Toon posts:

X2 6000 en MSI K9N SLI (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Binnenkort ben ik van plan om een nieuw moederbord en cpu aan te schaffen. Mijn keuze is gevallen op de X2 6000 cpu in combinatie met het K9N SLI moederbord van msi. Hier loop ik alleen tegen een vraag aan, op diverse sites lees ik dat de vcore max 1.35 volt is, en laat de X2 6000 nou op 1.4 volt werken :+ .Maar als ik kijk op de site van msi staat de cpu er wel als compatibele (klik).

Heeft iemand toevallig ervaring met deze combinatie of een beter moederbord voor ongeveer het zelfde geld ?.

P.s. Ik vraag hier niet om de bekende "kies voor core2duo" verhalen, noem me maar eigenwijs ;).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er wel vanuit gaan dat als er expliciet staat vermeldt dat die cpu het doet, dat die dan ook wel gaat werken. Ik zie in de manual ook niet iets staan van de beperking tot 1.35V (maar nu moet ik zeggen dat ze wel vrij karig zijn met betrekking tot de voltages te benoemen in de manual).

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 10:03
Die combinatie zal gewoon werken hoor. Als het op de site staat, moet je geen schrik hebben.

Ik weet niet of je daadwerkelijk echt SLI gaat draaien, maar als je dat niet doet, zou ik je toch aanraden om eens te kijken naar alternatieven als een Gigabyte M55S-S3, een Asus M2N-E of zelfs een 690G gebaseerd bordje zoals de Asus M2A-VM, of een alternatief van MSI.

Overigens is een X2 6000+ een uitstekende processor. Al gedacht aan een goede koeler ervoor? Dan krijg je hem makkelijk tot 3.2 Ghz ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD '24

Verwijderd

Topicstarter
Mooi zo, ben niet van plan SLI te draaien ;). Als koeler heb ik de Arctic Freezer 64 Pro in gedachten, goede prestaties , aardig stil voor een leuke prijs leek mij zo, misschien betere suggesties?.

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 10:03
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:16:
Mooi zo, ben niet van plan SLI te draaien ;). Als koeler heb ik de Arctic Freezer 64 Pro in gedachten, goede prestaties , aardig stil voor een leuke prijs leek mij zo, misschien betere suggesties?.
Scythe Ninja is ook wel leuk, maar is wel 20euro duurder. De Freezer is echt goed voor de prijs, neem die maar.
Welk moederbord word het? :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD '24