Toon posts:

MX Revolution: pointer "hangt"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat de tweakers mij met het volgende probleempje kunnen helpen.
Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe computer. Zelf gebouwd, Win Vista geinstalleerd en gebruik hierbij de Logitech MX Revolution. Mooie muis, maar de pointer blijft vaak hangen, varierend van enkele milliseconden tot hele seconden. Het lijkt alsof het probleem verergert op het moment dat er meer van het geheugen gevraagd wordt.
Voorbeeld: ik speel CnC3 en na ongeveer een half uur tot een uur begint de lag toe te nemen.

Logitech heeft mij het volgende laten nakijken:

- BIOS updaten (is gebeurd, geen verschil)
- met en zonder Setpoint muissoftware proberen: geen resultaat
- Alle drivers updaten: is al gebeurd
- Andere USB poort gebruiken: geen verschil
- MS KB 925528 uitvoeren: gedaan en geen verschil
- Op een andere (XP) computer uittesten:......daar gaat het wel goed, alleen heb ik geen vergelijk kunnen maken met zwaardere software, aangezien dat systeem wat kleiner is...

Mijn systeem:

Asus P5N32-SLI PREMIUM/WIFI-AP 775 MCP55
Intel Core2 Duo E6600 775 4mb Cache 2.4GHZ
OZC 2x1Gb PC6400 Platinum
Asus EN8500 Silent HTD 512mb PCIe
Aopen QF50C 350W ATX Black
Western Digital Caviar RE2 160GB 7200rpm S-ATA 16MB Cache
Samsung SHS183A ivory S-ATA OEM
Microsoft Multimedia Keyboard PS/2 US-Layout OEM
Logitech MX Revolution Cordless Laser Mouse

Ik draai Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit

Anyone please? It annoys me to tears....

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
T lijkt mij meer aan t signaal te liggen, hoe ver staat de ontvanger van t scherm af?

Verwijderd

Topicstarter
Niet ver: het is een rechtshandige muis en de PC staat links onder het bureau. Het beeldscherm staat voor mij. Ik heb de USBpoort aan de voorzijde van mijn PC geprobeerd en ook daar is het probleem aanwezig (waarbij het signaal dus minder dicht langs het scherm hoeft). Bij de XP computer heb ik geprobeerd vanuit de gang te besturen en daar liep alles vlekkeloos. Er zijn overigens geen andere draadloze instrumenten in deze kamer (en volgens mij ook niet in huis) aanwezig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 16:23 ]

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:18
Hang er eens een usb kabeltje tussen zodat je dat ding dicht bij de muis kan houden, ik heb 'm zelf onder mijn toetsenbord liggen om eventuel signaal verlies tegen te gaan, niet dat ik daar ooit last van heb gehad maar ik laat de afstand het liefst zo klein mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat zal ik proberen. Een kabeltje kost immers niet zo veel...
Bedankt voor het advies

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb em zelf in m'n G15 tobo gestoken, eigenlijk was een meter afstand al te ver bij mij, maar kan ook komen doordat de ontvanger dan tussen die dikke platen achter m''n CM Stacker hing.

Als ik em achter in steek krijg ik idd ook dat de muis t af en toe niet reageert en dan plots wegschiet, ik weet niet of je dat bedoelt met "hangen" ?:

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Razor op 16-07-2007 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met "hangen" bedoel ik dat de cursor enige tijd niet reageert op fysieke muisbeweging: erg lastig als je een spel aan het spelen bent, waar je het van snelheid van de muis moet hebben. Ook komen kliks regelmatig niet door.

Ik ga morgen een USB kabeltje halen, aangezien mijn tobo geen aansluiting heeft voor USB.

Overigens ken ik de term CM stacker niet, maar dat zal wel komen omdat ik geen doorgewinterde computeraar ben.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:38:
Overigens ken ik de term CM stacker niet
De Stacker is een kast van CoolerMaster. Onvoorstelbaar lelijk ding, maar je kan er veel in kwijt en het is uitermate stevig.

Moet het verplaatsen van de ontvanger niet werken, kan je proberen om de report rate omlaag te halen. Is in te stellen in dat SetPoint programma.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien werkt het verplaatsen van de ontvanger. Beetje raar dat je met zo'n dure muis problemen krijgt met de ontvangst terwijl er hemelsbreed misschien anderhalve meter tussen ontvanger en muis in zit (en dat zonder interferentie van andere bluetooth apparaten...)
Pagina: 1