Ik wilde als geboortebord een foto uitvergroten en deze in onze tuin neerplanten. Graag wilde ik de uitvergrote foto op hardboard plakken. Weet iemand welke coating (of enige andere oplossing) ik kan gebruiken zodat mijn foto een aantal weken tegen de regen en andere weerinvloeden kan?
Kan je de foto niet plastificieren?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Heb hier ook aan gedacht (heb thuis namelijk een klein lamineerapparaat). Echter ik wil een groot formaat afbeelding (iets van 150cm*150cm).
Met dat kleine lamineerapparaat zou je een uitvergrote foto die vervolgens softwarematig opgeknipt kan worden in een aantal A4-tjes kunnen lamineren, echter vond dit eerder knip en plak werk dan een 'professionele' oplossing.
Met dat kleine lamineerapparaat zou je een uitvergrote foto die vervolgens softwarematig opgeknipt kan worden in een aantal A4-tjes kunnen lamineren, echter vond dit eerder knip en plak werk dan een 'professionele' oplossing.
Ga eens langs bij de locale copyshop en vraag of ze daar zo groot kunnen lamineren of dat ze een andere oplossing hebben. Lamineren is inderdaad ideaal denk ik maar je weet nooit wat voor geniale dingen hier allemaal al voor bedacht zijn.
Gemberthee: water met een smaakje.
Kijk eens wat er tussen de 2 foto's in staat??gratis_vodka schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:27:
dit iets?
http://www.tuinposter.nl/
misschien kun je ook eigen foto's gebruiken?
Een eigen foto kan dus gewoon
Het is overigens een best prijzige dienst. Een beetje formaat kost al gauw 200+ euro
[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 15-07-2007 16:34 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Heb even gekeken, maar wat is dat verschrikkelijk duur.Rakkerzero schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:30:
[...]
Kijk eens wat er tussen de 2 foto's in staat??
Een eigen foto kan dus gewoon
Ik bedoel even in TS zijn idee dorgaan, 150*150cm zou een dikke 150 euro moeten kosten en dan is het kaal doek. Voor iets eenmaligs zou ik dan waarschijnlijk zelf toch voor een copyshop gaan waar je / zij kunnen plastificieren op dat formaat.
Eventueel op een grote vlakke tafel en dan met van dat boeklon eroverheen, twee kanten en de omflap naar de achterkant wegplakken zodat je een mooi glade voorkant overhoud.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Voor bescherming tegen regen zou ik gewoon plakplastic (of hoe heet dat eigenlijk?) gaan. De lagen flink overlappen, en dan het hardboard en al beplakken.
Ik denk dat je met die paar weken direct zonlicht meer risico gaat lopen op verbleken, dan op waterschade.
Ik denk dat je met die paar weken direct zonlicht meer risico gaat lopen op verbleken, dan op waterschade.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Plak de afbeelding op een plaat watervast triplex, plaat iets groter de foto en de foto volledig vastplakken langs randen. Er mag geen water achter kunnen komen. Spuit het geheel nu in met blanke lak. Een flinke spuitbus moet voldoende zijn.
Dit is een perfecte methode om grote afbeeldingen watervast te maken.
Dit is een perfecte methode om grote afbeeldingen watervast te maken.
Alle reclame posters buiten kunnen ook tegen weer en wind en misschien is afdrukken op dat formaat wel niet eens zo duur. Volgens mij zijn alle posters standaard watervast, dus mbv goed afplakken is dat denk ik al wel voldoende eigenlijk.
Bedankt voor de tips. Gezien de kosten en het eenmalige gebruik denk ik dat ik twee opties verder ga uitzoeken: de copyshop (incl. lamineren) of de spuitbus/plakfolie oplossing.
Pagina: 1