Toon posts:

MSI 945PL Neo. Boot problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister bij computerland wat onderdeeltjes gehaalt om m'n PC te upgraden. Maar bij het moederbord(volgens mij) liggen de problemen. Als ik hem aanzet start noch harde schijf, noch DVD-rom(Allebei IDE). En dat is vreemd want als ik de IDE kaben eruit trek bij m'n mobo maar de stroom erin laat en hem aanzet draaien ze wel. Ook krijg ik geen beeld. Dit kan aan m'n nieuwe videokaart liggen maar het beeld flitst wel even als ik hem aanzet. Misschien is m'n moederbord kapot maar ik ben bang dat het aan iets anders ligt. Zoals aan m'n processor, want daar heb ik geen garantie op.

Weet iemand wat er aan de hand is, en kan die mij helpen?
Alvast bedankt,
MM

Oh, hier m'n systeem:

Mobo: MSI 945PL Neo*
Processor: Intel Celeron D 346
Videokaart: Nvidia 7100 GS*
Geheugen: Apacer 1 GB*
Harde Schijf: Maxtor 20 GB IDE
Voeding: Coolermaster 380W voor LGA775

* = nieuw.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Heb je al een nieuwe IDE kabel gebruikt? Als de controller/drive/kabel brak is dan zullen de drives niet opspinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu 3 geprobeerd zonder succes. Dat had ik erbij moeten vermelden sorry. En zal ik doen.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de bliepje-test is interessant. En dat lokaliseert het probleem alleen maar. Ik doe het zodra er meer tips zijn want ik heb geen zin om constant van mobo's te verwisselen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:45:
Alleen de bliepje-test is interessant. En dat lokaliseert het probleem alleen maar. Ik doe het zodra er meer tips zijn want ik heb geen zin om constant van mobo's te verwisselen.
Wat heb je meer nodig dan de troubleshooter? Als je dmv de beeps het probleem al hebt te kunnen lokaliseren, dan hoef je dat toch alleen nog maar op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Mobo teruggebracht. Met de nieuwe hetzelfde probleem. Waar kan het probleem aan liggen?

Verwijderd

Je hebt het moederbord terug gebracht? Wat heeft dan nu 'hetzelfde' probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe moederbord. Ik heb ook een betere videokaart en HDD gehaald. Zou het misschien zijn dat de voeding te weinig levert?

Verwijderd

ik zeg: verrot aangesloten..

veel plezier met deze tutorial
Pagina: 1