte ik Vista Codecs 447 voor het afspelen van mijn DIVX-films. Dat werkte prima. Echter, er was één film waarbij het geluid het niet deed, dus toen heb ik een andere codec geïnstalleerd (DIVX Video Codec), na de huidige netjes te hebben verwijderd.
Vanaf dat moment heb ik geen geluid meer onder mijn DIVX-films. Ik heb deze codec weer verwijderd, Vista Codecs en daarna FFDShow geïnstalleerd, maar alles zonder resultaat. Ik krijg keurig beeld, maar het geluid blijft ontbreken. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarmee speel je die dingen af? Ik zou het namelijk eens met VLC proberen, dan ben je van het hele codec geneuzel af gezien dat ding 99.9% van de videobestanden prima afspeelt zonder externe codecs geinstalleerd te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dom, vergeten te melden. Ik speel de films af met Windows Mediaplayer (11).
Hetgeen jij voorstelt werkt, alle films zijn voorzien van beeld en geluid onder VLC. Ik heb alleen het idee dat de beeldkwaliteit wat minder is. Bovendien wil ik het liefst bij WMP blijven, omdat ik daar aan gewend ben.
Is het op de een of andere manier mogelijk om de codecs weer helemaal schoon te installeren? Ik heb het idee dat er nu ergens wat bewaard blijft, waardoor ik de codec voor het geluid niet meer goed krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :( Geen mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad)?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Controleer eens met G-Spot welke audio-codec je DivX films gebruiken, probeer die vervolgens eens apart te installeren. :)

Signature

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Staat toevallig niet een van de codecs ingesteld s/pdif? is mij ook al eens gebeurd, naar probleem en moeilijk achter te komen ;)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1