Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

background-image van div alles laten overlappen

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:03
Misschien is de topictitel niet helemaal duidelijk, maar wist niet hoe ik het anders moest omschrijven.

Ik heb een div'je waar een plaatje in staat en een lijst met een background-color. Nu wil ik op de div zelf een background-image toepassen (transparant). Nu is het de bedoeling dat die background de rest overlapt (dus de lijst (<li>'s)) en het plaatje wat erin staat. Hoe moet ik dit aanpakken?

Het is straks de bedoeling dat als je met de muis over de div gaat dat dan de background geactiveerd wordt ;)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
z-index is volgens mij wat je bedoeld.
En dan in dreamweaver er een behavior aan koppelen voor een mouse-over.

[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 15-07-2007 14:58 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
De naam zegt het al; background.
Alsje het niet in de background wilt hebben, moet je ook geen background gebruiken.

Al begrijp ik niet echt wat je nou eigenlijk wilt....

• T i M
frickY schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:02:
De naam zegt het al; background.
Alsje het niet in de background wilt hebben, moet je ook geen background gebruiken.

Al begrijp ik niet echt wat je nou eigenlijk wilt....
Kort samengevat:

Ik wil dat de background van mijn div alles overlapt wat erin staat.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus je wil het achtergrond als voorgrond, en de voorgrond als achtergrond..

Je kan natuurlijk ook de tekst in een andere div plaatsen, onder de div met de background image, en die gewoon op hidden zetten.

Dit is overigens wel leuk voor heading-tags, maar voor een complete lap tekst gaan de zoekmachines dat niet tof vinden, want je bent dan vet aan het spammen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik denk dat het het makkelijkste is als je gewoon voor de lijst en de andere div een andere achtergrond maakt. En die vervolgens precies op elkaar laat passen (neem aan dat de achtergrond een soort patroon is of iets dergelijks?).

• T i M
Volgens mij begrijpen jullie mij fout.

Ik heb een div met een beetje tekst ( 1 regel ) en een plaajte, zodra ik met de muis over de div heen ga, dan wil ik een transparant plaatje zien. (dus de content die eronder ligt moet zichtbaar blijven).

Zoals vista heeft, dat effect.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Die met dat transparante plaatje op hidden zetten en dan (via z-index er boven plaatsen) daarna een behavior (gebruik je dreamweaver?) waarmee je bij een mouseover het transparante plaatje unhide.
Volgens mij zou dat zo moeten werken hoor.
Pagina: 1