Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tekst in table-layout

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb een layout gemaakt, en die vrij simpel gesliced met IR --> tables.
Hierrr kun je de layout zien.
http://wwwawards.nl/vGFX/B4P/

Ik wil nou over een bepaalde img, in een table tekst krijgen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Merci d'avance,
Kapitein Koek

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
• Stel de image in als achtergrond van die cell?
• Neem een relatief gepositioneerde div/span/whatever en zet die er over (m.b.v. z-index desnoods)
• Zet de tekst in het plaatje (SEO wise niet zo slim)

Heb je zelf ook nagedacht en iets geprobeerd? Gezocht?

Daarnaast: kon je je probleem niet illustreren met wat 'koosjere' content? Of op z'n minst even waarschuwen wat de linkklikkers te wachten staat?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 15-07-2007 14:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom maak je het niet op de nette manier met DIVs en CSS? Dan kun je veel makkelijker een layout maken en indelen dan zoals je nu doet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Alvast bedankt voor de (zeer vlugge) reacties.
Ik heb wel het een en ander geprobeerd, maar alles verschoof of lukte überhaupt niet.

Hoe stel ik de image in als bg van de cell? Ik gebruik toch tables?
Heb er wel even op gegoogled, maar niks gevonden.

@Terw_Dan, omdat ik daar simpelweg de benodigde kennis niet voor heb.

Sorry voor de content, indien het echt een problee vormt kan ik de banner tijdelijk wel even bewerken.

Met vriendelijke groet,
Kapitein Koek

Verwijderd

Je kan voor <td>, en elk ander zichtbaar element, als volgt een achtergrond-plaatje instellen:
HTML:
1
<td style="background-image: url('pad/naar/plaatje.jpg')"></td>
Ik zou eens een CSS-tutorial volgen. Het is makkelijker dan het klinkt.

offtopic:
Aanhef en groet is niet nodig op GoT; het leest sneller als je gewoon meteen to the point te komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, en als ik dat plaatje als bg heb ingesteld, hoe kan ik er dan tekst 'overheen', erbovenop typen?
Een frame of nieuwe table oid?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:45:
Ok, en als ik dat plaatje als bg heb ingesteld, hoe kan ik er dan tekst 'overheen', erbovenop typen?
Een frame of nieuwe table oid?
Kom op zeg; je gaat er niet dood aan om gewoon even wat te proberen :|
Als je een image als achtergrond hebt ingesteld kun je dus gewoon tekst in de cell zetten zoals je dat anders ook zou doen.

Neem dit (goedbedoeld) advies ter harte: Volg een lesje HTML en CSS; dit is echt basic kennis.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1